عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۹۹۳۲۵
تاریخ انتشار : ۲۰ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۹:۵۳
پخش مجموعه مستند «میراث مرثیه» با موضوع بزرگداشت پیرغلامان و ذاکران اهل‌بیت علیهم‌السلام سه‌شنبه 20 شهریور هم‌زمان با فرارسیدن ماه محرم در شبکه مستند سیما آغاز می‌شود.
عقیق:مجموعه «میراث مرثیه» مستندی داستانی به نویسندگی و کارگردانی مهدی زنگنه است که در هر قسمت مروری بر زندگى و آثار شاعران و مداحان اهل‌بیت علیهم‌السلام همچون محتشم کاشانی، حاج احمد دل آرام، آیت اله بهجت، حاج نادعلی کربلایی و ... دارد.

این مستند در هر اپیزود با روایت راویان و بازیگرانی  مانند محمدرضا علیمردانی، ثریا قاسمی، رؤیا تیموریان، محمود عزیزی، نیما رئیسی، مجید آقا کریمی و ... به بازگویی بازخوانی قصه زندگی و آثار  چهره‌هایی پرداخته که نقش بسزایی در آداب‌ورسوم عزاداری مردم ایران در ماه سوگواری سالار شهیدان داشته‌اند.

«میراث مرثیه» در ایام عزاداری یکشنبه تا پنجشنبه از ساعت 15 روی آنتن شبکه مستند می‌رود.

قسمت نخست این مجموعه فردا با معرفی حاج مرزوق  عرب پدر نوحه‌خوانی معاصر ایران  روی آنتن می‌رود، ذاکری که حدود صد و سی سال پیش از عراق به ایران آمد و نوحه‌خوانی کنونی در ایران را پایه‌گذاری کرد.

حاج مرزوق بنیانگذار سینه‌زنی سنتی در تهران است و بیشتر مداحان قدیمی ازجمله حاج اکبر ناظم، مرحوم شاه حسین، حاج محمد علامه و حاج محمدعلی اسلامی ذکر اهل‌بیت علیهم‌السلام  را او آموختند.



ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین