عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۹۸۴۰۹
تاریخ انتشار : ۲۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۱
حجت الاسلام و المسلمین رشاد عنوان کرد:
رئیس شورای حوزه علمیه تهران با بیان اینکه یکی از مشکلات سیستم قضایی فرایند طولانی در دادرسی‌ها است، گفت: شتاب بخشیدن به مراحل رسیدگی یک خواسته مردمی است و در شرایط کنونی، مجرمین اقتصادی که جرم آن‌ها مسجل است، باید در چارچوب قانون، فوری و بدون تشریفات دست و پاگیر، حکم خدا در حق آن‌ها اجرا شود.
عقیق:استاد علی‌اکبر رشاد در گفت‌وگویی در تهران با تأکید بر لزوم برخورد جدی قوه قضائیه با مفسدین اقتصادی، اظهار داشت: یکی از مشکلات سیستم قضایی فرایند طولانی در دادرسی‌ها است، لذا از رئیس مجتهد، متفکر و فاضل قوه قضائیه تقاضا می‌کنم که این مشکل را حل کنند.

رئیس شورای حوزه علمیه تهران تصریح کرد: در شرایط کنونی، مجرمین اقتصادی که جرم آن‌ها مسجل است، باید در چارچوب قانون، فوری و بدون تشریفات دست و پاگیر حکم خدا در حق آن‌ها اجرا شود و کوتاه کردن فرایند دادرسی و شتاب بخشیدن به مراحل رسیدگی یک خواسته مردمی است.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: طبق حکم خدا و ما هم در فقه و هم در قوانین داریم که مجازات را هرکسی که  مستحق آن است باید ببیند و فوراً باید مجازات شود و کند عمل کردن خود نیز آفت بزرگی است.

استاد رشاد چند روز قبل نیز در تجمع طلاب مدارس علمیه تهران با عنوان «روحانیت صدای مردم» که در محل مدرسه علمیه مروی برگزار شد، با انتقاد از روند برخورد با مفسدان اقتصادی گفته بود که از قوه قضائیه سؤال می کنیم آیا در بین همه این اختلاس گران و متخلفان اقتصادی، ده نفر آنان عنوان مفسد فی الارض را ندارند؟ پس چرا حکم الهی را برای آنان اجرا نمی کنید؟ شاید بگوئید در فرآیند دادرسی قرار دارد! در حالی که این فرایندها در شرایط عادی است، اما الان ما در جنگ اقتصادی هستیم و در شرایط جنگ،  قانون و حکم الهی باید بدون تشریفات، اتلاف وقت، با دقت و با سرعت اجراء شود، زیرا مفسد فی الارض بودن اختلاس گران و محتکران محرز است.

تولیت حوزه علمیه امام رضا(ع) همچنین اشاره ای هم به احتکار کنندگان کالاهای اساسی کرد و آنان را پیاده نظام آمریکایی ها خواند و از قوه قضائیه خواست با احتکار کنندگان برخورد جدی و فوری داشته باشد.

وی به این مطلب مهم هم اشاره کرد که عمامه یک روحانی انقلابی، کفن او است و هم اکنون نیز  روحانیت با وجود همه مشکلات و ناملایمات، همچنان پای کار مردم و انقلاب است و آن را رسالت خود می داند.

منبع:حوزه

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین