عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۲۴۰۷۳
تاریخ انتشار : ۲۳ مهر ۱۴۰۱ - ۱۸:۴۴
حجت‌الاسلام فرحزاد:‌
حجت‌الاسلام فرحزاد می‌گوید:‌ کسی که زندگی‌اش بر پایه دروغ است، جبران نمی‌کند و توبه نمی‌کند. کار او به مراتب از کسانی که دزدی و فحشاء و منکر می‌کنند، بدتر است.

عقیق: حجت‌الاسلام حبیب‌الله فرحزاد از کارشناسان دینی با اشاره به اینکه پیامبر اعظم (ص) در وصیت‌نامه‌اش به امام علی (ع)، درباره مذمت دروغ و دروغگویی سخن به میان آوردند، بیان داشت: در روایات هست که اگر کسی ناخواسته یک حرف دروغی را می‌گوید، این جزو کذابین نیست. توبه و جبران می‌کند. ولی کسی که زندگی‌اش بر پایه دروغ است، جبران نمی‌کند و توبه نمی‌کند، این کارش بسیار پیچیده می‌شود. کار او به مراتب از کسانی که دزدی می‌کنند و فحشاء و منکر می‌کنند، بدتر است. لذا در روایت ما یکی در مورد راستگویی و یکی هم امانت‌داری خیلی سفارش شده است.

معیاری نقد به دست برای سنجش دیگران

وی افزود:‌ اگر می‌خواهید کسی را بسنجید به لباس و سر و وضع و ریش گذاشتن و رکوع و سجودش توجه نکنید. عبادت کردن خوب است، اما معیار نیست. می‌فرمایند: به راستگویی و امانت‌داری او نگاه کنید. بارها شخصیت‌های بزرگ خدمت مرحوم بهاءالدینی (ره) می‌آمدند و می‌گفتند: چه کنیم؟ می‌فرمود: دروغ نگو همه کارهایت درست می‌شود.

دروغ رزق و روزی و معنویت را از بین می‌برد

حجت‌الاسلام فرحزاد ابراز داشت: دروغ‌های ما باعث شده ما از امام زمان دور بیفتیم. اگر ما راست و پاک باشیم، پاک زندگی کنیم، با همسر و بچه و همسایه و دوست راست باشیم، همه چیز درست می‌شود. دروغ رزق و روزی و معنویت را از بین می‌برد و ما را از خدا و پیغمبر (ص) دور می‌کند.

گفتن هر راستی هم واجب نیست

وی ادامه داد: مرحوم بهاءالدینی همیشه می‌گفتند: دروغ را کنار بگذارید، من قول می‌دهم همه کارهای شما درست شود. دروغ گفتن حرام است، اما گفتن هر راستی هم واجب نیست. یکجا اسرار است نمی‌خواهی بگویی، نگو. اما دروغ هم نگو.

دروغ نور هدایت را خاموش می‌کند

این کارشناس دینی خاطرنشان کرد: روایت داریم هرکس روز قیامت نور معنوی دارد در آتش نمی‌رود. فرق کافر و منافق و مؤمن سر این است که نور توحید و ولایت را دارد یا نه؟ کدام نور دارند؟ دروغ نور ایمان، نور هدایت را خاموش می‌کند.

 

منبع:فارس


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین