عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۹۹۲۵۸
تاریخ انتشار : ۱۸ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۲
دبیر جایزه کتاب سال دفاع مقدس خبرداد:
دبیر جایزه کتاب سال دفاع مقدس با اشاره به آمار از رشد ۷۵ درصدی آثار در این دوره از جایزه نسبت به سال گذشته خبرداد.
عقیق:محمدقاسم فروغی، دبیر جایزه کتاب سال دفاع مقدس در گفت‌وگویی درباره این جایزه اظهار داشت: تا به امروز حدود ۳ هزار اثر جمع‌آوری شده است که آمار نشان می‌دهد نسبت به دوره گذشته رشد ۷۵ درصدی را شاهد هستیم.
وی در ادامه به برخی از گروه‌ها اشاره کرد و با بیان اینکه در برخی گروه‌ها هم شاهد رشد چشمگیر بودیم، گفت: در گروه مستند شاهد رشد سه برابری آثار نسبت به دوره گذشته بودیم ، سال گذشته در این بخش ۴۵۱ اثر واصل شد اما امسال ۱۳۷۱ اثر واصل شده است. اما در مقابل البته در برخی گروه‌ها هم افت را شاهد بودیم و نسبت به سال گذشته آثار کمتری گردآوری شد.
فروغی در ادامه ضن تاکید بر اینکه در گروه تاریخ شفاهی، ادبیات کودک و نوجوان و پژوهش‌های نظامی_سیاسی متاسفانه با کاهش آثار مواجه شدیم، افزود: داوری‌ها در حال انجام است و تا یک ماه دیگر ادامه خواهد داشت و احتمالا مراسم پایانی در پائیز سالجاری برگزار می‌شود.
فروغی در بخش دیگری از سخنانش به نشست‌های تخصصی اشاره کرد و با بیان اینکه این نشست‌ها حائز اهمیت بوده و قرار است ماحصل آنها تدوین و منتشر شود توضیح داد: از این رو نشست‌هایی برگزار شده و بزودی هم نشستی با ناشران در جهت بررسی مشکلات حوزه نشر و بررسی روند موجود خواهیم داشت.
 دبیر جایزه کتاب سال دفاع مقدس به انتخاب اثر شاخص در این دوره هم اشاره کرد و با بیان اینکه مشارکت بییشتر استان‌ها را در برنامه‌ها قرار دادیم تا از ظرفیت و امکانات آنها هم استفاده کنیم ، تصریح کرد: ما در این دوره شاهد رقابت استانی هم خواهیم بود، بنابراین در بخش مستند، خاطره، شعر و داستان استان‌ها انتخاب‌های خود را خواهند داشت و آثار برتر استانی وارد بخش ملی خواهد شد. در این مسیر دو نوع داوری صورت می‌گیرد و حداقل در هر موضوع دو اثر در رقابت استانی هر بخش خواهند بود.

منبع:فارس

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین