عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۹۹۰۳
تاریخ انتشار : ۱۷ تير ۱۳۹۲ - ۰۹:۴۶
حجت الاسلام اديب يزدي در هيات منتظران حضرت وليعصر(عج)
چه شده كه برخي از خود ادا و اصول در مي آورند و براي نوكري در اين خانه شرط و شروط قائل مي شوند. نكنيد اين كارها را؛ خجالت بكشيد!
هيات هفتگي منتظران حضرت وليعصر(عج)، يكشنبه شب در حسينيه قمر بني هاشم (ع)، با سخنراني حجت الاسلام اديب يزدي و با حضور اقشار مختلف مردم، بخصوص جوانان برگزار شد.

به گزارش عقيق، حجت الاسلام اديب يزدي در اين مراسم با اشاره به در پيش بودن ماه مبارك رمضان گفت: شيطان در اين ماه در غل و زنجير بوده و اگر ما نتوانيم در اين ماه او را در زندگي خود كنار بزنيم، نشان از بي عرضگي مان است.

وي با تاكيد بر لزوم استفاده كامل از اين فرصت بندگي در ماه مبارك رمضان گفت: رجب و شعبان ماه حركت و رمضان ماه پرواز به سوي حضرت حق است.

حجت الاسلام اديب يزدي در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به حديثي از حضرت امير(ع) با اين مضمون كه "خداوند ولي خود را در ميان بندگانش مخفي مي كند و از اين رو نبايد بندگان خدا را كوچك بشماريم كه چه بسا او ولي خدا باشد" اظهار داشت: در خانه خدا گمنامي يك مقام عجيبي است و شهرت با حجاب و آفت همراه خواهد بود.

** خداوند متعال بنده گمنام در خانه اش را دوست دارد

وي با بيان اينكه شهرت مستي و خودپرستي مي آورد تاكيد كرد: تقريبا نداريم كه كسي ثروتمند بوده و در عين حال دينداري خود را نيز حفظ كرده باشد و اگر باشد اين فرد از اولياي خداست.

اين سخنران محافل مذهبي با اشاره به حديثي ديگر از حضرت امير(ع) كه "شهرت آفت است" گفت: شهرت انسان را به مرز كلاشي مي رساند و اين در حالي است كه خداوند متعال بنده گمنام در خانه اش را دوست داشته و براي او ارزش فوق العاده اي قائل است.

وي با بيان اين مطلب كه تنها شهيرعالم هستي خداست، گفت: انسان اگر كاره اي شد و آن موقع آمد در وسط هيات به گريه و زاري براي اهل بيت(ع) پرداخت مرد است وگرنه بازي را باخته است.

**  گمنام ترين سرباز اسلام علي ابن ابي طالب(ع) است

حجت الاسلام اديب يزدي در ادامه به دوراني كه حزب توده توسط سربازان گمنام امام زمان(عج) متلاشي شد اشاره كرده و با يادآوري جمله امام خميني(ره) گفت: حضرت امام در آن دوره از سربازان گمنام امام زمان(عج) قدرداني كرده و فرمودند بدانيد كه گمنام ترين سرباز اسلام علي ابن ابي طالب(ع) است.

وي در ادامه گفت: اگر مردم محبتي به ما منبري ها و مداح ها دارند فقط به بركت اهل بيت(ع) است. چه شده كه برخي از خود ادا و اصول در مي آورند و براي نوكري در اين خانه شرط و شروط قائل مي شوند. نكنيد اين كارها را، خجالت بكشيد!

اين سخنران محافل مذهبي در پايان با اشاره به اينكه ما هر چه داريم از اهل بيت(ع) است، گفت: در هيات بايد ريشه هاي ارادت خود به اهل بيت(ع) را افزايش داده و از شك و ترديد بر حذر باشيم.

بعد از سخنان حجت الاسلام اديب يزدي، آقاي علي نجفي به مداحي پرداخت كه اشعار خوانده شده توسط وي را در ذيل مشاهده مي كنيد:

خوش اومدي بابا به ويروونه من / ببخشيد كه تاريك شده خونه من

پريشون موهام بيا عمه زينب / رو خاك ها بگرد دنبال شونه من
-----------------------------------------------

بابا خيلي سخته خرابه نشيني / تو شاهي نبايد رو خاك ها بشيني

چشم ها تو ببند تا بگم قصه هام رو / بعيد ميدونم خواب هاي خوب ببيني
-----------------------------------------------

 بابا خيمه ها رو به آتيش كشيدن / بابا دشمنات تا به ما ها رسيدن


گزارش: ميثم يعقوبي

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین