عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۹۹۱۸۶
تاریخ انتشار : ۱۶ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۷:۴۷
باحضور آیت الله مکارم شیرازی
هیئت امناء و اجرایی مجمع خیرین آستان مقدس حضرت عبدالعظیم(ع) و دارالحدیث توسط مدیریت مجمع خیرین کشور تعیین گردید.
عقیق:هبه گزارش روابط عمومی آستان مقدس حضرت عبدالعظیم(ع)، شبستان امام خمینی(ره) صبح امروز در آستان مقدس حضرت عبدالعظیم(ع) با حضور مرجع عالیقدر حضرت آیت الله مکارم شیرازی، تولیت آستان مقدس، جمعی از علما، خیرین نیکوکار، مسئولان شهرستان ری افتتاح و به بهره برداری رسید.
تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع)، در این مراسم ضمن تشکر از پذیرش دعوت و حضور آیت الله العظمی مکارم شیرازی، در آستان مقدس، دوام عزت، سلامتی و طول عمر پر برکت ایشان را برای بهره مندی هرچه بیشتر جهان اسلام، از خدای متعال مسالت کرد.
آیت الله محمدی ری شهری با بیان اینکه این مراسم به مناسبت روز مباهله و تجلیل از زحمات ارزنده آقای حاج اکبر ابراهیمی بانی نیکوکار شبستان جدید آستان مقدس تشکیل شده است، گفت: خدمات ایشان در مراکز مختلف عام المنفعه بسیار مهم و ارزنده و از توفیقات الهی برای آقای ابراهیمی خدمت به اهل بیت عصمت و طهارت(ع) است.
رئیس دانشگاه قرآن و حدیث گفت: امروز سالروز نزول سوره مبارکه «هل اتی»، و روز ایثار، بخشش و از خود گذشتگی اهل بیت عصمت و طهارت(ع) است که باعث نزول سوره مبارکه انسان و درخشش عظمت اخلاقی خاندان نبوت (ص)گردید.
 نویسنده کتاب فرهنگ نامه مباهله اظهار داشت: با بیان اینکه امروز نیز بنا به نقلی سالروز مباهله و روز نزول سوره «هل اتی» درباره ایثار اهل بیت(ع) است، تصریح کرد: روز مباهله روز بسیار بزرگی است و در منابع معتبر تفسیر فریقین، شیعه و سنی در خصوص آیه مباهله اتفاق نظر دارند.


رئیس موسسه علمی فرهنگی دارالحدیث گفت: نخستین نکته مهم و مورد توجه در روز مباهله اثبات حقانیت اسلام در برابر مسیحیت است و نکته دوم، جانبداری اسلام از منطق و صلح و گفت و گوی بین ادیان است و نکته سوم، اثبات برتری اهل بیت (ع) بر صحابه و نیز نکته چهارم آن اثبات خلافت بلافصل علی(ع) پس از پیامبر(ص) است.
آیت الله محمدی ری شهری افزود: نکته پنجم از نکات متعدد این واقعه بزرگ تاریخی اثبات حقانیت اهل بیت (ع) توسط خود ایشان با استناد به این واقعه تاریخی است و نکته ششم نیز مشروعیت مباهله برای اثبات حق در هر زمان و مکانی است.
تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) در ادامه ضمن بیان ماجرای نزول آیه شریفه « مَن ذَا الَّذی یُقرِضُ اللهَ قَرضًا حَسَنًا ...» گفت: پس از نزول این آیه شریفه "ابو الدحداح انصارى" محضر رسول خدا(ص)، عرض كرد، اگر من به خدا قرض بدهم بهشت را برای من و دخترم تضمین می فرمایید؟ پیامبرفرمود: آری. ابودحداح گفت:دو باغ خرما دارم و هر دو را دادم. فرمود: یکی بده و دیگری را برای زندگی خود نگه دار، ابودحداح گفت: پس بهترین را که 600 درخت خرما دارد دادم، پیامبر هم بهشت را برای ( او و خانواده اش ) که ظاهرا تنها یک دختر داشت تضمین فرمود.
عضو مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: این وعده الهی همیشگی و جاویدان است، در شرایط کنونی نیز قطعا کسانی که بخشندگی و ایثار در راه خدا داشته باشند از یاران پیامبر(ص)، بهتر هستند.
رئیس دانشگاه قرآن و حدیث اظهار داشت: به اعتقاد بنده دارالحدیث از بهترین برکات طرح توسعه آستان مقدس حضرت عبدالعظیم (ع) است که بنا به رهنمود و دعای حضرت رضا(ع) که در روایتی فرمودند خداوند رحمت کند کسانی که امر ما را زنده نگه می دارند، مردم را در اقصی نقاط کشور و حتی جهان با معارف اهل بیت (ع) آشنا می نماید.
آیت الله محمدی ری شهری همچنین در این مراسم از تشکیل هیات امنای مجمع خیرین آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) و دارالحدیث خبر داد و گفت: ان شاء الله هیات اجرایی این مجمع نیز در آینده نزدیک انتخاب و تشکیل خواهد شد.


تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) با بیان اینکه بنده در شرایط فعلی و حتی آینده هیچ درخواستی از خیرین محترم ندارم و درخواست و تقاضا در این موضوع را نیز مناسب شان خانه اهل  بیت (ع)، نمیدانم بیان کرد: البته وظیفه ما ایجاد زمینه و کمک برای خدمتگذاری به همه عزیزانی است که قصد دارند در مسیر اهل بیت و نشر معارف دین هزینه کنند و نیت خود را به منصه ظهور و بروز برسانند.
آیت الله محمدی ری شهری گفت: برای خیرین و بانیان خیر سه اولویت اساسی در این آستان وجود دارد که نخستین اولویت موسسه دارالحدیث است که مساعدت های دولت در ماه های اخیر (حدود 10 ماه) قطع شده و نتوانسته به اساتید دانشگاه قرآن و حدیث و پژوهشگران و کارمندان، حقوق کامل بدهد، این موسسه نیازمند موقوفه ای است که بتواند بخشی از هزینه های جاری آن را تامین نماید و نیز دومین اولویت، مسقف سازی صحن مصلای بزرگ ری به عنوان محل اقامه نمازجمعه شهرستان ری است
تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) در خصوص سومین اولویت آستان مقدس اظهار داشت: کمک به احداث ساختمان جدید حوزه های علمیه برادران و خواهران برای ما در اولویت است، زیرا زمین دو حوزه علمیه که اکنون در مکان مربوط به مقبره رضاخان که در اوایل انقلاب تخریب و به جای آن مدرسه ای ساخته شده، طبق نظر حضرت امام خمینی(ره) در پاسخ به نامه علمای شهرستان ری متعلق به آستان مقدس است و نامش طبق نظر علمای شهرستان ری مانند آیت الله رفیعی امام جمعه شهر و آیت الله غیوری  " صحن جمهوری اسلامی" است.
 وی ادامه داد: حضرت امام در پاسخ شخصی که حوزه را ساخته و حکم تولیت از امام خواسته بود حکم تولیت نداده اند و به دلیل نیاز زائران که از طرف غرب و میدان مدرس می آمدند بنابراین در حال حاضر باید برای رفت و آمد زائران تبدیل به صحن شود.
نماینده مردم تهران در مجلس خبرگان رهبری همچنین در ادامه با بیان روایتی از پیامبر(ص) گفت: کسانی که امروز مدافع رهبری، نظام و انقلاب هستند قطعا از یاران پیامبر(ص) با فضیلت ترند زیرا بنا به فرمایش  صریح رسول گرامی اسلام(ص)، یاران آخرالزمانی ایشان در معرض مشکلاتی و ابتلائاتی بسیار سخت تر قرار دارند.
رئیس دانشگاه قرآن و حدیث اظهار داشت:  طبق بیان رهبرمعظم انقلاب اکنون کشور دچار جنگ اقتصادی و تبلیغاتی دشمنان است، از این رو کسانی که بتوانند از این آزمون بزرگ سربلند بیرون بیایند یعنی توده های میلیونی مردم همانطور که امام راحل فرمودند و روایات تصریح می کنند از اصحاب با فضیلت دوران پیامبر(ص) و امیرالمومنین (ع) نیز برتر خواهند بود و به همین نسبت مخالفان اندک، از مردم کوفه بدتراند.
آیت الله محمدی ری شهری گفت: ان شاء الله به یاری خدای متعال، مردم این کشور با وحدت کلمه و تبعیت از مقام معظم رهبری از تنگناهای موجود عبور خواهند کرد، زیرا مدیریت و تدابیر ارزنده رهبرمعظم انقلاب در شرایط کنونی بی مانند و شخصیت والای ایشان در حال حاضر نظیر ندارد.
تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) عنوان کرد: پروژه شبستان امام خمینی (ره)، در راستای افزایش فضاهای داخلی حرم مطهر با زیربنایی به وسعت 2680 مترمربع در سال 1390 با مطالعات و طراحی معماری و محاسباتی آن توسط مشاور آستان مقدس آغاز گردید و از سال 1391 تا 1393 عملیات اجرایی، سازه بتن و سفت کاری آن توسط شهرداری منطقه 20 تهران صورت پذیرفت و از آن ها باید تشکر کرد.
وی در پایان افزود: اما عمده هزینه شبستان امام خمینی مربوط به آماده سازی آن برای بهره برداری زائران است که در سال 1396 با تأمین مالی شخص نیکوکاری که صدها خانواده بی سرپرست را سرپرستی می کند و کارهای عام المنفعه متعددی دارد، امروز به بهره برداری رسید.
در ادامه ، بعد از ظهر امروز نیز برای دومین بار جلسه مجمع خیرین هیئت امناء آستان مقدس و دارالحدیث تشکیل و هیئت اجرایی مجمع را معین کرد.




ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین