عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۹۸۷۹۵
تاریخ انتشار : ۰۵ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۱
آیت الله کریمی جهرمی:
استاد حوزه علمیه قم گفت: وظیفه اصلی روحانیت ارشاد جامعه است و ارشاد باید در مرحله نخست از خود سازی شروع شود و چه منبعی اصیل تر از کلام اهل بیت(ع) در این راه است.
عقیق:آیت الله علی کریمی جهرمی شب گذشته در جشن میلاد امام هادی(ع) در موسسه علمی پژوهشی امام هادی(ع)  قم با اشاره به فعالیت های ارزنده و قابل توجه موسسه امام هادی(ع) بیان داشت: توجه خدای تعالی و اهل بیت(ع) سبب می شود تا مبلغان دین الهی با امکانات کم بتوانند این گونه در عرصه علم و پژوهش بدرخشند.

وی در ادامه با اشاره به آیه 73 سوره نساء اظهار داشت: رمز رسیدن به مقام امامت دست یابی به مرحله یقین و داشتن صفت صبر و بردباری است و خدای تعالی با مشاهده اینگونه صفات در ائمه(ع) آن ها را به این مقام نورانی رسانده است.

آیت الله کریمی جهرمی با اشاره به شخصیت امام هادی(ع) ابراز داشت: امام هادی(ع) یکی از مصداق های بارز آیه 73 سوره نساء به شمار می رود، بدین معنا که او هادی جامعه اسلامی بوده است.

وی در ادامه افزود: مبانی به جا مانده از امام هادی(ع) همچون زیارت جامعه کبیره، زیارت غدیریه و زیارت حضرت سید الشهدا(ع) این پیشوای شیعیان سبب هدایت جامعه اسلامی در تمامی ابعاد می شود.

استاد حوزه علمیه قم بیان داشت: طلاب و مبلغان علوم دینی باید زیارت جامعه کبیره را پژوهش محور مطالعه کنند و از بخش های امام شناسی این سند قوی شیعه مطالب علمی کسب کنند.

وی در ادامه افزود: وظیفه اصلی روحانیت ارشاد جامعه است و ارشاد باید در مرحله نخست از خود سازی شروع شود و چه منبعی اصیل تر از کلام اهل بیت(ع) در این راه است.

آیت الله کریمی جهرمی با اشاره به زیارت غدیریه امام هادی(ع) گفت: یکی از آثار به جامانده امام هادی(ع) زیارت غدیریه است، این زیارت مشتمل بر مبانی کلامی، ولی شناسی و مبانی علی شناسی است و طلاب جوان باید از بررسی این سند ماندگار شیعی غافل نشوند.

وی در ادامه افزود: امام هادی(ع) روایات فراوانی در باب ارشاد مومنان دارد که درس بزرگی برای ما است، روزی سائلی برای شکایت از احوال مالی خود خدمت امام هادی(ع) رسید و امام هادی(ع) قبل از آنی که فرد مساله ای مطرح کند از آن فرد پرسید که برای چه نعمتی باید شاکر خدای تعالی باشیم، سائل پاسخی نداد، امام هادی(ع) به او سه نعمت ایمان، سلامت و قناعت را متذکر شد و در نهایت به او کمک مالی کرد.

وی در پایان گفت: امام هادی(ع) به دنبال اصلاح و تربیت جامعه بود، ایشان در مرحله نخست به فرد سائل زندگی صحیح را آموزش داد و در نهایت به او کمک مالی کرد، ضعیف پروری کار ساده ای است اما مکتب اهل بیت(ع) مکتب انسان سازی است.

بر پایه این گزارش 9 نفر از طلاب مکتب امام صادق(ع) در 27 سالگرد تاسیس موسسه علمی، پژوهشی امام هادی(ع) در حضور آیت الله کریمی جهرمی ملبس به لباس مقدس روحانیت شدند.


منبع:حوزه

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین