عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۹۹۱۸۳
تاریخ انتشار : ۱۷ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۷:۵۹
رئیس هیئت مدیره بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی:
رئیس هیئت مدیره بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی با تأکید بر اینکه محور اصلی اخلاق، عدالت و محور جنبی آن احسان است، تصریح کرد: نمود این دو اصل، یعنی اخلاق و احسان در محبت است.
عقیق:حجت‌الاسلام والمسلمین محمدهادی عبدخدایی رئیس هیئت مدیره بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی در دیدار دبیر و اعضای هیئت اجرایی همایش بین المللی «امام رضا(ع) و گفتگوی ادیان» که روز گذشته با مدیرعامل‌، معاون پژوهشی و برنامه‌ریزی و جمعی از مدیران گروه‌های پژوهشی بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی برگزار شد، در خصوص راه‌های گفت و گو با مسیحیان گفت: در اخلاق این مسئله به صورت زیربنایی مطرح است که محور اخلاق چیست؟ برخی محور اخلاق را منفعت می‌دانند. در مسیحیت محور اخلاق، محبت عنوان شده است.
وی افزود: اسلام محور اخلاق را عدالت قرار داده و محور جنبی آن را نیز احسان می‌داند. چنانکه در قرآن می‌خوانیم: «إن الله یأمر بالعدل و الإحسان»؛ اگر عدالت و احسان به تنهایی باشند نتیجه مطلوبی ندارند. گاهی احسان بدون عدالت نوعی ظلم به دیگری است و گاهی منافات با حکمت دارد.
وی افزود: بنابراین برای آنکه به توافقی در رابطه با اسلام و مسیحیت برسیم، واژه محبت مطرح می‌شود که در آموزه‌های هر دو وجود دارد.
عبدخدایی در ادامه افزود: عدالت در اسلام ریشه‌ای است و به عنوان یک اصل مطرح می‌شود. در واقع این عدالت است که می تواند جامعه را به خوبی اداره کند.
رئیس کمیته علمی همایش بین‌المللی «امام رضا(ع) و گفتگوی ادیان» پیشنهاد کرد: به منظور تقویت محتوای علمی همایش، شایسته است افرادی شناسایی کنیم که در زمینه علمی به ویژه محورهای همایش صاحب نظر باشند.

منبع:رضوی

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین