عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۹۹۹۰۲
تاریخ انتشار : ۲۷ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۸:۴۴
آیت‌الله صدیقی در حسینیه امام خمینی(ره)
آیت‌الله صدیقی گفت: در چهل‌سالگی انقلاب، مردم همان روحیه انقلاب‌گری دوران دفاع مقدس را دارند؛ ما امثال حججی‌ها را فراوان داریم که همچون شیر روحیه شهادت طلبی دارند؛ دنیا بیش از موشک از این روحیه می‌ترسد.
عقیق: آیت‌الله کاظم صدیقی امام‌جمعه موقت تهران شامگاه یک‌شنبه 25 شهریور در نخستین مراسم سوگواری حضرت اباعبدالله الحسین(ع) و اصحاب باوفای ایشان که با حضور رهبر معظم انقلاب در حسینیه امام خمینی(ره) برگزار شد، گفت: خداوند به بشر عنایت‌هایی کرده که شاید در صراط مستقیم به سوی کمال مطلق سیر و سلوک داشته و رنگ خدا گرفته و به او برسد. وی با بیان اینکه خداوند به انسان فطرت داده است، عنوان کرد: خداوند گرایش به نیکی و پاکی را در وجود انسان قرار داده است که همچون محرکی او را به سوی خدا ‌برد.

 

آیت‌الله صدیقی با بیان اینکه بشر حق و باطل را تشخیص می‌دهد، اظهار داشت: در کنار عقل خداوند انبیاء را هدایت‌کننده بشریت قرار داده است از گذشته تا امروز هیچ امتی را بدون امام و رهبر به خود واگذار نکرده است، هر نسلی از نسل‌های مختلف امام و پیشوایی داشتند.
امام‌جمعه موقت تهران بابیان اینکه ائمه معصومین(ع) مظهر و مجرای حق و حقیقت هستند، ابراز کرد: مناجات شعبانیه امیرمومنان و دعای عرفه امام حسین(ع) بسیار جان‌سوز است آنها قرآن صائد برای همه عصرهای پس از خود هستند، قرآن مجید ما را مأمور کرده است که با امام هدایتگر راه خود را پیدا کنیم.

 


وی بابیان اینکه در زمان غیبت حضرت حجت(عج) ولی‌فقیه حجت‌الله است، گفت: زاویه از ولی‌فقیه دور شدن از امام زمان(عج) و به شرک رسیدن است.
آیت‌الله صدیقی با اشاره به خیانت‌های دوره پیامبر(ص) و سایر ائمه معصومین(ع) بیان کرد: جمهوری اسلامی ایران با 40 سال آرم الله و پرچم‌داری حجت خدا(عج) درحرکت عالم تحول ایجاد کرده است. ضعف‌هایی در بخش اجرایی آن پیداشده است که از بین خواهد رفت. مسلمانان در زمان امیرمومنان امام علی(ع) و پیامبر(ص) نیز چنین وضعیتی را داشتند.

 امام‌جمعه موقت تهران افزود: باوجود تأکیدات و تمهیدات غیبی از ناحیه خداوند برای رهبران آسمانی چنین بوده است که در کنار آنها برخی افراد از حکومت الهی سوءاستفاده کردند. به برکت تحول فرهنگی از ناحیه انقلاب اسلامی؛ مردم در تمام عالم جرات پیدا کردند علیه ظلم و استکبار قیام کنند و اعتراضات خود را به دیکتاتورهای دیگر نیز اعلام کنند.
امام‌جمعه موقت تهران بابیان اینکه شهدا، جانبازان و ایثارگران دوران دفاع مقدس برای این کشور از بهترین متاع که جان است گذشت کردند، اظهار داشت: امروز فرهنگ انقلاب اسلامی نه‌تنها در ایران بلکه حتی در کشورهای دیگر گسترش‌یافته است طوری که حتی در کشورهای آفریقایی نظیر نیجریه اهل‌بیت(ع) سنگر دارند و میلیون‌ها شیعه روز قدس به میدان می‌آیند و علیه استکبار جهانی راهپیمایی دارند.

 آیت‌الله صدیقی بابیان اینکه روزی شما مردم در مرزهای کشورمان با دشمن نبرد می‌کردید اما امروز شما در مرز اسرائیل با دشمن می‌جنگید، ابراز کرد: آن روز انقلاب شما در کشور بود اما امروز مقاومت و ایستادگی انقلاب اسلامی ایران در یمن، سوریه و عراق و سایر کشورهای دنیا خود را نشان داده است به‌گونه‌ای که حتی در آمریکا نیز امت حزب‌الله طرفدار دارد.
وی بابیان اینکه امروز به برکت جوانان مؤمن و ولایتمدار کشور ما در جبهه‌های مختلف علمی، سیاسی، امنیتی و دفاعی پرچمی را برافراشتیم، اظهار داشت: فتح الفتوح ما این است که در چهل‌سالگی انقلاب، مردم همان روحیه انقلاب‌گری دوران دفاع مقدس را دارند؛ ما در دفاع از حریم اهل‌بیت(ع) امثال حججی‌ها را فراوان داریم که همچون شیر روحیه شهادت طلبی دارند؛ دنیا بیش از موشک از این روحیه می‌ترسد.
امام‌جمعه موقت تهران بابیان اینکه جمعیت عزادار امام حسین(ع) لشکر اسلام و حیات جمهوری اسلامی هستند، عنوان کرد: بااین‌همه برکات و پیشرفت برخی درباره مشکلات نق می‌زنند، مراقب نفس خود باشیم تعلقات به فرزند، همسر، اقوام و روابط نژادی یا دل سپردن به دنیا هویت انسان را تغییر می‌دهد.

 آیت‌الله صدیقی بابیان اینکه همواره مراقب نفس خود باشیم؛ اظهار داشت: خداوند در قرآن کریم می‌فرماید مراقب نفس خود باشید شما دشمنی دارید که همواره در کمین شما است که غفلت کنید تا شما را نابود کند؛ اگر مراقبت از خود نداشته باشید شکست شما نفسانی است اما اگر بر امیال خود حاکمیت داشته باشید می‌توانید بر همه قدرت‌ها در جهان حاکم شوید.
وی بابیان اینکه حضرت آدم با غفلت بهشت را از دست داد. گفت: حضرت آدم ادب داشت و از ظلم بر خود توبه کرد. ما نیز همچون ایشان از خداوند بخواهیم که با رحمت ما را بر نفس خودمان یاری دهد، حضرت یونس(ع) خطاب به خداوند گفت خدایا نفس خطرناک است اما هر جا بر آن پیروز شدم به یاری تو بوده است.

 امام‌جمعه موقت تهران بابیان اینکه انسان وقتی خود را ضعیف بداند دست به دامان الهی می‌شود، ابراز کرد: ما همچون اصحاب پیامبر(ص) درباره انقلاب با هیچ‌کس از دوستان و نزدیکان حتی اقوام یا هم‌حزبی تعارف و ملاحظه‌کاری نداریم. رهبر معظم انقلاب فرمودند شما یک‌چیز دارید و آن انقلابی بودن شما است. یک انسان موحد و عاشورایی برای دین از همه‌کس و همه‌چیز خود عبور می‌کند؛ اگر ما به این مسئله دقت نکنیم تنها با علم و تاریخ به‌جایی نخواهیم رسید.
وی خاطرنشان کرد: کوفیان خودشان امام حسین(ع) را دعوت و سپس او را شهید کردند. آنان حرام را حلال و حلال را حرام کردند. اینکه رهبر معظم انقلاب همواره مسئله بصیرت و خواص را مطرح می‌کنند باید از تاریخ عاشورا این عبرت را بگیریم که یک جامعه توحیدی و قرآنی امام حسین(ع) را با علم به اینکه ایشان فرزند پیامبر(ص) است به طرز فجیعی به شهادت رساندند.


منبع:شبستان

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین