عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۹۹۲۷۱
تاریخ انتشار : ۱۸ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۸:۱۱
رئیس سازمان حج و زیارت مطرح کرد
رئیس سازمان حج و زیارت با اشاره به آمادگی ایران برای برقراری عمره مفرده، گفت: در صورتی که طرف سعودی امنیت، کرامت و عزت ایرانیان را تأمین کند، تفاهم‌نامه‌ای با عربستان انعقاد خواهد شد و زائران به عمره مشرف می‌شوند.
عقیق:حمید محمدی رئیس سازمان حج و زیارت روز گذشته ۱۷ شهریورماه به کشور بازگشت.

رئیس سازمان حج و زیارت پس از ورود به ایران با اشاره به اینکه روند حج امسال به خوبی برگزار شد، اظهار داشت: امسال حدود ۸۶ هزار ایرانی به حج تمتع مشرف شدند که ۵۵ هزار نفر از آن‌ها یعنی در حدود ۷۰ درصد حجاج کشورمان به میهن بازگشتند.

وی با بیان اینکه بیشتر حجاج کشورمان هم‌اکنون در مدینه منوره حضور دارند، افزود: حجاج پس از ورود به مدینه منوره و اقامت ۶ روزه در شهر پیامبر اعظم(ص) به کشور باز می‌گردند.

محمدی با اشاره به حضور ۱۳ هزار حاجی ایرانی در مدینه منوره، خاطر نشان کرد: حدود ۱۷ هزار حاجی نیز در مکه مکرمه حضور دارند و عملیات بازگشت حجاج کشومان تا ۲۴ شهریورماه ادامه دارد که امیدواریم تمامی حجاج در صحت و سلامت به کشور بازگردند.

رئیس سازمان حج و زیارت با بیان اینکه امسال ۱۰ نفر از حجاج ایرانی به دلیل کهولت سن و بیماری جان خود را در این سفر از دست دادند، گفت: امسال به نسبت سال گذشته تعداد افرادی که در این سفر نورانی فوت کردند کمتر بود،  به طوری که سال گذشته ۲۵ نفر به دلایل مختلف در عربستان فوت شدند.

محمدی همچنین به برپایی عمره مفرده اشاره کرد و افزود: بر اساس توافقاتی که با عربستان در جلسات حاصل شد، قرار است در صورت پذیرش شرایط ایران از سوی طرف سعودی، عمره مفرده مجدد برقرار شود و با پذیرش شرایط دیگر مشکلی در اعزام زائران به عربستان نخواهیم داشت و ما آمادگی لازم برای اعزام زائران به حج تمتع را داریم.

رئیس سازمان حج و زیارت، امنیت کرامت ایرانیان را مهم‌ترین اصول در برقراری عمره مفرده عنوان کرد و گفت: در صورتی که طرف سعودی امنیت، کرامت و عزت ایرانیان را تأمین کند، تفاهم‌نامه‌ای با عربستان انعقاد خواهد شد و زائران به عمره مشرف می‌شوند.



ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین