پایگاه اطلاع رسانی هیات‌ها و محافل مذهبی
۱۱:۱۵

۱۳۹۲/۰۴/۲۰
توصیه حاج ماشاالله عابدی به مداحان جوان

مداحان جوان بهتر است مناجات خوانی نکنند

مداحان جوان اولین قدم را باید برای خودشان بردارند، مدت ها بلکه سالها برای خودشان بخوانند، برای خودشان کار کنند و بعد بتوانند وارد میدان شوند...
کد خبر : ۹۹۳۹

عقیق: حاج ماشاالله عابدی مداح و پیر غلام اهل بیت توصیه هایی درباره مناجات خوانی دارد که مهم و خواندنی است:


*من معمولا به مداحان جوان میگویم که خیلی وارد این جریان مناجات خوانی نشوید. حالا نه اینکه ما که میخوانیم این شرایط را داریم، و اگر به عنوان آموزش و یادگیری و این چیزها برای مناجات خوانی باشد، خشت اول را کج گذاشته اید.

*مداحان جوان اولین قدم را باید برای خودشان بردارند، مدت ها بعد بلکه سالها برای خودشان بخوانند، برای خودشان کار کنند و بعد بتوانند وارد میدان شوند، بالاخره میخواهند لابه لای مناجات مردم را نصیحت کنند، یک نکاتی بگویند، باید در یک شرایطی باشند که پذیرشش باشد.

*یک وقت آدم میخواهد مداحی کند شعر بخواند، خب حالا یک صدایی و چند خط شعری و میشود جمع و جورش کرد ولی یک وقت میخواهد در مناجات مردم را موعظه کند، نصیحت کند، خود مقام موعظه یک موقعیتی، یک خصوصیتی لازم دارد، باید آنها را داشته باشند، و الّا مشکل میشود.

*بنابر این توصیه من این است که خیلی سعی شان بر این نباشد که وارد این گود بشوند، دآبشان بر سازندگی باشد، منتهی اگر یک وقتی پیش آمد، انشاالله که خدا کمک می کند.


گزارش خطا

ارسال نظر
captcha
نظرات شما
سيدسعيدموسوي
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۰
سلام بر حاج ماشالله عزيز كلام شما درست من تاسال پيش ميرفتم حاج قربون شهيدبهشتي اما امسال دوشبه ميرم كهف الشهداولنجك چون نزديك منزلمونه انصافامحمدحسين پويانفر بااينكه جوونه فوق العاده ميخونه نصيحت نميكنه اما واقعا حال ادمو منغلب ميكنه سن وسال مهمه اما مهمتر سوزوحاله-تواين شبا منوازدعافراموش نكنيد-سيدسعيدموسوي
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۰
درپاسخ این دوست عزیز،فکرمیکنم منظورحاجاقااین نبوده که مطلقامداحان جوان نباید مناجات خوانی کنندبلکه ایشان خودسازی راشرط می دانندکه خودسازی معمولا بعداز سالها تمرین وریاضت نتیجه می دهد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۰
نظر ايشان كاملاً درسته،خدا خيرشان بدهد،آخه هركس تازه از راه رسيده ومداح شده كه نبايد مناجات خواني كنه.
مجید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۰
اتفاقا به آقای عابدی برسونید که اگر جوانان مناجات نخونند ، مطمئن باشن که هیچ جوانی گرایش به مناجات و روضه پیدا نمی کنه،همه میرن دنبال سبک و شور ...
عمارنامه
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۰
سلام و درود؛
دوست عزیز این مطلب شما در پایگاه اینترنتی و بسته فرهنگی عمارنامه منتشرگردید.
http://www.ammarname.ir/link/25778
ما را با درج بنر و یا لوگو در وبگاه خود یاری نمایید .
موفق و پیروز باشید .
http://ammarname.ir -- info@ammarname.ir
یا علی
پیام
|
United States of America
|
۱۸:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۰
سلام
چرا دارین انقدر مداحی و سخت میکنید؟؟؟
ایشالله هر کی یه یا حسین میگه مورد رضای آل الله باشه
یه روز میگن مداحهای جوان مناجات بخونن با شور به جائی نمیرسن !!!
یه روز میگن مداحهای جوان مناجات نخونن!!
اگه جوانها در جوانی و در جلسات مناجات نخونن پس کی پخته بشن
یه راننده جوان باید سرعت بره باید تصادف کنه تا بتونه یه راننده عالی بشه
بس کنید بخاطر حضرت زهرا س
شهید دست غیب می فرمودن که هر کسی نفع ش به دین داشت میرسید به حرف ش گوش کن یعنی اگه یه بچه داشت یه حدیث پندی می گفت بشین و گوش بده
...در کودکی باره امام مجتبی بعد از مسجد ومنبر پیغمبر میآمند پیش حضرت زهرا در خانه و عین منبر پیغمبر رو اجرا میکردن
بارها حضرت علی با اون مقام شامخشون به سلمان میفرمودند که موعضشون بکنه
مرتضي عيوضي
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۰
سلام كلام حاج اقا ماشالله كاملادرسته
ولي استثنا هم وجودداره ميثم مطيعي محمدحسين پويانفر كاملا مسلط ميخونن وخوبه كه هرگوشه تهران مراسم مناجاتي برقرارباشه
ايشالله سايه اقاماشالله عابدي حاج منصورارضي بالاي سر همه جوناباشه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۰
سلام ای کاش آقایی که ازحاجاقاماشاالله بااین لحن تندانتقادکرده بودحداقل یک سری به مجالس ایشون می زدتاببینه هیچ مداحی به اندازه ایشون به جوانها میدان نداده،کی می خواهیم یادبگیریم به بزرگترامون احترام بزاریم؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۱
نظر حاجاقا ماشالله كاملاً درسته ومطابق با دستورات شرع ودين است.آقايي كه انتقاد كردي يك مداح ابتدا بايد مراحل خودسازي را طي كند تا به مقام مناجات خواني برسد،معلومه شما در اين زمينه هيچ تخصصي نداري.خدا حاج ماشالله حفظ كند.
پیام
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۴:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۱
سلام
دوستان چرا انقد با انتقاد بعضی هاتون مشکل دارین ؟
مداح باید خود سازی کنه درست حرفی نیست
مداح باید پخته بشه حرفی نیست
مداح باید اهل بکا باشه حرفی نیست
مداح باید اهل قران و مناجات نماز شب باشه بازم حرفی نیست
ولی از مجلس داری هم باید بلد باشه باید دعا و روضه و شور و واحد و غیره رو تو مجالس تجربه بکنه
من به حاج ماشالله چه بی احترامی کردم ایشالله 1000 سال زند باشه ما هم استفاده کنیم ازشون
فقط یه خواهش دارم پیر غلامها هم هی نسخه نپیچن . نسخه رو نسخه مریض و از پا در میاره
صادق
واقعا برای عقاید شما متاسفم!
انحرافاتی که وارد مداحی شده به خاطر عقاید افرادی مثل شماست
مرتضی
|
Germany
|
۱۰:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۳
سلام
من با نظر دوستمون موافقم حاج آقا ماشاالله واقعا بیشترین بها رو به جوانها میده و همیشه هم همین رویه را داشته و این مطلبی که فرمودند مربوط به خود سازی است اگر مداح خود سازی کنه که کار درستی رو پیش گرفته است انشاالله سایه حاج آقا سالیان سال مستدام باشه ان شاالله و دوستمون مجید بگم این همه مداح جون دارن مداحی میکنن و این همه جون میرن پای منبرشون و از اون طرف پیرغلامانی امثال حاج آقا ماشا الله و حاج منصور هم مداحی میکنن و این طور باشه پس باید بگیم کسی پای منبر اونها نمیره نه این طور نیست اون نمک رو خود امام حسین میده آقا مجید هر کسی به طریقی دل ما میشکند شاید کسی با حاج منصور و شاید با حاج آقا ماشاالله و شاید هم با مداح های جون هست که حال و هوای بکا میگیره این طور قضاوت نکیم یا علی از همه التماس دعا تو این شبها
PRDV
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۵
کلام حاج آقا ماشاالله کاملا درسته, آخه مداحی که هنوز رو خودش کار نکرده و دنبال بازی و جمعیت و معروفیت و... است که نفسش تأثیر نداره چون خودش دنبال بازیه ............................................ لذا باید مداح مناجات خون اول تصفیه بشه تا بتونه تاثیر بزاره. قدیمیا تا شاگردشون متاهل نشده بود و به 35 سال نرسیده بود اجازه نمیدان که بخونه چون همین عواقب مشهوریت رو می دیدن( مثل انس بانامحرم و اعتیاد). اگه میبینید مجالس قدیم و قدیمیا تاثیر میذاشت ورده رو زنده می کرد برا این رعایتها بود. یا علی
عقیق
۱۸:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۵
بخشی از نظر شما حذف شد
جواد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۴
از قدیم به ما یاد دادن تو هر چیز به متخصصش رجوع کنیم.

دوستانی که به اسم انتقاد حرفشون رو زدند آیا واقعا در زمینه مناجات خوانی تخصصی دارند؟؟؟

حاج آقا ماشاءلله عابدی فر کسی هستند که نیاز به تعریف امثال من ندارند اما کلاس اخلاق دارند و تخصصشون تو مناجات خوانی است.
دوستان منم منم نکنید به متخصص رجوع کنید.
ناشناس
|
Japan
|
۰۵:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۰
توی هیئت محبّان که حاج آقا مدّاحشون هستن ببینید چند تا مدّاح جوون هم کنارشون میخونن...توی مسجد شهدا ببینید بیشتر از نصف کسانی که پای مناجات حاج آقا میشینن جوونن...ایشون همیشه به جوونا میدون میدن و بهتر از من و شما می‌شناسن جوونا رو. پسر خودشون هم مدّاحی میکنن...ولی مناجات خونی و نصیحت کردن فرق داره..هرکسی نمیتونه
  • پربازدیدها
  • تازه ها