عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۹۹۰
تاریخ انتشار : ۲۶ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۵:۵۲
 حجت الاسلام سید مصطفی حسینی قبل از ظهر یکشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به اینکه در دهه کرامت هر روز با عنوانی نامگذاری شده است بیان کرد: روز اول دهه کرامت با نام فاطمه معصومه(س)، الگوی دختران ولایی نامگذاری شده است.

وی گفت: در روز اول دهه کرامت توسط آستان مقدس حضرت معصومه(س) آیین بزرگ خطبه خوانی خادمان حرم مطهر برگزار می شود و کلیه خادمان در این روز طبق یک آیین خاص حضور پیدا می کنند.

وی ادامه داد: این آیین با حضور تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) و وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در مسجد امام از ساعت هشت صبح برگزار می شود.

معاون فرهنگی و نشر معارف قرآن و عترت آستان مقدس حضرت معصومه(س) بیان کرد: یکی دیگر از برنامه های روز اول جشن تکلیف برای دختران است که در شبستان نجمه خاتون برگزار می شود.

وی ادامه داد: برگزاری حلقه های معرفت با موضوع آن روز، همچنین برگزاری جشن های کرامت از دیگر برنامه های روز نخست دهه کرامت است.

وی اضافه کرد: مشاوره زندگی کریمانه نیز هر روز عصر در حرم انجام می شود.


برگزاری میزگرد تخصصی در روز دوم دهه کرامت

حجت الاسلام حسینی بیان کرد: روز دوم دهه کرامت با عنوان کریمه اهل بیت(س)، اسوه بصیرت و عفت نامیده شده است.

وی گفت: در این روز به برگزاری میزگرد تخصصی در عصر چهارشنبه با حضور خواهران و فعالان عرصه حجاب و عفاف پرداخته می شود.

وی ادامه داد: غبارروبی حرم مطهر توسط جمعی از خواهران، برگزاری جشن ها و حلقه های معرفت با موضوع روز نیز از دیگر برنامه های روز دوم است.

دبیر ستاد برگزاری مراسم دهه کرامت بیان کرد: روز سوم دهه کرامت با عنوان قم، پایگاه بیداری اسلامی و نشر جهانی معارف اهل بیت نام گذاری شده است.

برگزاری جشن کرامت در بوستان نجمه در روز سوم دهه کرامت

وی گفت: در این روز جشن های کرامت در حرم مطهر و بوستان نجمه برگزار می شود، تشکیل حلقه های معرفت، سلسله نشست های مشاوره و پخش مستقیم دعای کمیل از دیگر برنامه های روز سوم دهه کرامت است.

حجت الاسلام حسینی بیان کرد: روز چهار دهه کرامت با عنوان خط آل محمد، خط جهاد، شهادت و پیروزی نامگذاری شده است.

وی گفت: در این روز جشن های کرامت و میزگرد تخصصی و علمی برگزار می‌شود.

غبار روبی بقاع متبرکه توسط خادمان حرم در روز پنجم دهه کرامت

معاون فرهنگی و نشر معارف قرآن و عترت آستان مقدس حضرت معصومه(س) بیان کرد: روز پنجم دهه کرامت با عنوان امامزادگان جلوه های معرفت دینی نامیده شده است.

وی گفت: در این روز جشن بزرگ کرامت و حلقه های معرفت برگزار می شود، همچنین توسط خادمان حرم به برخی از بقاع متبرکه برای غبارروبی بقاع اعزام می شوند.

بیان ویژگی های شخصیتی شاهچراغ در روز ششم دهه کرامت

حجت الاسلام حسینی بیان کرد: روز ششم دهه کرامت با عنوان حضرت شاه چراغ اسوه کرامت، حکمت و مجاهدت نامگذاری شده است.

وی ادامه داد: در این روز میزگرد تخصصی، جشن های کرامت و حلقه‌های معرفت با حضور نماینده‌ای از شاهچراغ به منظور آشنایی بیشتر شرکت کنندگان با ویژگی های شخصیتی این حضرت برگزار می شود.

تجلیل از حافظان قرآن کریم در روز هفتم دهه کرامت

دبیر ستاد برگزاری مراسم دهه کرامت بیان کرد: روز هفتم با عنوان اهل بیت تجلی گاه فرزانگی نامگذاری شده است.

وی گفت: در این روز تجمع قرآن آموزان و تجلیل از حافظان قرآن کریم در شبستان انجام می شود و از حدود 70 نفر از حافظان تجلیل می شود.

وی ادامه داد: سال گذشته توسعه فعالیت های تعلیم و تربیت در حوزه قرآن و حدیث مورد توجه قرار گرفت و در این راستا روزانه بالغ بر 2 هزار قرآن آموز در حرم حضور یافتند و علاوه بر آن مجتمع آموزشی کریمه نیز ایجاد شد.

برگزاری ویژه برنامه شب خاطره در روز هشتم دهه کرامت

حجت الاسلام حسینی بیان کرد: روز هشتم دهه کرامت با عنوان شهید الگوی زندگی با نشاط ولایی نامگذاری شده است.

وی ادامه داد: امسال دهه کرامت با هفته دفاع مقدس همزمان شده است به همین دلیل ویژه برنامه شب خاطره با حضور سرداران جنگ، همچنین مراسم تجلیل از شهیدان حرم مطهر و شستشوی قبار این شهیدان توسط خادمان انجام می شود.

برگزاری مراسم خطبه خوانی ستاد مشترک نیروهای مسلح در روز نهم دهه کرامت

معاون فرهنگی و نشر معارف قرآن و عترت آستان مقدس حضرت معصومه(س) بیان کرد: روز نهم دهه کرامت با عنوان توسل به ثامن الائمه، رمز موفقیت و مقاومت در عرصه های نظامی و اقتصادی نامگذاری شده است.

وی ادامه داد: در این روز مراسم خطبه خوانی ستاد مشترک نیروهای مسلح در صحن جوادالائمه برگزار می شود علاوه بر آن نشست های تخصصی و جشن کرامت نیز در این روز برگزار میشود.

بازدید خادمان از آسایشگاهها در روز دهم دهه کرامت

حجت الاسلام حسینی بیان کرد: روز دهم دهه کرامت با عنوان عالم آل محمد اسوه نخبگان و پناه نیازمندان نامگذاری شده است.

وی ادامه داد: در این روز خادمان از بیمارستان ها، آسایشگاه ها و مجموعه های بهزیستی بازدید می کنند.

برگزاری جشن تکلیف پسران به صورت نمادین در روز یازدهم دهه کرامت

دبیر ستاد برگزاری مراسم دهه کرامت بیان کرد: روز یازدهم دهه کرامت با عنوان آستان مقدس رضوی میعادگاه منتظران مهدی نامگذاری شده است.

وی ادامه داد: در این روز جشن های تکلیف پسران به صورت نمادین برگزار می شود، همچنین جشن ها و سلسله نشست ها و حلقه های معرفت نیز در این روز برگزار می شود.

حجت الاسلام حسینی بیان کرد: اعزام برخی از خادمان به دیگر شهرها با عنوان سفیران بانوی کرامت از دیگر برنامه های دهه کرامت است، همچنین افتتاح برخی از برنامه های آموزشی مانند مجتمع آموزشی کریمه در این دهه انجام می شود.

وی گفت: از استان بوشهر نیز خادمان افتخاری در حرم حضرت معصومه(س) حضور می یابند.

منبع: خبرگزاري مهر
/211001

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین