عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۹۸۵۴۲
تاریخ انتشار : ۲۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۹:۱۰
آیت الله طباطبایی نژاد در همایش نقش حوزه انقلابی در ماندگاری انقلاب اسلامی:
نماینده ولی فقیه در اصفهان با بیان اینکه حوزه باید کانالی داشته باشد برای پاسخگویی به شبهات و اشکالاتی که مطرح می شود گفت: همواره روحانیت و علما باید نقش هدایتگری خود را داشته باشند.
عقیق: آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد پیش از ظهر شنبه در پنجمین همایش نقش حوزه انقلابی در ماندگاری انقلاب اسلامی که در جامعه مدرسین حوزه علمیه قم برگزار شد، اظهار داشت: همواره علما باید نقش هداییتگری خود را داشته باشند و هر زمانی که حوزه و علما از آن نقش راهنمایی و درخشش بیفتند؛ قطعا مردم و انقلاب لطمه خواهند خورد.

وی گفت: مشکلی که در حوزه های علمیه وجود دارد و باید به آن توجه کرد، احساس مسئولیت برای جوابگویی به شبهات حتی شبهات خود طلبه ها است، چرا که در بین اساتید و مدیران مدارس ما این بسیار ضعیف است؛ یعنی یا بلد نیستد شبهه را پاسخ دهند  و یا وقت صرف نمی کنند تا آن را از ذهن طلبه بیرون کنند.

نماینده ولی فقیه در اصفهان با بیان اینکه درست نیست همه اشکال را به گردن مدیر اصلی بیندازیم افزود: آن کسی که باید هدایتگری کند اساتید هستند نه مدیر و لذا باید در وهله نخست اساتید و مدیران مدارس را توجیه کرد که احساس مسؤلیت داشته باشند.

وی با بیان اینکه حوزه علمیه باید کانالی داشته باشد برای پاسخگویی به شبهات و اشکالاتی که مطرح می شود تصریح کرد: از آنجایی که انقلاب ما انقلاب اسلامی بوده است، اما هنوز با آن فاصله داریم و لذا باید به طرف آن حکومت اسلامی و دولت اسلامی که مد نظر است حرکت کنیم.

آیت الله طباطبایی نژاد، نظام مند نبودن دولت را از اشکالات اساسی نام برد و گفت: با وجود این اشکالات در این حکومت و دولت تا کنون اقدامات فراوانی انجام گرفته است که باید برای مردم گفته شود؛ چرا که همین ندانستن ها موجب بدبینی می شود.

وی با بیان اینکه ما می توانیم بد بینی ها را رفع نماییم عنوان کرد: حکومتی کارایی تر از حکومت ما وجود ندارد و اگر این اقداماتی که علیه ما می کنند با عربستان با آن همه پول می کردند از بین می رفت.

امام جمعه اصفهان با اشاره به این که بدترین چیز نا امیدی مردم از حکومت است گفت: کسانی که می توانند به مردم امید دهند ما روحانیون هستیم.

وی تأکید کرد: از هر آنچه رخ می دهد مردم را آگاه کنید و اگر این هدایتگری و چراغ روحانیت خدایی نکرده روزی خاموش یا ضعیف شود، مردم نیز به همان میزان خاموش و ضعیف می شوند.

 



منبع:حوزه

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین