عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۹۹۲۷۲
تاریخ انتشار : ۱۸ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۸:۱۴
در نشست خبری اعلام برنامه‌های ستاد اربعین هیئت رزمندگان اسلام مطرح شد؛
مداحی با بیان اینکه موکب‌های ستاد در کربلا، نجف، کاظمین، سامرا و مسیرهای آن تقسیم شدند، افزود: امسال ۱۰۰ موکب فعال هیئت رزمندگان اسلام در مراسم اربعین حسینی پذیرای زوار امام
عقیق: نشست خبری تشریح برنامه‌های ستاد اربعین حسینی هیئت رزمندگان اسلام همزمان با فرا رسیدن ماه محرم و صفر و عزاداری سرور و سالار شهیدان، با حضور سردار علی اکبر مداحی رئیس هیئت رزمندگان اسلام، در سالن آمفی تئاتر باشگاه خبرنگاران جوان برگزار شد.

۱۰۰ موکب فعال هیئت رزمندگان اسلام در مراسم اربعین حسینی حضور دارند

پس از تلاوت آیاتی از قرآن کریم و پخش سرود ملی کشورمان، سردار مداحی ضمن تبریک اعیاد گذشته بخصوص عید غدیر خم، درباره برنامه ریزی هیئت رزمندگان اسلام برای پیاده روی اربعین امسال گفت: امسال سال سومی است که هیئت رزمندگان اسلام برای برنامه ریزی پیاده روی اربعین حسینی ورود کرده است. در دو سال گذشته با همکاری موکب‌های ایرانی و عراقی چهل موکب را برپا کردیم. این موکب‌ها بالغ بر یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر زائر ایرانی در سال ۹۵ و یک میلیون و ۵۰۰ هزار نفر زائر در سال ۹۶ را شامل می‌شدند. موکب‌های ما در کربلا، نجف، کاظمین، سامرا و مسیر‌های آن تقسیم شده اند و امسال، ۱۰۰ موکب فعال هیئت رزمندگان اسلام در مراسم اربعین حسینی پذیرای زوار امام حسین (ع) خواهند بود.

پیاده‌روی اربعین برکات بسیاری برای جوانان دارد

وی افزود: در برنامه‌های اربعین، روند تعامل و ارتباط بین برادران ایرانی و عراقی بیشتر شود؛ چرا که به فرموده مقام معظم رهبری ما مهمان هستیم و میزبان نیستیم و باید به عنوان یک مهمان به برگزاری پیاده روی عظیم اربعین کمک کنیم. در برنامه ریزی‌های اخیر، قرار بر این شد که هرکدام از شهر‌ها و هیئت ها، یک اتوبوس از جوانان و نوجوانان خود را برای حضور در مسیر پیاده روی اربعین با خود همراه کنند؛ چرا که طی این مسیر حدود ۱۰۰ کیلومتر، برکات بسیاری را برای جوانان دارد. ما از همه خواستیم که جوانان را با خود همراه کنند.

مداحی اظهار کرد: حدود ۵۰ تن از سخنرانان و مداحان، در این همایش همراه ما هستند و تعدادی دیگر از شاعران و مداحان خودشان به موکب‌ها می‌آیند و تا یک هفته در کنار ما هستند. در این رابطه نیز هیچ صله و هزینه‌ای را از ما دریافت نمی‌کنند. اسکان و بلیت رفت و برگشت آن‌ها نیز برعهده ماست.

مداحی در خصوص همراهی و مشارکت دیگر نهاد‌ها گفت: بسیج شهرداری تهران، آستان قدس رضوی و حرم حضرت معصومه (س) و هیئات مختلف کشوری در مسیر موکب دارند و از ما درخواست مداح و واعظ داشتند.

دستگاه امام حسین لنگ نهاد‌های دولتی نمی‌ماند

وی در ادامه درباره تخصیص بودجه برای برگزاری مراسم اربعین حسینی گفت: سال گذشته حدود ۶۰۰ میلیون تومان از کمک‌های مردمی جمع‌آوری شده بود، اما امسال تصمیم داریم وارد موکب داری نشویم و بیشتر در بحث اعزام مداحان و سخنرانان ورود می‌کنیم. آنچه مهم است که همه بدانند این است که ما از بودجه دولتی استفاده نکردیم.

مداحی تصریح کرد: البته مسئولان قول همکاری دادند و امید داریم که به قولشان عمل کنند. پیش بینی ما این است که مراسم اربعین امسال پرشورتر برگزار خواهد شد و یک حماسه حسینی خواهیم داشت. دستگاه امام حسین لنگ نهاد‌های دولتی نمی‌ماند. وقتی حرف از سیدالشهدا به میان بیاید، همه ارگان‌ها به میان می‌آیند و کمک می‌کنند. مطمئن هستیم که پولی که در دو سال گذشته تامین شد، امسال بیشتر می‌شود. اما از مسئولان گلایه داریم که با این هزینه‌ها و تأمین ارز و مشکلات، نه فقط به موکب داران که به مردم نیز سخت خواهد گذشت.

همکاری حجج اسلام و مداحان برجسته در برگزاری مراسم اربعین حسینی

وی در ادامه درباره حضور کارشناسان و مداحان برجسته در مراسم اربعین حسینی زیر نظر هیات رزمندگان اسلام گفت: حجج اسلام پناهیان، میرباقری، شیخ علی ثمری، عالی، علوی تهرانی از واعظانی هستند که در کنار ما خواهند بود. همچنین مداحانی، چون محمدرضا طاهری، مهدی رسولی، ابوذر بیوکافی و صادق آهنگران در حماسه پیاده روی اربعین حسینی مرثیه سرایی می‌کنند.

پخش زنده دعای ندبه و کمیل از کربلا در ایام اربعین حسینی

رئیس هیئت رزمندگان اسلام درباره پخش زنده دعای کمیل و ندبه در ایام اربعین حسینی گفت: ما در دو سال گذشته، گروه‌هایی را از صدا و سیما برای نشر و انعکاس خبری مراسم اربعین بردیم. در دو سال گذشته پخش دعای کمیل و ندبه را داشتیم و امسال نیز در مسیر نجف تا کربلا قرائت این دو دعا، پخش زنده دعای کمیل و ندبه از کربلا و زیارت اربعین را از محل خیمه گاه خواهیم داشت.

وی درباره حضور پزشکان و خدمات درمانی در پیاده روی اربعین امسال گفت: سال‌های گذشته نیز شاهد حضور پزشکان در بحث درمان بودیم. کمیته خدمات درمانی پیاده روی اربعین حسینی به صورت جداگانه برگزار می‌شود؛ اما هنوز خیلی از پزشکان از ما برای برپایی موکب‌هایشان کمک می‌خواهند.

باید بر منابر خود به مردم از دستاورد‌ها و خدمات این نظام بگوییم

مداحی در پایان تاکید کرد: ما در شرایط جنگ اقتصادی با دشمن قرار گرفته ایم. همانگونه که وظیفه داریم دولت را نقد کنیم، باید این نقد منصفانه و عادلانه هم باشد. با توجه به فرمایش مقام معظم رهبری نباید نقد ما باعث شود که اصل نظام زیر سوال برود. پس ما باید بر منابر خود به مردم از دستاورد‌ها و خدمات این نظام بگوییم. هیئت‌های مذهبی یکی از پایگاه‌های ایجاد انقلاب اسلامی بوده و هستند و این نظام اسلامی دستاورد‌ها و خدمات بسیاری داشته است.



ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین