عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۹۸۴۷۶
تاریخ انتشار : ۲۴ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۲:۴۱
در نشست حمایت از فلسطین مطرح شد:
شیخ ماهر حمود گفت: کدام یک از ما روزی گمان می کرد همین بادبادک های کاغذی ساده به سلاحی تبدیل شود که خواب از چشم صهیونیست ها برباید و این گونه رژیم صهیونیستی را به چالش بکشاند؟
عقیق:شیخ حسان عبدالله رئیس هیئت مدیره تجمع علمای مسلمان در دیدار اعضای این تجمع با اتحادیه جهانی علمای مقاومت گفت: یکی از مهم ترین اسباب فروپاشی قرارداد قرن وحدت و یکرنگی فلسطینی ها در مخالفت با این قرارداد با صف نظر از اختلاف نظرهای دیگر بود.

وی در این راستا خواستار تشکیل شورای یکپارچه سازی تصمیم ها از سوی گروه های فلسطینی شد و برای تشکیل این شورا پیشنهاد داد که ابتدا سازمان آزادسازی فلسطین از طریق انتخابات مستقیم در فلسطین بازسازی و بار دیگر تشکیل شود و تمام تصمیم های این سازمان مورد بازنگری واقع شود تا هرآنچه که به سود صهیونیستها بوده باطل و ملغی اعلام شود و اسرائیل به هیچ عنوان از سوی فلسطینی ها به رسمیت شناخته نشود و گروه های فلسطینی بار دیگر به مبارزه مسلحانه بازگردند و از انتفاضه ملت خود حمایت کنند و هرگونه هماهنگی امنیتی و قرارداد با رژیم صهیونیستی توسط این گروه ها لغو شود و مردم بار دیگر برای تشکیلات خودگردان فلسطین انتخابات برگزار کنند.

رئیس هیئت مدیره تجمع علمای مسلمان ادامه داد: حمایت از مقاومت و ایستادگی ملت فلسین امری لازم است و این کار زمانی صورت می گیرد که هرآنچه را که رژیم صهیونیستی خراب می کند بازسازی کنیم و سرپرستی خانواده های شهدا و مجروحان را بر عهده بگیریم و نیازهای ضروری مردم فلسطین مانند غذا و دارو و مصالح ساختمانی و سلاح برای آنها تهیه شود تا مقاومت ادامه یابد و از سوی دیگر ملت ها نیز باید به حکومت های خود فشار بیاورند تا دست از رابطه با اسرائیل بردارند.

وی افزود: مقاومت تنها راه حمایت از کشورهای پیرامون رژیم اشغالگر است و البته در این راه باید از حمایت های صادقانه ایران نیز استفاده کرد و همه باید متوجه این واقعیت باشند که ما در داخل جهان اسلام دشمنی نداریم و تنها دشمن ما اسرائیل اشغالگر است.

شیخ عبدالله تاکید کرد: مسلمانان باید برای تحقق وحدت اسلامی و ملی و قومی و سیاسی تلاش کنند و دست به دست هم داده و جریان تکفیری را در جهان اسلام نابود کنند، زیرا این جریان ساخته دست استعمارگران است تا به این وسیله امت اسلام و محور مقاومت را تضعیف کنند و از رژیم صهیونیستی حمایت کنند و دین اسلام را نیز در افکار عمومی جهان بدنام سازند.

در این دیدار شیخ ماهر حمود رئیس اتحادیه جهانی علمای مقاومت نیز گفت: کدام یک از ما روزی گمان می کرد همین بادبادک های کاغذی ساده به سلاحی تبدیل شود که خواب از چشم صهیونیست ها برباید و این گونه رژیم صهیونیستی را به چالش بکشاند و همین طور بود زمانی که اولین سنگ انتفاضه اول بلند شد و غزه بارها پیروز شد و لبنان نیز بارها پیروز شد. چه کسی انتظار این پیروزی ها را داشت؟ آیا اینها نصرت خدا نیست؟

شیخ حمود ادامه داد: البته درست است که هنوز هم برخی نخبگان و علما و اهالی فرهنگ در جهان اسلام سر خود را زیر برف کرده اند و این پیروزی ها را انکار می کنند و نمی بینند و الهی بودن آن را باور ندارند و این پیروزی ها را توافق های مخفیانه یا چیز دیگری می پندارند که البته اینها برای ما مهم نیست و تنها چیزی که ما به آن ایمان داریم این است که اسرائیل حتما نابود می شود و از بین می رود و ایمان داریم که خداوند در قرآن کریم بر این اتفاق تاکید کرده است و ن روز بسیار نزدیک است.


منبع:حوزه

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین