16 آبان 1401 13 ربیع الثانی 1444 - 57 : 13
کد خبر : ۱۲۴۳۰۲
تاریخ انتشار : ۱۶ آبان ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۲
حجت الاسلام فرحزاد:
سخنران حرم بانوی کرامت گفت: خود برتربینی مانع ورود انسان به بهشت است چراکه جایگاه متکبران جهنم است و راهی به سوی بهشت نخواهند داشت.

عقیق: حجت‌الاسلام والمسلمین حبیب‌الله فرحزاد، طی سخنانی در حرم بانوی کرامت اظهار داشت: بر اساس روایات دورترین افراد از درگاه الهی کسانی هستند که دارای تکبر می باشند و نزدیک‌ترین افراد به درگاه الهی انسان های متواضع هستند.

وی افزود: بر اساس آیات قرآن کریم خداوند مستکبرین را دوست ندارد چرا که استکبار و فرعونیت باطنی باعث می شود انسان از مسیر هدایت دور شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین فرحزاد تأکید کرد: وقتی فکر انسان تبدیل به یک اعتقاد و نظریه شود دیگر قابل اصلاح نخواهد شد و باعث می شود انسان دیگر انتقاد پذیر نشود و برای خود جایگاه پوشالی درست کند.

کارشناس مذهبی آستان‌ مقدس حضرت‌ معصومه سلام‌الله علیها یادآور شد: عده ای انتقاد به دیگران را آزاد می دانند اما انتقاد از خود را ممنوع می دانند و با کوچکترین انتقاد زمین و هوا را به هم می ریزند.

وی افزود: خود برتربینی مانع ورود انسان به بهشت است چراکه جایگاه متکبران جهنم است و راهی به سوی بهشت نخواهند داشت.

حجت‌الاسلام والمسلمین فرحزاد در ادامه با بیان این که بی انصافی در جامعه غوغا می کند و عده ای از درد مردم کاسبی می‌کنند، گفت: وقتی انسان خود را بالاتر از آن چیزی که هست قرار بدهد زمین خواهد خورد.

وی تاکید کرد: ائمه معصومین خواسته‌های مراجعین را بدون هیچ منتی برآورده می کردند و با همگان در کمال تواضع و فروتنی برخورد می کردند.

استاد حوزه‌علمیه یادآور شد: حکمت و علم الهی در قلب‌هایی که متواضع و نرم هستند رویش خواهد داشت.

وی اظهار داشت: حضرت معصومه سلام الله علیها، امامزاده ای است که بر اساس فرموده امام صادق علیه السلام تمام شیعیان به شفاعت این بانوی بزرگوار داخل بهشت خواهند شد.

گزارش خطا

مطالب مرتبط
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
نظر: