عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۹۹۲۵۱
تاریخ انتشار : ۱۸ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۰
رئیس گروه وهابیت شناسایی دانشگاه ادیان و مذاهب اسلامی:
رئیس گروه وهابیت شناسایی دانشگاه ادیان و مذاهب اسلامی بر لزوم توجه مداحان به مسایل مرتبط به ادیان و فرق و جذب حداکثری و دفع حداقلی آنها تاکید کرد.

عقیق:حجت الاسلام  معین فر شب گذشته در مراسم نهمین سوگواره شعر عاشورایی در مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) برگزار شد،گفت: مساله فرق اسلامی مساله بسیار مهمی است که مداحان نقش خاصی در این عرصه دارند.
وی افزود: مداحی نیز در این زمینه یعنی اولویت دادن به مساله وحدت اسلامی  و نقش مهمی در این زمینه دارد؛ با توجه به گوناگونی فرق و مذاهب در شهرهای مرزی کشور، حساسیت های ویژه ای در این زمینه در امر مداحی احساس می شود.
رئیس گروه وهابیت شناسایی دانشگاه ادیان و مذاهب اسلامی افزود: با توجه به هم مرزی شهرهای مرزی ایران با کشورهای همسایه، همبستگی های عمیقی بین حنفیه و مردم اهل سنت نشین وجود دارد، همچنین شهرهای مرزی غرب کشور نیز همبستگی های زیادی با شافعی ها و اشعری های کشورهای غربی ایران دارند.
وی با اشاره به برخی حساسیت های مداحی در شهرهای مرزی کشور عنوان کرد: در زمینه مداحی باید رویکرد جذب حداکثری و دفع حداقلی را مد نظر قرار دهیم که لازمه آن آشنایی دقیق و درست از فرق و مذاهب مختلف اسلامی است.
رئیس گروه وهابیت شناسایی دانشگاه ادیان و مذاهب اسلامی ابراز کرد: اگر فردی به علوم ادیان و مذاهب آشنایی داشته باشد، می تواند در دفع حداقلی پیروان مذاهب و فرق دیگر، تاثیر بسیار عمیقی داشته باشد.

منبع:حوزه

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین