عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۹۸۴۶۸
تاریخ انتشار : ۲۴ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۹:۵۱
مدیر مرکز قرآنی آستان قدس خبر داد
مدیر مرکز قرآنی آستان قدس رضوی با‌اشاره به طراحی سامانه جامع مهد‌الرضا(ع) گفت: نام‌نویسی برای حضور در مهد‌های قرآنی آستان در سراسر کشور از روز ۴ شهریور آغاز می‌شود.
عقیق:حجت‌الاسلام سید مسعود میریان مدیر مرکز قرآن آستان قدس رضوی در گفت‌وگویی از طراحی سامانه جامع ثبت‌نام مهدالرضا(ع) خبر داد و گفت: این سامانه با همکاری دبیرخانه مهدالرضا(ع) در مرکز قرآن کریم سازمان فرهنگی آستان قدس رضوی و همت کارشناسان فناوری اطلاعات مرکز فناوری اطلاعات و فضای مجازی آستان قدس رضوی آماده بهره‌برداری شده و قرار است از 4 شهریورماه ثبت‌نام در سراسر کشور از طریق این سامانه انجام شود.

وی از ثبت‌نام متقاضیان در هفت مرحله خبر داد و گفت: این مراحل شامل بخش‌های مشاهده اطلاعیه و آیین‌نامه، ورود اطلاعات ثبت‌نام، بارگذاری مدارک، انتخاب زمان و مکان کلاس‌های مهدالرضا(ع)، پذیرش تعهدنامه و مشاهده اطلاعات نهایی است. همچنین در بخش اطلاعیه و آیین‌نامه توضیحات اجمالی این مراکز، مکان دوره‌های آموزشی و شرایط عمومی و اختصاصی آورده شده است.

میریان با توصیه داوطلبان به دقت در ثبت اطلاعات گفت: ورود اطلاعات به صورت کامل و دقیق باید انجام شود، در صورت مغایرت اطلاعات ثبت شده ثبت نام متقاضیان لغو می شود. اطلاعات شناسنامه ای قرآن‌آموز، آدرس دقیق پستی و اطلاعات لازم برای پدر و مادر از موارد الزامی درج اطلاعات ثبت‌نام است.

مدیر مرکز قرآنی آستان قدس ادامه داد: برای احراز شرط سنی قرآن‌آموزان استعلام تاریخ تولد با استفاده از کد ملی از ثبت‌احوال به صورت سیستمی انجام و بر اساس انتخاب جنسیت متقاضی، فقط مکان‌های آموزشی که امکان حضور دارند جهت انتخاب و گزینش به آنها نمایش داده می‌شود، همچنین درصورتی‌که قرآن‌آموز تحت پوشش نهادهای خدماتی کمیته امداد، بهزیستی ، معاونت امداد مستضعفین و سایر سازمان‌های حمایتی مردم‌نهاد باشد باید مدارک مرتبط در بخش بارگذاری مدارک ارسال شود. متقاضی عکس و تصویر شناسنامه را می‌تواند به‌صورت اختیاری بارگذاری کند.

مدیر مرکز قرآن سازمان فرهنگی آستان قدس رضوی با تأکید بر این‌که در بخش تعهدنامه تمام اطلاعات ثبت‌نام باید به‌دقت خوانده شود، عنوان کرد: ثبت‌نام فقط در یکی از طرح‌های آموزشی رایگان و مشارکتی وجود دارد و امکان ثبت‌نام در دو طرح یا تغییر ثبت‌نام بعد از تکمیل مراحل وجود ندارد. درصورتی‌که یک‌بار ثبت‌نام انجام‌شده باشد وضعیت ثبت‌نام با کد رهگیری قابل‌مشاهده است. البته متقاضی باید در طرح مشارکتی با واریز شهریه دوره به حساب اعلام شده در سایت نسبت به ثبت‌نام نهایی قرآن‌آموز اقدام کنند. در صورتی که شهریه در زمان اعلام شده واریز نشود، ثبت‌نام لغو می‌شود.

میریان ادامه داد: فرم اطلاعات ثبت شده به همراه زمان و مکان جلسه توجیهی که پس از تأیید نهایی ثبت‌نام به متقاضیان نمایش داده می‌شود که باید پرینت گرفته شود. البته کد رهگیری در انتهای ثبت‌نام به صورت پیامک ارسال می‌شود.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین