عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۹۸۸۹۶
تاریخ انتشار : ۰۹ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۳
حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسینی شاهرودی در مهدی‌شهر:
نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان با بیان اینکه تبلیغ و ترویج جایگاه غدیر خم وظیفه هر شیعه‌ای در جامعه است، گفت: در غدیر دشمنان از نابودی اسلام مأیوس شدند.
عقیق:حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید محمد حسینی شاهرودی، در جشن بزرگ ولایت به میزبانی حسینیه بیت الزهرا (س) مهدی‌شهر، با اشاره به اهمیت و جایگاه واقعه غدیر خم در اسلام ناب محمدی (ص) اظهار داشت: در تاریخ آمده است که ظهر روز غدیر خم امام حسن مجتبی (ع) مجلسی برگزار می‌کرد و اطعام می‌داد و امیرالمؤمنین امام علی (ع) به اتفاق یاران خویش در این مجلس حضور پیدا می‌کردند و این روش و حرکت همان ابراز محبتی است که خداوند متعال از ما نسبت به اهل‌بیت (ع) خواسته است.

نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان با اشاره به تفاوت مودت و محبت تصریح کرد: مودت به تعبیر عامیانه آن می‌شود عشق ورزیدن و حب شدیدی که به‌نوعی قابل پنهان کردن نباشد و دوستی و ارادت در دل را حب و محبت می‌گویند.

عضو خبرگان رهبری با بیان اینکه در خصوص اهل‌بیت (ع) می‌گویند که مودت داشته باشید و اگر انسانی عاشق باشد به رنگ معشوقه خود درمی‌آید و از پیروی می‌کند، افزود: آن‌هایی که در انقلاب اسلامی پیرو امام (ره) هستند با امام (ره) و پیروان آمریکا با آمریکا محشور می‌شوند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسینی شاهرودی با اشاره به اینکه در روایات منقول است که اگر کسی از دنیا برود و امام زمان (عج) خود را نشناسد به مرگ جاهلیت از دنیا رفته است، خاطرنشان کرد: علامه امینی (ره) به جهت اهمیت واقعه غدیر و شناختی که نسبت به امام علی (ع) پیدا کرده بود سی سال تمام‌وقت صرف کرد تا با تألیف کتاب و نوشتن غدیر را اثبات کند.

وی با بیان اینکه آنچه در غدیر خم اتفاق افتاد و این روز را یوم‌الله اکبر کرد این بود که در غدیر رسالت نبوت تمام شد و یک دوره جدیدی در اسلام شروع می‌شود و از آنجایی‌که ارتباط مردم با خداوند نباید قطع شود و هرکسی نمی‌تواند پرچم‌دار دین باشد در غدیر خم جریان امامت شکل گرفت، افزود: در تاریخ آمده است که گرد هم آمدن مردم در غدیر و صبر کردن برای رسیدن و بازگشت کسانی که جلوتر رفته بودند در روز پنجشنبه بوده است.

نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان با تأکید بر ابلاغ پیام غدیر در جامعه گفت: غدیر روز بزرگی است و امام صادق (ع) در روایتی فرموده‌اند که روزی بزرگ‌تر از غدیر سراغ نداریم؛ و جریان غدیر یأس دشمنان در نابودی اسلام پس از رحلت پیامبر اکرم (ص) را به دنبال داشت.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسینی شاهرودی در پایان گفت: در غدیر خم حجت و نعمت بر همگان تمام شد، زیرا نعمت رهبری بالاترین نعمت است و بالاترین نعمتی که خداوند متعال به یک قوم می‌دهد یک رهبر خوب است.

منبع:حوزه

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین