عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۹۹۳۸۰
تاریخ انتشار : ۲۰ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۹:۵۲
آبفروش:
جانشین دبیر جامعه ایمانی مشعر در نشست خبری هفتمین سوگواره‌های عاشورایی عکس و پوستر هیئت هدف از برگزاری این رویداد را نشر هنرمندانه مفاهیم عاشورایی عنوان کرد.
عقیق: نشست خبری هفتمین سوگواره‌های عاشورایی عکس و پوستر هیئت با حضور مسعود نجابتی دبیر علمی این رویداد و رحیم آب‌فروش جانشین دبیر جامعه ایمانی مشعر در بنیاد فرهنگی روایت فتح برگزار شد.
مسعود نجابتی دبیر علمی سوگواره‌های عاشورایی هیئت در این نشست گفت: آثاری که ما در این سوگواره به عنوان برگزیده انتخاب می‌کنیم ممکن است مورد استقبال مخاطبان قرار نگیرد، یعنی یک اثر از لحاظ مختصات مورد تایید داوران قرار بگیرد، اما در عرصه خطیر ارتباط با مخاطب نتواند موفق عمل کند. اما به هر حال آثار این سوگواره را بارها در سطح شهر و هیئات دیده‌ایم که نشان‌دهنده موفقیت این رویداد است.
نجابتی با اشاره به بخش گرافیک فرهنگی در این رویداد گفت: انواع گرافیک فقط در گالری‌ها و بیلبوردهای شهری دیده می‌شود، اما گرافیک مردمی قابلیت ارتباط‌گیری بسیار خوبی با مخاطبان دارد و بسیار کاربردی هستند. ما برای نخستین بار به کمک شورای سیاستگذاری سوگواره و داوران مختلف توانستیم نقاط قوت را بشناسانیم و درصدد برطرف کردن نقاط ضعف آثار برآییم.
وی درباره نحوه داوری آثار اذعان کرد: داوران ما به طور تخصصی عمل می‌کنند چنانکه تصویرسازی، لی‌اوت، رنگ، تایپ و گرافیک و ایده‌یابی توسط داوران به صورت جداگانه مورد بررسی قرار می‌گیرد به این صورت که حتی اگر اثری دارای تنها یک نقطه قوت است به خاطر آن تقدیر شود. طراحان نیز از این شکل داوری بسیار راضی هستند. ممکن است در شهرستانها یک گرافیست به خاطر محدودیت امکانات در برخی بخش‌ها ضعیف باشد ما سعی می‌کنیم او را به سمت اساتید سوق دهیم تا نقاط ضعفش را برطرف کند.
دبیر سوگواره‌های عاشورایی هیئت درباره کارگاه‌های آموزش گرافیک در جامعه ایمانی مشعر گفت: این کارگاه‌ها به موازات سوگواره عاشورایی هیئت برگزار می‌شود و تاکنون طی 4 دوره مبانی تایپ و گرافیک را به طور کامل تدریس کردیم و در آینده به سراغ تصویرسازی در گرافیک می‌رویم. چنین کارگاه‌هایی واقعا بی‌نظیر هستند، چرا که در هیچ کارگاه آموزشی مباحث گرافیک اینچنین به شکل جداگانه و تخصصی مورد تدریس قرار نمی‌گیرند.
رحیم آب‌فروش جانشین دبیر جامعه ایمانی مشعر در این نشست گفت: ما طرح‌های گرافیکی ایده‌آلی را که مناسب پوستر، بیلبورد و تزئینات شهری باشد تولید کردیم و به عنوان نذر فرهنگی در فضای مجازی قرار دادیم تا هنرمندان به طور رایگان از این طرح‌ها استفاده کنند. آرزوی ما نشر هنرمندانه مفاهیم عاشورایی است. ما می‌خواهیم هنرمندان محروم شهرستانها از این رویداد استفاده کنند تا شاهد درخشش استعداد آنان در زمینه هنر عاشورایی باشیم.

منبع:تسنیم

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین