عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۹۸۳۴۰
تاریخ انتشار : ۲۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۲
سردار یزدی:
فرمانده سپاه محمد رسول الله(ص) تهران برزگ تفکر بسیجی مردم را موجب ترس دشمن دانست و گفت که حتماً موشک های شهید طهرانی مقدم دشمنان را به رعب می‌اندازد اما آن چیزی که مهمتر است, تفکر بسیجی است که در مردم ما وجود دارد که دشمن را ترسانده است.
عقیق:مراسم پنجمین یادواره شهیدان «موحد دانش» و شهدای مدافع حرم شب گذشته(شنبه) بیستم مرداد97 با حضور سردار محمدرضا یزدی فرمانده سپاه محمد رسول الله(ص) و جمعی از خانواده شهدا, جانبازان و بسیجیان در سالن اجتماعات شهید رشادی سپاه تهران برگزار شد.

در این مراسم سردار یزدی ضمن تسلیت شهادت امام جواد(ع) در سخنانی با ذکر خاطره ای از شهید محمدرضا موحد دانش اظهار کرد: در روزهای اول انقلاب با شهید محمدرضا موحد دانش وارد سپاه شدیم و در جبهه مریوان و فتح المبین با هم بودیم تا اینکه محمدرضا در عملیات بیت المقدس در آزادسازی خرمشهر پشت دژ به شهادت رسید.

وی ادامه داد: او جوانی خود ساخته بود و از شور و حال جوانی آن موقع هم بی بهره نبود ولی هر چه که به عملیات آزادسازی نزدیک می‌شدیم, تحول جدی در رفتار و عملکردش احساس می‌کردیم. زمانی که علیرضا فرمانده گردان بود, او در آموزش از هیچ تلاشی فروگذار نمی‌کرد. او به حدی در دفاع از انقلاب و امام هوشیار و آگاه بود در روزهایی که ماجرای بنی صدر اتفاق افتاده بود, ما را جمع می کرد و تذکر می‌داد و از آخرین اخبار روز مطلع می‌کرد تا جوانان با بصیرت باشند.

فرمانده سپاه تهران بزرگ در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه وجه اصلی شهدای ما نگاه عمیق و با بصیرت و تفکر آنها بود, گفت که همین ویژگی‌ها بود که آنها را ارزشمند کرد و نگاه آنها بود که دشمن را می‌ترساند.

سردار یزدی بیان کرد: دوران دفاع مقدس جنگ صدام بر علیه ایران نبود بلکه جنگ دنیا علیه ایران بود و 36 کشور صدام را در این جنگ همراهی می‌کردند و ما تنها و مظلوم بودیم. بعضی کشورهای سلاح و مهمات می‌دادند و آنهایی هم که دم از حقوق بشر می زندند, به صدام سلاح شیمایی می دادند و عرب های حاشیه‌ خلیج فارس, دلارهای نفتی به او می‌دادند. ما در دوران دفاع مقدس از 9 کشور اسیر گرفتیم اما برادران و خواهران ما در دفاع از کشور و دین و حریم امامت و ولایت هیچ کوتاهی نکردند و با نگاه نافذ خود, دشمن را به زانو درآوردند و ارزشش کارشان هم به نوع نگاه و تفکرشان بود.

وی گفت که ارزش امثال شهید موحدها به این بود که این بچه ها با بصیرت و شور و شعور و عشق حرکت کردند و حرکتی عمیق و راهبردی داشتند و دشمن از نوع نگاه آنها به لرزه افتاد. حتما موشک های شهید حسن طهرانی مقدم دشمنان  را به رعب می‌اندازد اما آن چیزی که مهمتر است, تفکر بسیجی است که در مردم ما وجود دارد که دشمن را ترسانده است.دشمن هر از گاهی می خواهد ببیند  هنوز در جامعه تفکر بسیجی وجود دارد, بر همین اساس هر چند سالی اقداماتی را انجام می‌دهند. حرکت آنها در سال78 و 88 با سیلی محکم مردم و جوانان مواجه شد و امروز هم همه داشته هایشان را جمع کردند تا بین مردم تفرقه ایحاد کنند.

فرمانده سپاه تهران در ادامه سخنانش گفت: آنها دم از حقوق بشر می‌زنند اما از اسرئیل حمایت می‌کنند و چشمشان را به روی یمن بسته اند. دم از مبارزه با تروریست ها می‌زنند اما به گفته خودشان داعش را ایجاد و از آن حمایت می‌کنند. امام خمینی(رحمة الله علیه) در سال‌های اول پیروزی انقلاب فرمودند که بسیج جهان اسلام محقق می‌شود و امروز دشمنان از جلوگیری تحقق بسیج جهان اسلام شکست خورند. آنها می‌خواستند این بسیج جهانی را از بین ببرند اما در سوریه سیلی محکمی از بسیج جهان اسلام خوردند و زنگ این سیلی را احساس می کنند.

سردار یزدی تصریح کرد: امروز بسیج جهان اسلام پیرو فرمایشات امام(رحمة‌الله‌علیه) در کشورهای اسلامی شکل گرفته و آنها در مقابل تمام راهبردهای آمریکا و اسرائیل و مزدورانشان ایستاده‌اند. اکنون که دشمنان اسلام  احساس کرده‌اند رو به افول هستند, در مقابل ایران ایستادند و می خواهند بین مردم و مسئولین فاصله و تفرقه ایجاد کنند. امروز هم باید ما در کنار هم به پیروی از امام و شهدا  مسیر وحدتی که امام(رحمة‌الله‌علیه) بنیان گذاشت, قدم برداریم.

وی در ادامه با بیان اینکه راهی که انقلاب اسلامی طی‌کرده مبتنی بر تفکر اسلامی و تعلق به آموزه‌های دینی بوده است, گفت: وقتی در مریوان با محمدرضا موحد دانش در شهر بودیم, مشاهده می‌کردیم که رزمندگان به دنبال نیازمندان هستند تا به آنها کمک کنند. حاج احمد متوسلیان به ما می‌گفت که بروید به خانواده کشته شدگان کومله و دمکرات کمک کنید. همسران و پدران آنها جنایت کردند و تقاص کارشان را دادند ولی خانواده‌های آنها در حکومت اسلامی زندگی می‌کنند و باید ما به آنها رسیدگی کنیم.

فرمانده سپاه تهران ادامه داد: امروز هم به تاسی از آن دوران, جوانان ایرانی به مردم سوریه خدمت رسانی می‌کنند.بنده زمانی که در حلب بودم و با خانواده ها صحبت می‌کردم,  یک شهروند مسیحی به سمت من آمد و گفت که "من مسیحی و بسیجی انقلاب اسلامی هستم". او ادامه داد و گفت "من دیدم بچه‌های شما چطور در مقابل داعش از ما حفاظت کردند و امروز در پاکسازی شهر به ما کمک می‌کنند". این نگاه راهبردی و با بصیرت شهدا بود که در نگاه رزمندگان امروز متبلور شده و آمریکا و اسرائیل و اذنابشان از این می ترسند.

سردار یزدی گفت: باید برای رسیدن به قله پیشرفت و سعادت و مسیر پیش‌رو از  آموزه های شهدا بهره گرفت و امروز باید با مفسدان و عوامل بیگانه آن در داخل برخورد کنیم و جلوی سوء مدیریت ها را در داخل بگیریم تا به نتیجه برسیم.

در پایان این مراسم از پدر شهیدان علی رضا و محمدرضا موحد دانش و جمعی از خانواده شهدای مدافع حرم و شهدای دوران دفاع مقدس با اهدای هدایایی تقدیر شد.

منبع:تسنیم

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین