عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۹۸۵۴۳
تاریخ انتشار : ۲۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۹:۱۱
سردار سپهر:
جانشین سازمان بسیج مستضعفین گفت: هر بسیجی ما باید از مسئولین مطالبه گری کند و ما اعتقاد داریم باید از دولت حمایت کنیم تا از این پیچ تاریخی عبور نماییم، اما انتقاد های خود را نیز خواهیم داشت.
عقیق:سردار محمدحسین سپهر پیش از ظهر شنبه در پنجمین همایش نقش حوزه انقلابی در ماندگاری انقلاب اسلامی که در جامعه مدرسین حوزه علمیه قم برگزار شد، اظهار داشت: از منظر امام راحل و مقام معظم رهبری یکی از مهم ترین و اساسی ترین اهداف انقلاب زمینه سازی برای حکومت مهدوی و تحقق تمدن دینی است.

وی گفت: برای تحقق دولت اسلامی که امروز در آستانه آن قرار داریم  و برای تحقق و ساخت جامعه اسلامی و تمدن اسلامی نقشه ای نداریم یا اگر هم داریم پراکنده و بدون انسجام است که این ضعف بزرگی می باشد.

جانشین سازمان بسیج مستضعفین تصریح کرد: امروز نقش حوزه  ها در تولید و ارائه راهبرد ها و نقشه های ساخت دولت و تمدن اسلامی از بزرگ ترین واجبات است و از منظومه فکر رهبری دریافت می کنیم که هر چقدر مسئولین دستگاه های حاکمیتی بر این توجه کنند حرکت تمدنی سریع تری خواهیم داشت.

وی ادامه داد: رهبری در فرمایشات خود گفتند اگر 8 میلیون جوان انقلابی پای کار داشته باشیم هیچ دغدغه ای نخواهیم داشت  و لذا  اگر انقلابی رخ داد و 40 سال از آن می گذرد به واسطه مردم بوده است و در تحقق پرورش این 8 میلیون جوان انقلابی بیشترین سهم متوجه روحانیون است.

سردار سپهر افزود: از نظر رهبری دو اقدام اساسی،عینی و کارکردی باید اتفاق افتد که عبارت اند از پرورش نیرو انسانی و تولید علم.

وی با بیان اینکه در کارهای پژوهشی وقتی به فرمایشات رهبری مراجعه می کنیم به یک انسجام دقیق علمی، پژوهشی و راهبردی می رسیم، گفت: در بخش نخبگان باید شخصیت هایی داشتیه باشیم که تأثیر گذار باشند.

جانشین سازمان بسیج مستضعفین با  اشاره به اینکه باید دولت از ظرفیت بزرگ بسیج استفاده نماید افزود: وظیفه همه این است که در  پرورش و تربیت نیروی انسانی مورد نظر رهبری تلاش کنند تا محقق شود.

وی گفت:  از نظر رهبری در  تولید علم نیز باید در دنیا در مرتبه نخست قرار بگیریم و دانش را با  اخلاق به جهان عرضه کنیم و همچنین باید سبک زندگی اسلامی را ارائه و نظام سازی داشته باشیم.

سردار سپهر با بیان اینکه نقش سپاه و بسیج امروز  در تحقق  این فرایند امروز بیشتر از سایرین است خاطر نشان کرد: اولین قدم تربیت مدیران، فرماندهان و کادر در سطح و تراز انقلاب است.

وی با اشاره به اینکه نخبگان و خواص اقشار را باید در بسیج جذب کنیم افزود: علاوه بر این، گام دیگر تربیت آحاد بسیج است و بسیج تنها در عرصه کلاس تربیت نمی شود و نیاز به تربیت فعالان بسیج با هدایت علما و روحانیون  درعرصه عمل داریم.

جانشین سازمان بسیج مستضعفین ضمن اینکه باید اتاق جنگ تشکیل دهیم گفت: ما در بسیج آمادگی داریم تا به مسؤلین در حل مشکلات کمک کنیم تا از این پیچ تاریخی عبور کنیم.

وی تصریح کرد: هر بسیجی ما باید از مسؤلین مطالبه گری کند و ما اعتقاد داریم باید از دولت حمایت کنیم تا از این پیچ تاریخی عبور نماییم اما انتقاد های خود را نیز خواهیم داشت.


منبع:حوزه

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین