عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۹۸۵۱۴
تاریخ انتشار : ۲۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۷:۳۴
پیشنهاد حجت الاسلام والمسلمین فرحزاد:
حجت الاسلام والمسلمین فرحزاد با بیان این که برای غدیر باید فرهنگ سازی کرد، گفت: امیدواریم روزی همچون راهپیمایی باشکوه مردم در اربعین حسینی، راهپیمایی میلیونی و با عظمت از اقصی نقاط دنیا به نجف اشرف شکل بگیرد.
عقیق:حجت الاسلام والمسلمین فرحزاد، در همایش آموزشی معارفی ایام غدیریه، در مدرسه علمیه عالی نواب مشهد، ضمن تاکید بر ضرورت ارتقا سطح آگاهی های جامعه نسبت به مناسبت های ماه ذی الحجه، گفت: باید کاروان غدیر هر سال نسبت به سال گذشته پرشورتر باشد و نسبت به آن اهتمام بیش تری صورت گیرد.

وی با بیان این که ماه ذی الحجه واقعا ماه فوق العاده و دارای ظرفیت بسیاری است، تصریح کرد: از روز نخست خلقت خداوند متعال دوازده امام را به عنوان دوازده ماه هدایتگر امت قرار داد که باید جریان سازی صورت گیرد تا هر ماه به نام یکی از امامان ثبت شود و در آن ماه کل محور مباحث، آیات و تبلیغ علما، فضلا و روحانیون برای آن امام بزرگوار باشد.

کارشناس مسائل دینی با بیان این که ماه ذی الحجه منطبق با واقعه غدیر خم و در راستای معرفی امیر مومنان(ع) است، ابراز کرد: در حقیقت همچنان که محرم با امام حسین(ع) و یا شعبان با امام زمان(عج) گره خورده است، ذی الحجه نیز باید برای امام علی(ع) قرار بگیرد و شایسته است از ابتای ماه بسته به نامگذاری هایی که صورت گرفته شعائر غدیر برای امت اسلامی تبیین شود.

حجت الاسلام والمسلمین فرحزاد با بیان این که امروز برای مردم عاشورا از مدت ها قبل محرم خود را آماده کرده و به استقبال این ماه می روند، در اربعین میلیون ها نفر با پای پیاده به زیارت حرم امام حسین(ع) می روند و شور عظیمی ایجاد می شود که باید برای غدیر نیز چنین باشد، اظهار کرد: در حقیقت واقعه غدیر بنا بر روایات از عاشورا و نیمه شعبان نیز مهمتر است.

وی با بیان این که در سه خطبه پیامبر گرامی اسلام(ص)، امیر مومنان(ع) و خطبه امام هشتم(ع) در خصوص غدیر صحبت شده، گفت: امام صادق(ع) در روایتی این چنین می فرمایند که «شما فکر می کنید خداوند در عالم هستی روزی بالاتر از غدیر خم آفریده؟ نه به خدا قسم، نه به خدا قسم، نه به خدا قسم» و در حقیقت این قسم سه باره می تواند حجیت این روز را برساند.

کارشناس مسائل دینی با بیان این که امام رضا(ع) می فرمایند اگر مردم حقیقت فضیلت و روز غدیر را درک می کردند، مثل آنی بود که روزی ده بار با آن همراهی می کردند، بیان کرد: در روایت دیگری همین امام چنین می گویند که غدیرخم اینقدر مهم است که کسی که زیارت علی بن ابی طالب(ع) برود خداوند گناهان 60 ساله او را می آمرزد.

حجت الاسلام والمسلمین فرحزاد با بیان این که اعتکاف زمانی در قم برگزار می شد، اما امروز صدها هزار نفر در جای جای کشور آماده اعتکاف هستند، به طوری که فضای کافی برای همه ثبت نامی ها وجود ندارد که این حاصل فرهنگ سازی است، ابراز کرد: برای غدیر نیز باید فرهنگ سازی کرد تا آمادگی مردم برای چنین واقعه مهمی در تاریخ تجلی کند و امیدواریم روزی همچون راهپیمایی باشکوه مردم اربعین حسینی، راهپیمایی میلیونی و با عظمت از اقصی نقاط دنیا به نجف اشرف شکل بگیرد.

وی با بیان این که در مفاتیح الجنان از امام صادق(ع) چنین روایت آمده که برتری زیارت امیر مومنان(ع) بر زیارت امام حسین(ع) همچون برتری خود امیر مومنان(ع) بر امام حسین(ع) است، گفت: نفر دوم در عالم پس از پیامبر گرامی اسلام(ص) حضرت علی(ع) است و نمازی که در مسجد امیر مومنان خوانده شود قطعا برتری نسبت به نماز در مسجد النبی دارد.

کارشناس مسائل دینی با بیان این که حضرت علی(ع) سرچشمه امامت و ولایت هستند که باید از ایشان در زندگی هایتان الگو بگیرید، بیان کرد: در توجه به واقعه غدیر در طول تاریخ قطعا کم گذاشته شده آنچنان که اگر اینگونه نبود اهل بیت خانه نشین نمی شدند  و این همه ظلم و ستم و فساد و فحشا صورت نمی گرفت و ایشان به عنوان سرچشمه را باید هزاران برابر پررنگ کرد.

حجت الاسلام والمسلمین فرحزاد با بیان این که در زمینه خطبه غدیر باید شفاف سازی کنید، به تلاش برای برگزاری نشست حافظان خطبه غدیر با رهبر معظم انقلاب اشاره و ابراز کرد: بر خطبه غدیر مانور بدهید، آن را در جلسات مختلف، منبر و فضای مجازی تیتر کنید و هر بخش خطبه غدیر را ترویج کنید تا واقعه غدیر تبلیغ شود و در این زمینه موج ایجاد کنید.


منبع:حوزه

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین