عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۹۸۹۶۱
تاریخ انتشار : ۱۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۷:۳۳
همایش فلسفه قیام سیدالشهدا(ع) به همت ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر استان قم، برگزار شد.
عقیق:همایش فلسفه قیام سیدالشهدا(ع)به همت ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر استان قم، پیش از ظهر امروز در سالن همایش شهرداری قم برگزار شد.
بر اساس این گزارش: در این همایش حجت الاسلام والمسلمین سعیدی با تبریک فرارسیدن عید سعید غدیر خم گفت: در این همایش با فلسفه حرکت و قیام امام حسین(ع) در بعد امربه‌معروف و نهی از منکر مطالبی بیان می‌کنیم و امیدواریم که سبب شود تا ابعاد حقیقی این واجب الهی به‌خوبی تبیین شود.
وی گفت: ماه پرعظمت و پر حماسه محرم و سالروز قیام عاشورا پیش روی ما است که مظهر امربه‌معروف و نهی از منکر است و ما نیز باید نسبت به این دو واجب الهی به‌ویژه در دهه اول که دهه امربه‌معروف و نهی از منکر نامیده شده است توجه ویژه‌ای داشته باشیم.
حجت الاسلام والمسلمین سعیدی بیان کرد: امام صادق(ع) در رابطه با مسئله شرایط امربه‌معروف و نهی از منکر فرمودند: «انما هو علی القوی المطاع العالم بالمعروف من المنکر» یعنی این امر بر عهده کسی است که قدرت داشته ‌و مورد اطاعت قرار گرفته و نسبت به معروف و منکر شناخت کافی داشته باشد.
امام جمعه قم با بیان اینکه در مسئله امربه‌معروف و نهی از منکر قدرت معنوی و روحی نسبت به قدرت جسمی از اهمیت بیشتری برخوردار است ادامه داد: رفتار و منش آمر به معروف و ناهی از منکر باید ریشه حسینی، فاطمی و علوی داشته باشد و خود او نیز باید دارای قدرت روحی معنوی و معرفتی خوبی باشد.
حجت الاسلام والمسلمین ذوالنوری نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی نیز در ادامه این همایش با اشاره به آیه 17 سوره لقمان ابراز کرد: امربه‌معروف و نهی از منکر تنها با تذکر آمر و ناهی تمام نمی‌شود و واکنش مثبت یا منفی فرد مقابل را نیز به‌دنبال دارد و باید در برابر واکنش‌ها و آزار و اذیت‌های احتمالی نیز صبر و مقاومت کرد.
وی افزود: امروز امکانات ما کم نیست و شبکه‌های سپاه، بسیج و مساجد برای اجرایی کردن مسئله امربه‌معروف و نهی از منکر آماده هستند، نیروهای طلبه، بسیجی‌ و افراد مؤمن جامعه که نسبت به رواج بی‌اخلاقی و گناه در جامعه معترض‌ هستند حاضرند در عرصه امربه‌معروف فعالیت کنند و در این راه هزینه بدهند.
نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی خاطر نشان ساخت: برخی در مسیر تصویب قانون حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر مانع‌تراشی کردند، اما حالا که این قانون تصویب و اجرایی شده باید به‌سختی تلاش کنیم تا زنجیره متصل آمران به معروف و ناهیان از منکر ایجاد شود.
حجت الاسلام والمسلمین رضا آشتیانی، دبیر ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر استان قم نیز در ادامه با اشاره به فعالیت‌های انجام‌شده توسط ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر استان قم، گفت: شورای امربه‌معروف و نهی از منکر در تمام ادارات و مساجد قم ایجاد شده است و ائمه جمعه و جوانان مؤمن نیز از این مسئله استقبال خوبی داشتند.
وی با بیان اینکه ما مردم ایران باید در راه اطاعت از ائمه اطهار(ع) و پیروی از دستورات آن‌ها مصمم باشیم، خاطر نشان ساخت: ایران کشوری علوی، فاطمی و رضوی است و امیدواریم که این توفیق را داشته باشیم که مقدمه ظهور حضرت حجت(عج) نیز توسط این انقلاب اسلامی انجام شود.


منبع:حوزه

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین