عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۹۹۲۵۲
تاریخ انتشار : ۱۸ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۴
حجت الاسلام والمسلمین فرخ فال:
رئیس مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: امروز وضعیتی درست کرده اند که مراجع و روحانیت را از جامعه جدا کنند و مبلغان باید جلوی این جریان فکری اشتباه را بگیرند.
عقیق:حجت الاسلام والمسلمین احمد فرخ فال در گردهمایی «مبلغان حقایق قرآنی عاشورا» که در سالن اجتماعات مجمع عالی تفسیر در مدرسه علمیه آیت الله العظمی گلپایگانی(ره)برگزار شد، بیان داشت: مجمع عالی تفسیر به سبب تربیت ۵۰۰ مدرس قرآن، یکی از بزرگ ترین افتخارات حوزه علمیه به شمار می رود.
و با ا اشاره به آیه  «الَّذينَ يُبَلِّغُونَ رِسالاتِ اللَّهِ وَ يَخْشَوْنَهُ وَ لا يَخْشَوْنَ أَحَداً إِلاَّ اللَّهَ وَ کَفي‏ بِاللَّهِ حَسيباً» ابراز داشت: این آیه درباره انبیای الهی نازل شده است و مبلغان نیز در این عرصه قدم گذاشته اند.
رئیس مجمع عمومی جامعه مدرسین گفت: ما به عنوان مبلغان دین اگر برای مردم منبر رفتیم، باید رسالت های الهی را بیان کنیم و نه رسالت گروه ها و حزب های دیگر را، مبلغ باید در راه تبلیغ دین از هیچ چیز و هیچ کس به غیر از خدای تعالی بیم نداشته باشد.
وی با اشاره به قرآن محوری مبلغان مجمع عالی تفسیر ابراز داشت: کلام زمانی که از قلب بیرون آید در قلب می نشیند و مبلغان مجمع عالی تفسیر از آنجایی که قرآن محور کار می کنند، قطعا تاثیر خاصی روی مردم جامعه خواهند داشت.
حجت الاسلام والمسلمین فرخ فال گفت: قرآن کریم سبب هدایتگری جامعه اسلامی می شود و بیان مطالب قرآنی مورد قبول تمام امت اسلامی است و در هیچ جای قرآن از هدایت تکوینی تا هدایت تشریعی هیچ گونه تعارضی وجود ندارد.
وی در ادامه با اشاره به وقایع اخیر در مدرسه علمیه فیضیه گفت: ما نباید خود زنی کنیم و بگوییم که حوزه علمیه سکولار است، ما سر سفره اهل بیت(ع) نشسته ایم و در این راه شهید داده ایم وحوزه علمیه را حفظ کرده ایم.
رئیس مجمع عمومی جامعه مدرسین اظهار داشت: عبرت های عاشورا نباید فراموش شوند، ما باید ماهیت اسلام ناب را معرفی کنیم و خودمان را مجسمه شخصی که متلبس به اسلام ناب است بکنیم.
وی در ادامه با اشاره به فعالیت های علمای گذشته در راه اسلام اذعان داشت: علمای قدیم با فعالیت خود اسلام و روحانیت را به ما رسانده اند علامه امینی ها در این راه الهی بوده اند و ما باید برای آیندگان این میراث الهی را به ارث بگذاریم.
حجت الاسلام والمسلمین فرخ فال خاطرنشان ساخت: باید مالک اشتر ها و ابوموسی اشعری ها را به مردم معرفی کنیم و باید به دور از جریان های سیاسی باشیم و مواظب جریان های انحرافی در فضای مجازی نیز باشیم.
وی در پایان گفت: باید عظمت روحانیت و اسلام را برای مردم متذکر شویم، امروز وضعیتی درست کرده اند که مراجع و روحانیت را از جامعه جدا کنند و مبلغان باید جلوی این جریان فکری اشتباه را بگیرند.

منبع:حوزه

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین