عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۹۸۷۷۲
تاریخ انتشار : ۰۵ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۱:۲۲
آیت الله نظری خادم الشریعه تأکید کرد:
آیت الله نظری خادم الشریعه با بیان این که مسأله غدیر باید همانند فرهنگ عاشورا در جامعه اسلامی نهادینه شود، گفت: باید از همه ظرفیت های موجود به منظور جهانی سازی فرهنگ غدیر بهره گرفت و نباید غدیر را محدود به داخل کرد.
عقیق:آیت الله نظری خادم الشریعه، امروز در دیدار نمایندگان طلاب مازندرانی حوزه علمیه قم، با بیان این که بهترین توفیق این است که انسان از خداوند عمل به دین و وظیفه را بخواهد، گفت: هر مقدار که انسان به خدا توجه پیدا کند، توفیق او بیشتر خواهد شد.

وی با بیان این که در روایات بسیاری تعلیم و تعلم مورد توجه جدی قرار گرفته است، افزود: این که ملائکه برای طالبان علم دین پر و بال پهن می کنند، نشان دهنده عظمت آموختن علم الهی است.

استاد حوزه با اشاره به این که در محیط وجود آنچه را در نظر می گیریم اعتقاد، عبادت، عمل، تکرار و اخلاص است، خاطرنشان کرد: درباره عظمت علم و بندگی که باید در زندگی برای انسان حاصل شود آنچه را که برای انسان لازم است، توجه است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با تبریک فرا رسیدن دهه امامت و ولایت، گفت: غدیر یک موهبتی بود که خداوند به دنیای بشر عطا کرده است و امروز باید جامعه شیعی قدردان این موهبت الهی باشد.

استاد حوزه در ادامه با تأکید بر این که فرهنگ غدیر باید بیش از پیش در جامعه دینی نهادینه شود، گفت: امروز جامعه بشری بیش از هر زمان دیگری نیازمند بهره گیری از فرهنگ غدیر است تا بتواند به رشد و تعالی معنوی دست پیدا کند.

آیت الله نظری خادم الشریعه با بیان این که مسأله غدیر باید همانند فرهنگ عاشورا در جامعه اسلامی نهادینه شود، خاطرنشان کرد: باید از همه ظرفیت های موجود به منظور جهانی سازی فرهنگ غدیر بهره گرفت و نباید غدیر را محدود به داخل کرد.

استاد درس خارج فقه و اصول حوزه با بیان این که نخستین حکومت شیعی در مازندران تشکیل شد، گفت: مسأله غدیر باید به صورت محتوایی و ریشه ای از سوی شیعیان به دنیا معرفی شود.

آیت الله نظری خادم الشریعه با اشاره به این که تکمیل خاتمیت با غدیر صورت گرفت، خاطرنشان کرد: امیرالمؤمنین(ع) در مقام نبوت نیست، اما از نظر بسط خیر، پیشرفت، نگهداری و حفظ آن وجود ایشان بسیار اثرگذار بوده است.

استاد درس خارج فقه و اصول حوزه در ادامه سخنان خود با بیان این که امروز شیعه در دنیا اقتدار و عظمت دارد، خاطرنشان کرد: این عزت و عظمت در سایه غدیر و ولایت به دست آمده است که باید با گسترش فرهنگ غدیر این جایگاه حفظ شود.


منبع:حوزه

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین