عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۹۸۷۳۰
تاریخ انتشار : ۰۳ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۳:۱۲
به همت سازمان فضای مجازی سراج برگزار شد
مراسم اختتامیه اولین رویداد استارتاپی مسجدمحور روز گذشته در مسجد امام صادق (ع) تهران برگزار شد.
عقیق: این رویداد که از روز چهارشنبه ۳۱ مردادماه همزمان با عید سعید قربان به همت سازمان فضای مجازی سراج شروع شده بود، بعد از گذشت سه روز رقابت بین ۱۵۰ نفر از ایده‌پردازان فعالان حوزه بازی و اپلیکیشن  به پایان رسید.

در این مراسم از بین آثار ۳۰ نفر که ایده‌های شاخص در حوزه بازی و اپلیکیشن ویژه مخاطب کودک و نوجوان ارائه دادند، توسط هیات داوران انتخاب و به افراد برگزیده جوایزی اهدا شد.

افتتاحیه اولین رویداد سه‌روزه رقابتی آموزشی مسجدمحور (بازی و نرم‌افزار تلفن همراه) روز چهارشنبه مصادف با عید سعید قربان در سالن اجتماعات مسجد اعظم امام صادق (ع) در میدان فلسطین برگزار شد.

این دوره از رقابت‌ها در ادامه مجموعه همایش‌های «فصل وصل» با هدف ایده‌پردازی، طراحی و تولید محصولات ویژه مخاطب کودک و نوجوان با رویکرد سرگرمی آموزشی بیان شده است.

حدود ۱۵۰ نفر از برگزیدگان و نیروهای متخصص طراز اول این عرصه از اقصی نقاط کشور در قالب ۵۰ تیم ۳ نفره به ارائه برنامه‌های خود پرداختند. همچنین حدود ۱۰۰ ایده به این رویداد ارائه شده که در این خصوص کم‌نظیر است.

در این دوره همه مشاوران و داوران برگزاری دوره از متخصصان دانشگاهی و متبحر در حوزه بازی و نرم‌افزارهای رایانه‌ای بودند و همچنین اساتید بنام حوزه نرم‌افزار و بازی موبایل در این برنامه حضور داشتند.

معاون برنامه‌ریزی و بودجه سازمان سراج در آئین افتتاحیه ضمن خوشامدگویی در رابطه با اهمیت برگزاری چنین دوره‌هایی با نگاه به اتفاقات جهانی سخن گفت.

حسین یکتا که اصلی‌ترین سخنگوی افتتاحیه این مراسم بود، ضمن عرض تبریک به مناسبت عید قربان سه روز برگزاری این دوره را به سه روز اعتکاف توصیف کرد که بهترین مکان حضور در اعتکاف هم مسجد است و اتفاق زیبایی به شمار می‌رود.

او اهمیت برگزاری چنین دوره‌هایی را مقابله با اقدامات زشت و سیاه غرب دانست که برای خارج کردن جوانان و نوجوانان مسلمان و ایرانی از دین برنامه‌ریزی کرده‌اند.

یکتا گفت: جمع ما حق ندارد خام‌فروشی کند. جمع ما جمع دانش بنیان است و حق تنبلی کردن نداریم. چرا نباید اپلیکیشنی ساخته شود تا کشور را منقلب کند؟ مانند شهید حججی که با شهادتش کل کشور برانگیخته شد.

در این مراسم، مسئول حوزه اپلیکیشن سازمان سراج ضمن خوشامدگویی، توضیحاتی را درباره نحوه برگزاری رویداد سه روزه رقابتی آموزشی ارائه کرد.

یادآور می‌شود از بین حدود ۱۰۰ ایده، ۳۰ ایده برگزیده شد که به همین تعداد تیم‌هایی تشکیل شده تا رقابت و فعالیت خود را آغاز کنند. محوریت ایده‌هایی که ارائه شده براساس بیانات رهبری درباره کودک و نوجوان با عناوین خردورزی، خودباوری، همت بلند و امید به آینده و در قالب معنوی، فردی، علمی و اجتماعی اعلام شده است.

گفتنی است در روز جمعه در مراسم اختتامیه به ۳ ایده در زمینه بازی و ۳ ایده در زمینه نرم‌افزار جوایز نقدی اهدا شد.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین