عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۹۹۲۷۵
تاریخ انتشار : ۱۸ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۸:۴۶
بیش از ۳۵ هزار زائر ایرانی همچنان در مدینه منوره و مکه مکرمه حضور دارند که بر اساس برنامه‌ریزی‌ها تا ۲۴ شهریورماه تمامی حجاج به کشور بازمی‌گردند.
عقیق:امسال بیش از ۸۵ هزار زائر ایرانی به حج تمتع مشرف شدند که ایام حج تمتع با برنامه‌ریزی‌های انجام شده به خوبی صورت گرفت و حجاج کشورمان در سلامت اعمال حج را به جای آوردند.

پس از پایان مناسک حج تمتع، عملیات بازگشت حجاج از مکه مکرمه به کشور آغاز شد و کاروان‌های مدینه دوم نیز به مدینه منوره اعزام شدند به طوری که تاکنون بیش از ۷۰ درصد حجاج به کشور بازگشته و حدود ۱۴ هزار حاجی ایرانی در مدینه منوره حضور دارند.

همچنین با توجه به اینکه بیش از ۲۰ هزار زائر ایرانی همچنان در مکه مکرمه حضور دارند، خدمت‌رسانی به حجاج در شهرهای مکه و مدینه ادامه دارد و بر اساس اعلام رئیس سازمان حج و زیارت تمامی حجاج کشورمان ۲۱ شهریورماه از مکه مکرمه خارج می‌شوند؛ البته حضور حجاج در مدینه منوره ادامه دارد.

عملیات بازگشت حجاج نیز از چهارم شهریورماه آغاز شده است و تا ۲۴ شهریورماه ادامه دارد به طوری که تا این زمان تمامی حجاج ایرانی از عربستان خارج شده و به میهن باز می‌گردند.

علاوه بر این، امسال به دلیل عدم وجود هتل‌ها در بخش مرکزی و تخریب هتل‌های این بخش برای نوسازی امکان اسکان زائران بیش از ۶ روز در مدینه منوره وجود ندارد و بر همین اساس زائران پس از ۶ روز اقامت در شهر پیامبر(ص) به کشور باز می‌گردند.

به گزارش فارس، روزانه عملیات بازگشت حجاج ایرانی به کشورمان از طریق دو فرودگاه جده و مدینه توسط پروازهای ایرانی و سعودی انجام می‌شود و هر روز از تعداد حجاج ایرانی حاضر در عربستان کاهش می‌یابد.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین