عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۹۹۴۲۵
تاریخ انتشار : ۲۴ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۲
سلسله جلسات راز غربت و رمز قدرت ولی خدا
حجت الاسلام موسوی در نخستین جلسه از سلسله جلسات معرفتی با عنوان «راز غربت و رمز قدرت ولی خدا»، گفت: خیمه عزای اباعبدالله(ع) بهترین دانشگاه برای تربیت یاران حضرت حجت(عج) است.
عقیق:حجت الاسلام سید منصور موسوی، استاد حوزه علمیه قم و اهواز، در نخستین جلسه از سلسله جلسات معرفتی با عنوان «راز غربت و رمز قدرت ولی خدا»، به شرح و بررسی ویژگی‌های خاص اصحاب سیدالشهدا(ع)، پرداخت و اظهارداشت: جریان کربلا برای شیعیان اهل بیت عصمت و طهارت(ع) درس عبرت بزرگی است؛ چراکه شیعه با داغ امام حسین(ع) متحمل مصیبت بزرگی شد و قیام‌های متعددی برای خونخواهی اباعبدالله صورت گرفت اما این داغ تشفی پیدا نکرد.
تنها راه تشفی مصیبت سیدالشهداء
وی با بیان اینکه حتی گریه بر مصیبت‌های اباعبدلله نه بعد از شهادت ایشان، بلکه از آغاز خلقت تاکنون موجب تشفی این مصیبت نشده است، گفت: تنها راه تشفی مصیبت سیدالشهداء، ظهور حضرت حجت(عج) و انتقام ایشان از دشمنان اهل بیت(ع) است.
حجت الاسلام موسوی، تنها راه آرام شدن دل شیعیان را گفتن ذکر «أین الطالب بدم المقتول بکربلا» دانست و افزود: باید با استفاده از فرصت محرم به دو سؤال مهم یعنی «راز غربت اهل بیت(ع)» و «چگونگی برطرف کردن این غربت بزرگ» پاسخ داد؛ به همین دلیل می‌بایست تحلیل و بررسی کنیم که راز غربت سیدالشهداء(ع) و رمز قدرت حضرت حجت(عج) چیست؟ البته هر امامی غربت و قدرتی دارد؛ درست است که اباعبدالله(ع) در ظاهر بسیار غریب بودند ولی ببینید در باطن چه قدرتی داشتند.
این استاد حوزه علمیه، در ادامه گفت: زمانی که شما به کسی مسئولیتی می‌دهید و یا برای مثال رئیس‌جمهور فردی را به استانداری منصوب می‌کند، برای پیشبرد اهداف اجرایی‌اش باید ابزارهای قدرتی را برای او فراهم کرده باشد. این یک قاعده عقلایی است؛ پس هر حکمرانی برای استحکام پایه‌های حکومت خود حداقل به سه قدرت اقتصادی، نظامی، و سیاسی نیاز دار؛ در این راستا نیز پیامبر اکرم(ص) با قدرت اقتصادی حضرت خدیجه و قدرت نظامی امیرالمؤمنین(ع) به موفقیت دست پیدا کردند.
وی تصریح کرد: زمانی که خداوند متعال امیرالمؤمنین(ع) را به جانشینی رسول اکرم(ص) منصوب می‌کنند، ایشان هیچ قدرت نظامی- سیاسی در اختیار نداشتند؛ به همین دلیل با بررسی آیات و روایات به این نتیجه می‌رسیم که خداوند متعال در مورد اهل بیت(ع) استثنایی را در نظر گرفته است!.
راز غربت اهل‌بیت(ع) چیست؟ چگونه این غربت را برطرف کنیم؟
حجت الاسلام موسوی، ادامه داد و گفت: راز غربت اهل بیت(ع) این بود که شیعیان عمق مسئله امامت و رابطه خود با امامشان را به‌خوبی تصویر نکرده و درک درستی در این باره نداشتند! پس ادعای تشیع می‌کردند ولی تعامل صحیحی با امام زمان خودشان نداشتند.
مدیر مؤسسه عصر ظهور اهواز، با طرح این پرسش که موفقیت و به قدرت دست یافتن ولی خدا درگرو چه چیزی است؟ اظهارداشت: اگر شیعیان انتظار دارند حضرت حجت(عج) عالم را مدیریت کنند، باید از ابزار قدرت امام نیز آگاهی داشته باشند! حال ابزار قدرت آن حضرت چه چیزی است؟ اگر پاسختان این باشد که (قدرت سیاسی و نظامی و اقتصادی) باید بگویم که غلط است.
تنها قدرت ولی خدا اصحاب و یاران ایشان است
وی با تأکید بر اینکه اگر یاران امام زمان(عج) برگِرد او  حلقه زنند و آماده ادای تکلیف باشند، خداوند متعال همه قدرت‌های عالم را در اختیارشان قرار خواهد داد، تصریح کرد: تنها قدرت ولی خدا اصحاب و یاران ایشان است که اگر وجود داشته باشند، امام در مسند قدرت قرار می‌گیرد و اگر وجود نداشته باشند، امام در گودال قتلگاه و یا در پس پرده  غیبت قرار خواهد گرفت.
خیمه عزای اباعبدالله(ع) بهترین دانشگاه برای تربیت یاران حضرت حجت(عج) است
حجت الاسلام موسوی، در پایان با بیان اینکه خیمه عزای اباعبدالله(ع) بهترین دانشگاه برای تربیت یاران حضرت حجت(عج) است، اظهارداشت: تقدیر خداوند متعال بر این است که بهترین دانشگاه برای تربیت یاران اهل بیت(ع) خیمه عزای اباعبدالله باشد و امروز چشم حضرت حجت(عج) به خیمه‌های عزای حسینی است.

منبع:حوزه

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین