عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۹۹۴۶۵
تاریخ انتشار : ۲۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۱
با فرارسیدن ماه محرم افرادی که چشم دیدن شکوه عزاداری سید الشهدا (علیه السلام) را ندارند با انتشار پست‌هایی مغرضانه قصد تشکیک و فریب مردم را دارند. در مقابل نیز جواب های مستند و منطقی متعددی به این شبهه‌افکنی‌ها داده می‌شود. آیت الله تهرانی می گوید : به گوش من رسیده عاشورا که می شود وز وز دشمنان خدا بلند می شود که این خرج هایی که می کنید را به فقرا بدهید.
عقیق: با گسترش فضای مجازی برخی افراد مغرض که قصد فریب عموم مردم و کمرنگ کردن عقاید مذهبی جامعه را دارند با ایجاد دوگانه ای دروغین بین دو کار خوب میخواهند مردم را از یکی از آن دو کار خوب باز دارند.

مسلما به موارد متعددی از این دست شبهه‌ها برخورده‌اید  جایی که  بدون دلیل مشخصی دو کار خوب را در برابر هم قرار می‌دهند. برای مثال این افراد کارهایی مانند دعا کردن در برابر کمک کردن، حج واجب  و خرج عزاداری  امام حسین (ع)  و نذری محرم در برابر کمک به فقرا  و حتی روزه گرفتن در برابر سلامتی و باز هم یاری به مستمندان را  با ترفندهایی در برابر هم جلوه می دهند. در حالی که همه اینها را می توان در کنار هم انجام داد و هرکدام در جای خود آثار خوبی دارد.

بر همین اساس با فرارسیدن ماه محرم افرادی که چشم دیدن شکوه عزاداری سید الشهدا (علیه السلام)  را ندارند با انتشار پست‌هایی مغرضانه قصد تشکیک و فریب مردم را دارند.

در مقابل نیز جواب های مستند و منطقی متعددی به این شبهه‌افکنی‌ها داده می‌شود. در ادامه تصویر جواب خواندنی امام خمینی (ره) به  استفتائی درباره خرج هزینه عزاداری و نذری امام حسین (ع)  برای کمک به فقرا و محرومین را  می خوانید:

"س : ۳۶- سنواتی است که بیست شب آول محرم الحرام مراسم سوگواری حضرت سیدالشهداء به طور معمول انجام میگیرد، و سه شب هم اطعام برگزار می شود، آیا اجازه میفرمائید کلیهٔ مخارج مراسم به حساب شمارهٔ ۱۰۰ یا ۲۰۰ واریز و یا به مصارف خانوادهٔ شهداء و مجروحین انقلاب برسد؟ و یا اینکه باید مراسم سوگواری برحسب معمول اجراء گردد؟

ج: مراسم سوگواری سید مظلومان ترک نشود "



مرحوم آیت الله مرتضی تهرانی هم به این شبهه اینگونه پاسخ می دهند :


جلسات اهل بیت(ع) را هر طور که می توانید و هر چقدر که توان دارید برگزار کنید ، می توانید چای بدهید نمی توانید آب خوردن بدهید .

به گوش من رسیده عاشورا که می شود وز وز دشمنان خدا بلند می شود که این خرج هایی که می کنید را به فقرا بدهید. پاسخ این است که به فقرا هم می دهیم ، اما این جلسات هم از واجبات است .
خیال نکنید مجالس روضه و تبلیغ منسوب به معصومین صلوات الله علهیم اجمهین و مصائب آن ها مستحب است ، این ها واجب است .
ما خیال می کنیم واجب همین پنج وعده نمازی است که می خوانیم ، برگزاری این مجالس هم واجب است .



ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۱۴ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۳
0
0
با سلام و تشکر . لطفا نام کتابی که از آن سوال و پاسخ حضرت امام خمینی ره را بیان نمودید را ذکر نمایید با تشکر
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین