عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۹۸۵۳۶
تاریخ انتشار : ۲۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۳
سازمان حج و زیارت به منظور رفاه و حفظ سلامت زائران کشورمان در ایام تشریق، علاوه بر استقرار ۸ درمانگاه سیار در منا و عرفات، به ازای هر ۵۰۰ زائر یک پزشک نیز به رمی جمرات اعزام می‌کند.
عقیق:هر ساله در ایام حج تمتع به منظور جلوگیری از مشکلات احتمالی و مداوای بیماران در مکه مکرمه و مدینه منوره، کادر پزشکی و درمانی به حج اعزام می‌شوند.

همچنین داروهایی بر اساس اعلام مرکز پزشکی سازمان حج و زیارت قبل از اعزام زائران خانه خدا به عربستان منتقل می‌شود تا در درمانگاه‌ها و بیمارستان‌های پیش‌بینی شده در صورت نیاز مورد استفاده قرار گیرد.

امسال با توجه به گرمای هوا احتمال برخی بیماری‌ها دور از انتظار نبود، اما به گفته مسؤولان سازمان حج و زیارت و همچنین مسؤولان سعودی تاکنون هیچ‌ بیماری واگیرداری گزارش نشده است اما ا این وجود بیمارستان‌ها و درمانگاه‌های مستقر در مکه و مدینه هر روز تعداد بسیاری از زائران کشورمان را پذیرش می‌کنند.

در این ایام با توجه به نزدیک شدن به برپایی مناسک حج تمتع تمامی زائران کشورمان در مکه مکرمه حضور دارند و کادر پزشکی نیز در این شهر مقدس مستقر شده است.

به گفته علی مرعشی رئیس مرکز پزشکی سازمان حج و زیارت بیشتر زائرانی که به درمانگاه‌های مستقر در مدینه مراجعه می‌کنند از مشکلات اسکلتی رنج می‌برند که گرفتگی عضلانی در زائران به دلیل پیاده‌روی طولانی در این ایام است. همچنین بسیاری دیگر از زائران به خاطر مشکل عفونت تنفسی به بیمارستان‌ها مراجعه کرده‌اند که در مجموع تاکنون ۶۸ هزار ویزیت در مکه مکرمه صورت گرفته است و در مدینه منوره نیز در چهار درمانگاه مستقر ۱۵ هزار نفر از زائران پذیرش شده‌اند.

علاوه بر این، کادر پزشکی سازمان حج و زیارت برای ایام تشریق برنامه‌های ویژه‌ای در نظر گرفته‌اند تا مشکلی برای زائران ایجاد نشود، به طوری که امسال در ایام تشریق هشت درمانگاه سیار در منا و عرفات مستقر می‌شود که در هر درمانگاه ۳۰ پزشک در رشته‌های مختلف همراه با کادر دارویی و پرستار حضور خواهد داشت. همچنین به ازای هر ۵۰۰ زائر یک پزشک عازم رمی جمرات می‌شود تا زائران در حین انجام مناسک حج مشکلی نداشته باشند.

به گزارش فارس، امسال ۵۶۰ پزشک در تخصص‌های مختلف به حج تمتع مشرف شدند که در این بین ۲۷۶ پزشک عمومی، بالغ بر ۵۰ متخصص در زمینه‌های مختلف، پرستاران و تکنسین‌های و ... هستند.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین