عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۹۸۶۷۰
تاریخ انتشار : ۰۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۸
نشریه حزب الله در شماره 147 منتشر کرد
نشریه خط حزب‌الله به‌مناسبت پیام حج امسال رهبر انقلاب، در سخن هفته‌ی خود با عنوان «وحدت و هوشیاری» به دو شرط رهبر انقلاب برای پیروزی بر نقشه دشمنان و امت‌سازی اسلامی پرداخت.
عقیق:نشریه خط حزب‌الله در صدو چهل وهفتمین شماره خود با عنوان «وحدت و هوشیاری» به دو شرط رهبر انقلاب برای  امت‌سازی اسلامی و پیروزی بر نقشه دشمنان اشاره کرده و نوشته است:

رهبر انقلاب در پیام حج امسال خود دو شرط پیروزی بر نقشه دشمنان و امت‌سازی اسلامی را مشخص کردند:

وحدت و هوشیاری

۱. یک‌سال قبل و در آستانه‌ی فرا رسیدن عید فطر، تام کاتن، سناتور جمهوریخواه آمریکایی، در مصاحبه با وب‌سایت آمریکایی پولیتیکو گفت: "سیاست ایالات متحده باید تغییر رژیم در ایران باشد. " او برای رسیدن به این هدف گفت که آمریکا از سویی باید "از دگراندیشان داخل ایران" حمایت کرده و از سویی دیگر برای فشار بر ایران، "از اقدامات مخفی، دیپلماتیک و اقتصادی" استفاده کند. جالب آنکه، کاتن پس از مشخص کردن انگیزه‌ی اصلی خود، از اهل تسنن هم حمایت کرد و گفت حکومت ایران، رفتار مناسبی با آنان ندارد.        

روز عید فطر همان سال، رهبر انقلاب طبق روال سال‌های گذشته، بعد از نماز عید فطر، در جمع مسئولان نظام و سفرای کشورهای اسلامی حاضر شده و ضمن تأکید مجدد بر مسأله‌ی "وحدت اسلامی"، نسبت به سخنان مهمل تام کاتن نیز واکنش نشان داده و فرمودند: «بنده با خودم فکر می‌کنم، آن‌وقتی که انسان می‌شنود که فلان سناتور آمریکایی که با اصل اسلام و کشورهای اسلامی دشمن است، دغدغه‌ی جامعه‌ی سنّی را در مقابل شیعه ابراز می‌کند، وقتی انسان این ترفند را مشاهده می‌کند، جا دارد به‌شدّت نگران بشود، جا دارد به‌شدّت مراقب باشد. دشمنی که با اصل اسلام مخالف است، حالا نسبت به یک گروه اسلامی، در مقابل یک گروه دیگر ابراز پشتیبانی بکند! این جز خباثت، جز توطئه، جز ایجاد دشمنی چیز دیگری است؟ و این اتّفاقاً متأسّفانه امروز وجود دارد؛ ما باید به فکر باشیم، ما باید بفهمیم.»(۱۳۹۶/۰۴/۰۵)           
 
نقشه فعلی دشمن برای جهان اسلام   
۲. اگر تا چند سال قبل، نقشه‌‌ی دشمن برای منطقه چندان مشخص نبود، با تحولاتی که در سال‌های اخیر روی داده، برهمگان مشخص شده است که «نقشه‌ی این دشمن در این منطقه عمدتاً بر دو پایه استوار است... یکی عبارت است از ایجاد اختلاف، دوّمی عبارت است از نفوذ.»(۱۳۹۴/۰۵/۲۶) به دلیل همین سیاست ایجاد اختلاف است که «از وقتی ادبیات سنّی و شیعه در کلمات آمریکایی‌ها ظهور پیدا کرد، اینجا کسانی که اهل فهم و دقّت بودند نگران شدند؛ فهمیدند که یک کار جدید در شُرف انجام است و تحقّق پیدا کرد. ایجاد جنگ بین شیعه و سنّی سابقه دارد؛ انگلیسی‌ها در این کار ماهرند... لکن نقشه‌ای که امروز آمریکایی‌ها در این زمینه دارند، نقشه‌ی خطرناک‌تری است.»(۱۳۹۴/۱۰/۰۸) بنابراین «این اختلافاتی که امروز شما می‌بینید در عراق و در سوریه و در بقیه‌ی جاها سعی می‌شود عنوان دعوای مذهبی به آن داده بشود، به هیچ‌وجه دعوای مذهبی نیست، دعوای سیاسی است. جنگ در یمن، جنگ سیاسی است نه جنگ مذهبی؛ به دروغ می‌گویند که بحث شیعه و سنّی است، درحالی‌که شیعه و سنّی نیست. بعضی از آنهایی که زیر بمباران سعودی‌ها در یمن دارند بچّه و زن و کودک شیرخوار و بیمارستان و مدرسه را از دست می‌دهند، شافعی‌اند، بعضی‌شان زیدی‌اند؛ بحث شیعه و سنّی نیست، دعوا دعوای سیاسی است، دعوای سیاست‌ها است.»(۱۳۹۴/۰۵/۲۶)

روح پیام حج امسال رهبر انقلاب          

۳. حال، وقتی سیاست دشمن مبنی بر ایجاد تفرقه و اختلاف در بین مسلمانان مشخص شد، وظیفه‌ی دولت‌ها و ملت‌های اسلامی می‌بایست دقیقا عکس آن باشد، یعنی پافشاری بر «اصول مشترک» و «عوامل وحدت‌آفرین». به همین دلیل، روح پیام حج امسال رهبر انقلاب (که البته در بسیاری از سال‌های قبل نیز تکرار شده) تأکید بر مسأله‌ی «وحدت و هوشیاری» مسلمانان در برابر نقشه‌ی دشمن بوده و چنین می‌فرمایند: «حج، در این مکان و در این محدوده‌ی زمانی، همیشه و در همه‌ی سال‌ها، با زبان رسا و منطق آشکار، مسلمانان را به اتّحاد فرامی‌خواند. و این در نقطه‌ی مقابلِ خواست دشمنان اسلام است که در همه‌ی دوران‌ها و بویژه در این دوران، مسلمانان را به صف‌آرایی در برابر یکدیگر تشویق می‌کرده‌اند و می‌کنند... مسلمانان باید هشیار باشند و این سیاست شیطانی را خنثی کنند. حج زمینه‌ساز این هشیاری است، و این است فلسفه‌ی برائت از مشرکان و مستکبران در حج.»(۱۳۹۷/۰۵/۲۹) از خلال همین توجه به وحدت، و هوشیاری در برابر دشمن است که می‌توان امیدوار بود به تحقق «امت‌سازی اسلامی» (یا همان تمدن نوین اسلامی) که رهبر انقلاب در این پیام به آن اشاره کرده‌اند؛ به‌شرط آنکه حاکمان اسلامی و ملت‌های مسلمان، از هر حرکت تفرقه‌انگیز و اختلاف‌آفرین نیز اجتناب کنند

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین