عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۹۸۵۰۹
تاریخ انتشار : ۲۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۷:۲۳
سعدالله زارعی در نماز جمعه تهران:
کارشناس مسائل سیاسی گفت: زارعی افزود: ۸.۵ میلیون نفر در یمن دچار قحطی و گرسنگی هستند، به گونه ای که غذای آنها هر دو روز یک بار آن هم مختصر و در حد نان است، در حالی که یمن کشور بیچاره ای نیست.
عقیق: سعد الله زارعی در سخنرانی پیش از خطبه های دیروز ( 26 مرداد ) نماز جمعه تهران، سرمنشا جنایت را شورای امنیت سازمان ملل و فرماندهی آن را به دست آمریکایی ها دانست و با اشاره به حادثه اخیر حمله به یک اتوبوس حامل دانش آموزان در یمن گفت: این جنایت ها و خیانت ها و اقدام های سبعانه، روی چنگیز ، هیتلر و موسیلینی را سفید کرده است.

وی افزود: آمریکایی ها در روز روشن با هزارن عضو بلک واتر به یمن آمده و با استخدام هزاران سودانی و مردم اتیوپی ، ملت یمن را در شرایط گرسنگی قرار داده اند و آن را وسیله ای برای سرباز گیری گذاشته اند.

زاعی خاطرنشان کرد: بر اساس آمار برخی محافل، سعودی ها 500میلیارد ریال سعودی را در یمن برای جذب مزدور هزینه کرده اند؛ از یک طرف ملتی را در معرض گرسنگی قرار داده و از طرف دیگر پول می پاشند تا ملتی را علیه کشورش به کار گیرند.

وی خاطرنشان کرد: با این وجود، سواحل یمن در سیطره انصارالله قرار دارد و ارتشی مهاجم را با شکست سنگین مواجه کرده است؛ امروز انصارلله و ملت یمن در حدی از توانایی قرار دارند که می توانند دریای سرخ را باز کرده یا آن را ببندند.

زارعی با یادآوری اصابت موشک های یمنی به مناطق مختلفی در جیزان، نجران و نیز ریاض گفت: توانایی نظامی رو به افزایش انصارلله نشان می دهد که هر وقت اراده کند می تواند دریای سرخ و باب المندب را بسته و خلیج را نظامی و یا ناامن کند.

این کارشناس مسایل سیاسی با بیان این که هیچ دولتی به اندازه ایران در منطقه قدرت نفوذ ندارد، گفت: ملت ایران که فارغ از جنگ و درگیری در کنار کشورهای همسایه است، مقابل آمریکا زانو نخواهد زد.

وی با بیان این که یمنی ها با نگاه به ما در برابر دشمن و انواع محاصره مقاومت می کنند، افزود: ملت یمن بدون کمک هیچ کشور همسایه ای، پوزه آمریکا و اسراییل را به خاک مالیده و به ملتی موثر در تحولات منطقه ای تبدیل شده است.

زارعی خطاب به ترامپ رئیس جمهوری آمریکا تصریح کرد اینکه ملتی مانند ایران با این حد از جمعیت، امنیت و توانمند های مادی، مرزهای باز ، ارتباط های گسترده خارجی و نیروی کارآمد داخلی، در برابر تهدید آمریکا زانو بزند غیر قابل تصور است.

وی با اشاره به وقایع الحدیده یمن گفت: آمریکا و اذنابش نتوانستند این جنگ را مدیریت کنند و زمان یک ماهه ای که وعده داده بودند به چهار ماه رسید به گونه ای که فرانسه با سرافکندگی منطقه را ترک کرد.

کارشناس مسایل سیاسی گفت: جنگ جهانی سنگینی علیه ملت یمن با حضور دستکم 17 کشور در جریان است که آمریکایی ها در راس اینها قرار دارند و تاکنون سعی می کردند نقش خود را مخفی و وانمود کنند عربستان و امارات را تنها از نظر جنگ افزاری پشتیبانی می کنند.

وی افزود: قضایای حدیده پرده را از چشم جهانیان انداخت و مشخص شد که فرماندهی جنگ در دست این جنایتکاران است.

زارعی با یادآوری گزارش سازمان عفو بین الملل از شهادت 6هزار و 300 در جریان حملات متجاوزان در یمن خاطرنشان کرد: یک هزار و 491 نفر از اینها کودکان زیر 15 سال بوده اند.

به گفته وی همچنین به دلیل نبود دارو و محاصره 14هزار یمنی جان خود را از دست داده اند، دو هزار و 400نفر دیگر به دلیل ابتلا به وبا مرده و هزاران نفر دیگر در معرض ابتلا به این بیماری قرار دارند.

زارعی افزود: 8.5 میلیون نفر در یمن دچار قحطی و گرسنگی هستند به گونه ای که غذای آنها هر دو روز یک بار آن هم مختصر و در حد نان است، در حالی که یمن کشور بیچاره ای نیست.

وی، تعداد آوارگان یمنی را چهار میلیون نفر اعلام کرد که 350هزار نفر از این ها در جنگ حدیده بی خانمان شده اند.

زارعی اضافه کرد: 500 هزار کارمند یمنی اعم از اعضای ارتش و کارمندان ادارات سه سال و نیم است که حقوقی دریافت نکرده اند و ملت در شرایط فقر مطلق به واسطه سیاست های استعماری و جنایتهای آمریکا و عوامل آن قرار دارند.

وی جنایات یمن را مهندسی شده خواند و گفت: شورای امنیت سازمان ملل پشت این گرفتاری هاست و با قطعنامه این شورا اجازه داده شد متجاوزان از طریق زمینی، هوایی و دریایی یمن را به محاصره درآورند و اجازه ندهند از طریق فرودگاه حدیده دارو و مواد غذایی به دست مردم برسد.



منبع:حوزه

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین