عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۹۸۵۸۱
تاریخ انتشار : ۲۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۸:۳۳
آیت الله علم الهدی در حرم رضوی:
امام جمعه مشهد با تأکید بر این‌که باید در هر شرایطی از مقام رهبری و ولایت پیروی شود، گفت: اینکه برخی از نخبه‌ها نظرشان با مقام معظم رهبری همسو باشد و دم از اطاعت بزنند صحیح نیست، بلکه ولایت پذیری زمانی صورت می‌گیرد که انسان نظر خودش که متفاوت با نظر رهبری است را کنار بگذارد و از رهبری اطاعت کند.
عقیق: آیت الله سید احمد علم الهدی امروز در مراسم عزاداری شهادت امام محمد باقر(ع) در حرم مطهر رضوی تأکید کرد: یکی از شگردهای شیطانی که امروز توسط جریان‌های سیاسی ناصالح کشور استفاده می‌شود این است که مقام رهبری و ولایت را به عرصه رقابت سیاسی بیاورند و بگویند رهبر یک نظر و اندیشه دارد و فلان سیاستمدار و فلان گروه سیاسی نیز یک نظر و اندیشه دارد و در نتیجه این دو را در کنار هم قرار دهند.
 
امام جمعه مشهد خاطرنشان کرد: همان نقشه‌ای که هشام قصد داشت آن را در مورد امام باقر(ع) انجام دهد اما موفق نبود و امام توانست خواسته و هدف خوش یعنی اتصال وارتباط دین با سیاست را تثبیت کند.
 
عضو مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر این‌که باید در هر شرایطی از مقام رهبری و ولایت پیروی شود، گفت: اینکه برخی از نخبه‌ها نظرشان با مقام معظم رهبری همسو باشد و دم از اطاعت بزنند صحیح نیست بلکه ولایت پذیری زمانی صورت می‌گیرد که انسان نظر خودش که متفاوت با نظر رهبری است را کنار بگذارد و از رهبری اطاعت کند.
 
وی با بیان این‌که هم‌اکنون در موقعیت انقلابی حضور داریم، عنوان کرد: مشکل ما در جریان انقلاب با دو گروه و جریان داخلی است که یکی از این جریان‌ها سیاسی و دیگری دینی است. مشکل ما با خارج از کشور نیست، چرا که دشمن آشکارا در حال حمله است و ما نیز در حال مبارزه و جنگیم و مردم نیز با ایثارگری و فداکاری پای نظام ایستاده‌اند و دشمن را به زمین می‌زنند. 
 
آیت الله علم الهدی به معرفی این دو گروه داخلی پرداخت و اظهار کرد: در داخل کشور بخشی از جریان‌های سیاسی هستند که دین را از سیاست جدا می‌دانند و بخشی از جریان‌های دینی نیز وجود دارند که سیاست در دینشان وجود ندارد و آن را به عنوان تکلیف دینی با دین‌شان مرتبط نکرده‌اند.
 
نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با تأکید بر این‌که هر دوی این جریان‌ها ضد انقلاب‌ هستند، تصریح کرد: جریان سیاسی که دین در سیاستش راه ندارد و جریان دینی که در آن سیاست وجود ندارد، هر دو مخالف پیامبر(ص)، ولایت و اهل بیت(ع) و ضد مسیر و سیره سیاسی امام باقر(ع) هستند.
 
امام جمعه مشهد ادامه داد: این نکته مهمی است که تکلیف دینی ما در سیاست مشخص شود و از سویی دین به عنوان رهبر و راهنمای اندیشه سیاسی ما انتخاب گردد.
 
آیت الله علم الهدی خاطرنشان کرد: اگر امام باقر(ع) به سیاست کاری نداشت و تنها به بیان احکام و حرام و حلال و تربیت شاگرد می‌پرداخت، دشمن ایشان را به شهادت نمی‌رساند؛ به عبارتی دلیلی نداشت دشمن یک عنصر محبوب نزد مردم و الگو در زهد، تقوا، علم و ایمان را به شهادت برساند، در حالی که این عنصر هیچ خطری برای قدرت و حکومت محسوب نمی‌شد.
 
عضو مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: امام باقر(ع) به حکومت وقت آن‌هم حکومت و سیاستی که در آن دین وجود نداشت توجه داشتند و در مسیر براندازی این حکومت منهای دینی حرکت می‌کرد و از آن‌جایی که ایشان در مقام اصلاح فکری و اندیشه سیاسی مردم در قالب قیامی فرهنگی و فکری و نه قیام مسلحانه برآمده بود، دشمن برای سرکوب و شهادت ایشان ‌به توطئه و مسموم کردن این امام بزرگوار روی آورد.

منبع:حوزه

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین