عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۹۸۵۲۹
تاریخ انتشار : ۲۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۶
اگر در هیأت ها قرار است که مطالب روز از جمله مطالبه گری را مطرح کنیم باید روی مسایل مرتبط در تاریخ تمرکز کنیم و برشی از آن را بیان کنیم و پس از آن برش که از جمله آنها می توان به خطبه منای امام حسین(ع) اشاره کرد، می توانیم مسایل خود را مطرح کنیم.
عقیق: مداح و فعال مذهبی کشور بر لزوم طرح های مطالبه گری در هیأت ها با التزام به مقدمه برش های تاریخی تأکید کرد.

به گزارش عقیق ، حاج مهدی رسولی  در دومین روز همایش نهم هیأت های محوری و برگزیده کشور در قم گفت: در چهل سالگی انقلاب، بزرگترین وظیفه قشر حزب اللهی، تبیین جریان فکری امامین انقلاب است؛ قطعاً یکی از مباحث جدی و گفتمان های جدی انقلاب را عدالت تشکیل می دهد.

وی افزود: می توانیم با حوزه اندیشه ای جدی در منابع اولیه خود، مبانی را به مضمون مبدل کنیم و در قالب شعر و... در هیأت ها مطرح نماییم؛ در جلسات بزرگ مردمی باید در چند عرصه حضور یابیم؛ اگر مطالبه گری را به یک زبان اعتراضی مبدل کنیم در کنار آن باید سبک زندگی علوی را نیز گوشزد کنیم که تکمیل کننده این جریان است.
این فعال مذهبی وهیأتی کشور بیان کرد: هر سال در هیأت خود در زنجان یک موضوع محوری را انتخاب می کنیم و کار را روی این جریان قرار می دهیم؛ شعرا و مادحین باید روی خطبه منای امام حسین(ع) تمرکز و بسط دهند.

وی گفت: اگر در هیأت ها قرار است که مطالب روز از جمله مطالبه گری را مطرح کنیم باید روی مسایل مرتبط در تاریخ تمرکز کنیم و برشی از آن را بیان کنیم و پس از آن برش که از جمله آنها می توان به خطبه منای امام حسین(ع) اشاره کرد، می توانیم مسایل خود را مطرح کنیم.
وی در ادامه با قرائت چند نمونه اشعار و مداحی ها و محتواهای فرهنگی به ارایه این الگو پرداخت.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین