عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۹۹۰۹۱
تاریخ انتشار : ۱۴ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۳
صبح امروز؛
صبح امروز همایش تبیینی واقعه بزرگ مباهله در مسجد جامع حوزه علمیه امام خمینی(ره) ازگل آعاز شد.
عقیق:همایش تبیینی واقعه بزرگ مباهله با حضور طلاب و اساتید حوزه های علمیه تهران در محل مسجد جامع حوزه علمیه امام خمینی(ره)  ازگل آعاز شد.این همایش با هدف ترویج،تبیین و تعمیق و شناساندن معارف  این حادثه بسیار ارزشمند برگزارشده است . 

سید محمد میرآقابابا، مدیر روابط عمومی بنیاد بین المللی غدیر اعلام کرد: این همایش در تهران و همزمان در چندین استان دیگر نیز در حال برگزاری است . 

وی گفت: متاسفانه نسبت به تبیین و ترویج این واقعه عظیم که در حقیقت ثابت کننده حقانیت اهل بیت عصمت و طهارت در میان سایر ادیان الهی است کم کاری شده و لذا بنیاد بین المللی غدیر از دو سال گذشته اقدام به ترویج این رویداد مهم نمود و در دومین همایش که در محل حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ره) برگزارشد از کتاب فرهنگ مباهله نیز رونمایی کرد . 

مدیر روابط عمومی بنیاد بین المللی غدیر گفت: آیه مباهله درحقیقت برای اثبات حقانیت اهل بیت پیامبر (صلوات الله علیه) نازل شد و در سوره آل عمران آیه ۶۱ فرمود : پس هرکه در این باره پس از دانشی که تو را حاصل آمده با تو محاجه کند بگو بیایید پسرانمان و پسرانتان و زنانمان و زنانتان و ما خویشان نزدیک و شما خویشان نزدیک خود رافرا بخوانیم و سپس مباهله کنیم و لعنت خدا را برای دروغگویان قرار دهیم و لذا همانطور هم این محاجه صورت پذیرفت و عالمان مسیحی در برابر پیامبر خدا حقانیت ایشان را پذیرفتند . 

وی ادامه داد: امروز همه متفکران و اندیشمندان جهان باید از این حادثه بسیار مهم درس عبرت بگیرند و با تحقیق و تفکر در معارف این حادثه عظیم راه سعادت خود را دریابد و به سمت اهداف والای انسانی قدم بردارند.



منبع:مهر

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین