عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۹۹۰۹۰
تاریخ انتشار : ۱۴ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۸
ایت الله امامی کاشانی در مشهد:
امام جمعه موقت تهران تصریح کرد: همان طور که رهبر معظم انقلاب چند روز پیش فرمودند برای کارهای اقتصادی، کار شبانه روزی باید کرد؛ این کار شبانه روزی یعنی همان جهادی که انسان از وقت خوابش بزند و جلسات طولانی را رها کند و به سراغ این امر برود که چگونه مشکلات کشور را می توان حل کرد.
عقیق: آیت الله محمد امامی کاشانی در حاشیه بازدید اختراعات چهار دانش آمور نخبه مدرسه عالی شهید مطهری مشهد با اشاره به ماه محرم، خطاب به مبلغان و وعاظ  گفت: حادثه عاشورا در هر زمان مطابق آن یک آثار و حرکتی ایجاد می کند و در زمان ما نیز این امر اوج بیشتری گرفته است و یک پیام وسیع تری دارد.
تولیت مدرسه عالی شهید مطهری با بیان اینکه یکی از پیام های حادثه عاشورا فداکاری است، تاکید کرد: این ویژگی در عصر ما باید در ابعاد مختلف باشد و البته فداکاری به معنای تنها ایثار و شهادت نیست.
وی اظهار داشت: همان طور که رهبر معظم انقلاب چند روز پیش فرمودند که برای کارهای اقتصادی،  کار شبانه روزی باید کرد؛ این کار شبانه روزی یعنی همان  جهادی که انسان از وقت خوابش بزند و جلسات طولانی را رها کند و به سراغ این امر برود که چگونه مشکلات کشور را می توان حل کرد.
امام جمعه موقت تهران افزود: وقتی فرهنگ جهاد در جامعه باشد آن وقت فسادهایی که در اجتماع صورت گرفته است و آن را مضطرب می کند، از بین خواهد رفت؛ به نظرمن  پیام مهم عاشورا همین است.
وی با بیان اینکه باید برای رفع مشکلات اقتصادی تلاش بیشتر کرد، یادآور شد: مسئولان به این نکته اهمیت بدهند و توجه کنند که این جهاد با علم و تحقیق اتفاق بیفتد و پژوهش های کاربردی در عرصه علوم اجتماعی و اقتصادی انجام شود.
رسالت تحولی حوزه، تکامل علم است
آیت الله محمد امامی کاشانی در پاسخ به سوال خبرنگار «حوزه» پیرامون رسالت امروز حوزویان گفت: کارها و فعالیت های کسانی که طلبه هستند، ابعاد مختلفی دارد و تنها یک بُعد علمی دارد که همان تحول علمی است.
تولیت مدرسه عالی شهید مطهری در تعریف تحول علمی گفت:  تحول به این معنا است که کسانی که  در گذشته یک بحثی را در مسئله علمی، فقهی، فلسفی و کلامی بیان کردند، دیگران مطالعه و آن بحث ها را تکمیل کنند یعنی آیندگان اشکالات کار گذشته را بررسی و اصلاح می کنند.
وی با بیان اینکه  یک رسالت  تحول در زمینه تکامل علم است، اظهار داشت: علمی که در حوزه های علمیه مطرح می شود همان مسئله به اصطلاح فقه، فلسفه و حکمت، کلام،  تفسیر و حدیث است که هر چه نسبت به آن کار شود، بیشتر روشن می شود و این چنین نیست کاری که ما انجام می دهیم تمام شده باشد.
امام جمعه تهران تاکید کرد: کار در حوزه های علمیه شیعه باید بیشتر انجام بگیرد، زیرا سیره و روش اهل بیت(ع) که با منبع وحی در ارتباط بودند، در حوزه مطرح است.
پژوهش ها بر اساس نیاز امروز باشد
وی با اشاره به رسالت امروز حوزه های علمیه که نیاز به تحول در همه رشته ها و بخش ها دارد، افزود: امروز حوزه باید در کنار مسائل مختلفی که دنبال می کند، برای نیاز علمی و مسائلی که در جامعه موثر باشد، پژوهش هایی را ارائه کند که نیاز جامعه امروز در آن احساس می شود.
تولیت مدرسه عالی شهید مطهری با بیان اینکه علوم حوزوی باید بر اساس نیاز دنیا، انقلاب، جمهوری و حکومت اسلامی بحث و تبیین شود، گفت: حوزویان باید توجه داشته باشند که تبیین یک بُعد و رها کردن ابعاد دیگر مسائل فقهی و نیاز کشور درست نیست، بلکه کسی که فقه را مطرح می کند، باید بتواند امور فردی و اجتماعی جامعه بشری را تبیین کند.
آیت الله امامی کاشانی به وظیفه مبلغان در جریانات مختلفی سیاسی و اجتماعی اشاره کرد و  اظهار داشت: به نظر من رسالت حوزه  و طالبان علوم اسلامی  یک رسالت سنگین و گسترده از نظر کمی و کیفی است که باید آنچه به مسائل اقتصادی و اخلاقی مربوط می شود را انتخاب و تبیین کنند.
همچنین آیت الله امامی کاشانی در بازدید از فعالیت ها و اختراعات نوجوانان عضو پژوهشگاه دانشگاه شهید مطهری گفت: کارهای علمی خوب است، به شرط آن که مطالعه و آزمایشاتی تا رسیدن به نتیجه مطلوب صورت گیرد که بتواند به همه سؤالات در دفاع از آنچه که تولید و ایجاد شده، پاسخ دهد.
وی تصریح کرد: امروز یکی از توطئه های دشمن،  تخریب فعالیت های علمی جوانان و نخبگان ما در داخل و خارج از کشور است، لذا باید طوری فعالیت انجام دهید، تا جای ایجاد شبهه در فعالیت علمی شما نباشد.

منبع:حوزه

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین