عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۹۹۵۹۵
تاریخ انتشار : ۲۳ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۰:۲۴
پادکست/
بزرگ‌ترین گناه این است که مبادا به این نتیجه برسید «شما به درد سربازی امام زمان نمی‌خورید و نمی‌توانید یار خاص امام زمان باشید».

عقیق:پادکست «الرحیل» برگرفته از سخنان حجت الاسلام موسوی، استاد حوزه علمیه قم و خوزستان است که متن دومین بخش از این مجموعه پادکست ۱۰ قسمتی به همراه صوت، در ادامه می‌آید.

چرا نمی‌خواهیم باور کنیم که کار اسلام لنگ تو و من است.

چرا نمی‌خواهیم این مسئولیت تاریخی خودمان را باور کنیم! ماها واقعاً خودمان را دست‌کم گرفته‌ایم!

ما مردم آخر زمان هستیم! ما امتِ امامی هستیم که امام صادق(ع) آرزو می‌کرد؛ امتش از امتِ امام عصر باشد؛ «لَوْ أَدْرَکْتُهُ لَخَدَمْتُهُ» اگر من قادر به درک صاحب امر بودم، نوکری‌اش را می‌کردم.

آن افرادی که در روایات اهل‌بیت(ع) برای یاری امام در آخرالزمان آمده‌اند، چه کسانی هستند؟

آن‌ها من و شماییم....

اگر هرکدام از من و شما به این نتیجه برسیم که کار امام زمان(عج) لَنگِ من و شماست! لنگ من است تا استعدادهایم را در خدمتش قرار دهم، اصلاً غم و غصه‌هایتان متفاوت، حالتان دگرگون و درس خواندتان عوض و کار کردنتان تغییر می‌کند.

اگر این‌گونه شدید، دیگر حاضر نمی‌شوید رشته‌ای که خودتان دوست دارید اما نیاز جامعه اسلامی نیست را انتخاب کنید. دیگر نمی‌شود صبحی بیاید و شما با صاحب‌الزمان(عج) عهد سربازی نبندید!

آدم هر روز صبح باید آرزو کند «وَ اجْعَلْنا مِنْ خَیْرِ اَنْصارِهِ وَ اَعْوانِهِ وَ الْمُسْتَشْهَدینَ بَیْنَ یَدَیْهِ» و تا شب دوباره بنشیند مصاحبه کند و با امام زمانش خلوت کند که چقدر راه را درست و چقدر کج رفته است.

باور کنید بزرگ‌ترین مکر شیطان به شما، نگاه به نامحرم نیست! بزرگ‌ترین گناه قضا شدن نماز نیست!

بزرگ‌ترین گناهی که خودتان حواستان به آن نیست، این است که مبادا به این نتیجه برسید «شما به درد سربازی امام زمان نمی‌خورید و نمی‌توانید یار خاص امام زمان باشید».

«اتَّقُوا اللَّهَ وَكُونُوا مَعَ الصَّادِقِينَ» همه ما اقتضاء اصحابِ اهل‌بیت(ع) شدن را داریم. همه ما اقتضاء یارِ حضرت حجت(عج) شدن داریم. چرا!؟

چون همه ما مؤمن هستیم و یعنی کسی که ولایت امیرالمؤمنین(ع) در قلبش وجود دارد.

«اتَّقُوااللَّهَ»؛ گناه و دنیاگرایی مانع یار اهل‌بیت(ع) شدن است.

اول باید مسئله دنیاگرایی و گناه را حل کنیم بعد دنبال آداب «كُونُوا مَعَ الصَّادِقِينَ» باشیم.

 

برای دانلود صوت شماره ۲ از مجموعه پادکست «الرحیل» اینجا کلیک کنید.



ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین