عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۹۹۰۶۱
تاریخ انتشار : ۱۳ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۴
رئیس سازمان تبلیغات اسلامی:
هفتمین نشست رؤسای اتحادیه انجمنهای اسلامی سراسر کشور صبح امروز در سالن اجتماعات معاونت امور فرهنگی و تبلیغ سازمان تبلیغات اسلامی آغاز شد.
عقیق:حجت‌الاسلام والمسلمین محمد قمی رییس سازمان تبلیغات اسلامی در ابتدای هفتمین نشست رؤسای اتحادیه انجمنهای اسلامی سراسر کشور که صبح امروز در سالن اجتماعات معاونت امور فرهنگی و تبلیغ  این سازمان برگزار شد با اشاره به این جمله امام خمینی (ره) که فرمود «امروز خمینی آغوش و سینه خویش را برای تیرهای بلا و حوادث سخت و برابر همه توپها و موشکهای دشمنان باز کرده است و همچون همه عاشقان شهادت، برای درک شهادت روزشماری می‌کند»، گفت: همه ما سرباز میهن، سرباز انقلاب اسلامی و سرباز اسلامیم. شما مصداق «وَالسَّابِقُونَ السَّابِقُونَ» هستید. من حس پسری بر انجمن‌های اسلامی دارم نه حس پدری.
وی ادامه داد: با افتخار رسیده ام که عرض کنم خدمتگزار شما هستم. حس بنده به شما حس خدمتگزاری و خادم بودن است. از هر کاری که از دستم بربیاید کوتاهی نمی کنم. قصدم این بود که بیشتر در خدمت شما باشم اما جلسه ای اضطراری پیش آمد.
قمی یادآور شد: این روایت را برای شما که سالها مجاهده داشته‌اید از امیرالمومنین (ع) نقل می‌کنم که فرمودند« ثلاث یحجزن المرء عن طلب المعالی؛ قصر الهمة و قلة الحیلة و ضعف الرای» سه چیز باعث می‌شود که انسان به آن والایی ها نایل نشود اول همت کم که الحمدالله همت شما بلند است. همت بلنددار که مردان روزگار / از همت بلند به جایی رسیده اند. دوم کم فکر کردن و کم چاره اندیشی کردن است. کسی که به اندازه کافی فکر نمی‌کند گره اش باز نمی‌شود و سوم تزلزل در رای ان شا الله محکم و استوار با هم گامهای جدی برمی‌داریم. این حرف فقط در حد شعار هم نباید باشد. در سلوک خود و در زندگی خود به خداوند عالم اثبات کنیم سربازهای خوبی برای نایب امام زمان هستیم و موجبات لبخند رضایت ولی نعمت و صاحب عصر و زمان خود را فراهم کنیم.
رییس سازمان تبلیغات اسلامی در پایان تصریح کرد: من شما را مجاهد می دانم دریافت من این است که شما سالها برای انقلاب زحمت کشیده اید باید کمک کنیم که کار جامعه و این مردم ارزشمند پیش برود و جامعه و انقلاب اسلامی به جایگاهی که حق آن است، برسد.
 سخنرانی حجج الاسلام محمد قمی رییس سازمان تبلیغات اسلامی و محمدحسین روحانی نژاد معاون امور فرهنگی و تبلیغ سازمان،  رضا معممی مقدم مدیرکل تشکلهای دینی و مراکز فرهنگی سازمان، ارائه گزارشی از فعالیت های انجام شده توسط هیئت‌ رئیسه اتحادیه و بررسی وضعیت و تبادل نظر در خصوص فعالیت‌های اتحادیه انجمنهای اسلامی در استان‌ها از جمله مهمترین برنامه های این نشست یکروزه محسوب می‌شود.

منبع:مهر

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین