عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۹۸۲۱۰
تاریخ انتشار : ۱۶ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۴
مسئول امور استان‌های ستاد بازسازی عتبات:
مسئول امور استان‌های ستاد بازسازی عتبات اعتماد عمومی را پشتوانه اصلی این تشکل مردم‌نهاد اعلام کرد و گفت: نزدیک به ۹۰ درصد کمک‌های خیران در داخل کشور و در راستای حمایت از کالا و کارگر ایرانی هزینه شده است.
عقیق:حمید افضلی مسؤول امور استان‌ها و جانشین معاونت هماهنگی و مشارکت‌های مردمی ستاد بازسازی عتبات عالیات با نادرست خواندن تصور عده‌ای که فکر می‌کنند کمک‌های مردمی به‌ شکل ارز از کشور خارج می‌شود، اظهار داشت: مبلغی که یک خیر نیت می‌کند صرف توسعه مثلا حرم مطهر علوی شود، در داخل کشور صرف خرید مصالح برای آن حرم می‌شود.

وی تصریح کرد: طی بیش از یک دهه فعالیت ستاد، تمام تلاشمان را کرده‌ایم تا برکت کمک‌های مردمی به چرخه اقتصاد ملی برگشته و صرف خرید محصولات صنایع و معادن ایران و هنر استادکاران ایرانی شود.

جانشین معاونت هماهنگی و مشارکت‌های مردمی ستاد بازسازی عتبات با تأکید بر اینکه نزدیک به ۹۰ درصد کمک‌های خیران در داخل کشور و در راستای حمایت از کالا و کارگر ایرانی هزینه شده است، تصریح کرد: مشارکت‌کنندگانِ در فیض توسعه حرم‌های مطهر افزون بر اجر معنوی، حامی واقعی کالا و صنایع ایرانی نیز هستند.  

وی با اشاره به رکود صنعت ساختمان و تعطیلی پروژه‌های عمرانی طی سال‌های گذشته گفت: در این دوران سخت اقتصادی، ستاد بازسازی عتبات با پشتوانه کمک‌های مردمی، به صنایع بحران زده سیمان، فولاد و فرآوری سنگ کشور جان دوباره‌ای بخشید.

به گفته افضلی، بسیاری از رشته‌های صنایع دستی مانند قلمزنی، میناکاری، خاتم‌کاری، درودگری، آئینه کاری و کاشی‌کاری در حال فراموشی بود گفت: ستاد بازسازی عتبات به برکت کمک‌های مردمی، با ایجاد تقاضا و بازار کار برای این صنایع، آنها را احیا کرد، به طوری که طی این سال‌ها بیش از ۵۰۰ آینه‌کار جوان در پروژه‌های عتبات مهارت لازم را فراگرفته و اکنون استادکاران برجسته‌ای شده‌اند.  

وی با بیان اینکه هموطنان مناطق محروم بیشترین میزان مشارکت در بازسازی و توسعه عتبات را دارند افزود: بانوان نیز سهم ۵۰ درصدی در این امر مقدس دارند.

جانشین معاونت هماهنگی و مشارکت‌های مردمی ستاد بازسازی عتبات گفت: هموطنان علاقه‌مند به فیض مشارکت در بازسازی و توسعه عتبات می‌توانند کمک‌های خود را از طریق شماره‌گیری کد #110*780*(ستاره هفت هشتاد ستاره صد و ده مربع) اهدا کنند.

منبع:فارس

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین