عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۹۸۲۳۳
تاریخ انتشار : ۱۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۸
خانواده شهید جاویدالاثر حمید کاظمی مقدم به جوابیه سازمان بهشت زهرا(س) در خصوص ماجرای سرقت سنگ مزار پدرشان واکنش نشان داد.
عقیق: سیزدهم مرداد ماه بود که خبری با عنوان ماجرای سرقت سنگ مزار پدر شهید در بهشت زهرا(س) منتشر شد. چند ساعت پس از انتشار این خبر سازمان بهشت زهرا(سلام‌الله‌علیها) به این موضوع واکنش نشان داد و جوابیه‌ای در این خصوص صادر کردبیشتر بخوانید که اظهاراتی را در این خصوص بیان می‌کند. حال خانواده شهید کاظمی مقدم نیز به اظهارات سازمان بهشت زهرا(سلام‌الله‌علیها) واکنش نشان داده و به این جوابیه پاسخ داده است که در ادامه آن‌را می‌خوانید.

«بسم رب الشهداء والصدیقین

یاد این مردان و زنان دلاور، یعنی پدران و مادران شهدا مثل یاد خود شهدا همیشه زنده است و از خاطر یک ملت و تاریخ هرگز نخواهد رفت.رهبر معظم انقلاب اسلامی (مدظله‌العالی)

  1. سازمان بهشت‌زهرا(س) با جوابیه بسیار کلی و با نیت رفع تکلیف نمودن از خود در خصوص سرقت سنگ‌مزار، نمی‌تواند خود را از وظیفه حفاظت از قبور شهدا و خانواده ایثارگران مبرا و تطهیر نموده و با سلب مسئولیت از خود، دیگران را مسئول این عمل نسنجیده نماید، چرا که به لحاظ قانونی مسئولیت مستقیم کوچکترین دخل و تصرفی در مالکیت خصوصی دیگران در حیطه آن سازمان است، چه رسد به این گونه سرقت‌ها و ساختارشکنی‌ها، که این جوابیه سازمان فرار رو به جلو بوده ...
  2. بسیار عجیب است که سازمان بهشت‌زهرا(س)  مدعی است سنگ‌مزار "بلافاصله" پس از نصب توسط نصاب از بهشت‌زهرا(س) خارج شده، این در حالی است که نصب سنگ در تاریخ چهارشنبه 97/04/27می‌باشد و طبق گزارش مأمور تحقیق کلانتری 205 حرم مطهر سه‌روز(72 ساعت) بعد از نصب در تاریخ شنبه 97/04/30ساعت 11 صبح توسط عوامل سازمان به نقطه نامعلومی انتقال داده شده است و جوابیه آن سازمان که اشعار می‌دارد "بر اساس مستندات قانونی و اقرار نصاب سنگ مذکور این موضوع یک اختلاف کاملا داخلی فی ما‌بین خانواده محترم سفارش‌‌‌‌‌‌دهنده و نصاب سنگ بوده و هیچ ارتباطی به سازمان بهشت‌زهرا(س) ندارد" صحت نداشته است. (بنابراین طرح اختلاف فی‌مابین خانواده شهید و نصاب کاملا بی‌مورد بوده است). لذا طبق اسناد و مدارک موجود ادعای "بلافاصله" خارج شدن سنگ مزار صحت نداشته و اشاره به آن در جوابیه سازمان بی‌ربط  و خلاف حقیقت می‌باشد. لازم به یادآوری است مستندات و مدارک اعلام سرقت که سه روز بعد از نصب سنگ مورد اشاره اتفاق افتاده است، در دادسرا، کلانتری و خبرگزاری موجود است.
  3. کلانتری 170 کهریزک، در روز پنجشنبه مورخ 94/05/04، اعلام کشف سنگ سرقت شده را گزارش نموده که با عرض تأسف و شرمسار‌ی سنگ مزین به ترجمه آیات الهی، جنب سرویس بهداشتی داخل گاراژی بیرون از بهشت‌زهرا(س)، مشاهده شده است.
  4. سازمان بهشت‌زهرا(س) عنوان داشته است که: "سنگ غیر قانونی و نامتعارف و غیر استاندارد می‌باشد". در حالی که تصاویر سنگ‌مزار به وضوح دال بر متعارف واستاندارد بودن آن دارد. انتخاب نوع، رنگ و شاکله سنگ‌مزار در اکثر قطعه‌ها سلیقه‌ای بوده و گواه این موضوع تنوع سنگ‌مزارها در همان قطعه و قطعه‌های مشابه می‌باشد و استناد به کلام نورانی امام خامنه‌ای دام‌ظله‌العالی که در دیدار از گلزار شهدای تهران در بهشت‌زهرا(س) تاکید کرده‌اند: قدرت معنوی و ارزش شکل‌های متفاوت قبور و حجله‌هایی که هر یک به سلیقه خانواده‌ای از شهدا تزیین شده بدون شک بیشتر از گلزار شهدایی است که همه چیز همانند هم است. پس موارد مطروحه توسط سازمان صحت ندارد. آیا در قطعات قبور کودکان و نوجوانان که سنگ مزارشان با سلیقه خانواده توام با احساس و لطافت جهت تسکین آلام خانواده‌های معزا تعبیه شده، این اقدام سازمان سلیقه‌ای و درآمدزایی نیست؟ و پارادوکسی در "جوابیه" آن سازمان که عنوان داشته "خدمت صادقانه و مخلصانه به خانواده‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌های معظم شهدا و جاروکش گلزار مطهر شهدا می‌باشد و حضرت امام‌خمینی(ره) فرمودند: شهدا امام‌‌‌‌‌‌زادگان عشقند و مزارشان زیارتگاه اهل یقین است"  نیست؟
  5. با کمال تأسف و شرمندگی، سازمان، خانواده شهید را (که با عنوان خانواده سفارش دهنده سنگ و پدر شهید را با عنون متوفی نامبرده است) به قانون‌شکنی متهم نموده‌ و خود را "سازمان مقدس" نامیده است. اینان چگونه می‌توانند با وجود حرمت‌شکنی نسبت به خانواده شهید خود را در ردیف قدیسین قرار دهند؟ آیا این کار همانند تخریب غیرقانونی مزار منور و متبرک شهدا نیست که دیگران در کارنامه خود ثبت نموده‌اند؟ همگان می‌دانند که دیوان عدالت اداری در آذر ماه سال 90 با صدور حکمی هر گونه دست زدن به قبور شهدا را بدون رضایت خانواده شهدا خلاف موازین شرع و قانون اعلام کرد. قطعا این حکم در مورد مزار خانواده شهدا هم مصداق دارد. حال باید قضاوت نمود که خانواده شهید قانون‌شکن است یا آن سازمان که با تغییر ماهیت قسمت‌هایی از گلزار شهدا، باعث نابود‌سازی آثار دفاع مقدس و ارزش و آرمان‌های انقلاب اسلامی گردیدند که امید است عمدی نباشد.  
  6. "سازمان مقدس" اعلام می‌دارد: «خانواده متوفی تا‌کنون هیچ‌گونه مراجعه‌ای به بهشت‌زهرا(س) نداشته و درخواستی مبنی بر نصب سنگ ارائه نکرده‌اند و...» این مطالب بسیار اغواگرایانه و توهین به فهم ملت فرهیخته است چرا که همگان می‌دانند هیچ خانواده‌ای برای نصب سنگ به آن سازمان مراجعه نمی‌کند و پر واضح است در این صورت مسئولین تنها باید پاسخگوی قوانین مربوط به رنگ، جنس، نوع و... سنگ باشند.
  7. جناب مدیر عامل سازمان، بهتر است به جای فرافکنی نمودن، فرار به جلو، گمراه کردن اذهان عمومی، تمجید و خودستایی از سازمان خود، به این سوال پاسخ دهید که چگونه سنگ نصب شده در قطعه 232 بعد از چند روز جنب سرویس بهداشتی داخل گاراژ در بیرون از بهشت‌زهرا(س) کشف سرقت می‌شود؟
  8. شایسته است مدیر عامل سازمان بهشت‌زهرا(س) به عنوان متولی اصلی برای التیام دردهای روحی و معنوی این عمل قبیح، ضمن عذرخواهی رسمی از امت حزب ا...، خانواده شهدا و خانواده متألم شهید، سنگ‌مزارپدر شهید را با عزت ‌و احترام همان گونه که در روز چهارشنبه تاریخ 27/04/97  نصب شده بود به جایگاه اصلی خود بازگرداند.والسلام علی الشهداء و الصدیقین»

منبع:تسنیم

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین