عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۹۸۰۷۸
تاریخ انتشار : ۰۹ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۳
رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه مطرح کرد؛
حجت‌الاسلام والمسلمین محمدی گفت: در این زمینه کار‌های دقیق کارشناسی انجام شده تا از ظرفیت موقوفات و بقاع متبرکه در خدمت حمایت از کالای ایرانی استفاده شود.
عقیق:حجت‌الاسلام والمسلمین محمدی؛ نماینده، ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه با تأکید بر اینکه موقوفات و رقبات و بقاع متبرکه در سراسر کشور به عنوان یک اولویت برنامه‌ای باید به بهره‌وری کامل اقتصادی و فرهنگی برسد، اظهار کرد: یکی از اولویت‌های اصلی سازمان اوقاف در حوزه اقتصادی ارتقاء بهره‌وری موقوفات و رقبات و افزایش عواید به منظور اجرای بهینه نیات واقفان خیراندیش است.

وی جوان‌گرایی، اعطای مسئولیت به نخبگان جوان و متعهد را مورد تأکید قرارداد و افزود: لازمه پیشرفت اوقاف در عرصه اقتصاد و فرهنگ استفاده همزمان از ظرفیت‌های بیرونی است، لذا برای حل مسائل و مشکلات فراروی سازمان اوقاف باید با دستگاه‌های دیگر تعامل کرد و با تعیین تکلیف مشکلات فرارو به سمت ارتقاء و پیشرفت حرکت کرد.

رئیس سازمان اوقاف با بیان اینکه تغییرات مدیریتی فعلی در سازمان اوقاف باید مقدمه تحول بیشتر اوقاف باشد تصریح کرد: معاونان و مدیران سازمان مشخصاً تا پایان سال ۹۷ با اولویت دادن به برنامه‌ها و ترجیح اولویت‌های ملی، باید دستاورد‌ها و تحولات مشخصی را تا پایان سال ارائه کنند؛ تغییرات مدیریتی مقدمه تحول و پیشرفت است، اما برای عملی شدن این هدف و ارتقاء سطح کارآمدی سازمان باید به جوانان مؤمن، متعهد و انقلابی و باسواد میدان داد و از دادن مسئولیت به جوانان نهراسید، چراکه ما هر جا به جوانان انقلابی و مؤمن کار سپرده‌ایم، به نتیجه دلخواه رسیده‌ایم.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدی ادامه داد: سازمان اوقاف و امورخیریه با تمام توان از موسسات و گروه‌های خودجوش مردمی برای تولید محصولات فرهنگی و رسانه‌ای حمایت خواهد کرد. همچنین تفاهم‌نامه‌های مشترکی در راستای تبلیغ سنتی با نهاد‌های دیگر مانند وزرات دفاع، شهرداری تهران، حوزه‌های علمیه، دفتر تبلیغات اسلامی و سازمان تبلیغات اسلامی صورت گرفته است.

وی با بیان اهمیت تولید فیلم و سریال در زمینه‌های مختلف، خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری در بیانات خود، مکررا فرمودند که امروز کلید پیشرفت این کشور، به میزان زیادی دست سینماگران و فیلم‌سازان است؛ آن‌ها می‌توانند این نسل را یک نسل پیشرونده، امیدوار، پُرشوق، معتقد به خود و معتقد به ارزش‌های اسلامی و ملیِ خود بار بیاورند؛ و همین طور می‌توانند این نسل را شرمنده، پشیمان، زیر سؤال برنده‌ی افتخارات گذشته و زیر سؤال برنده افتخار انقلاب و دفاع مقدس بار بیاورند؛ سازمان اوقاف در همین زمینه نیز، مقدماتی برای انعقاد تفاهم‌نامه‌ای با صدا و سیما برای تولید فیلم و سریال فراهم کرده تا بتواند در جهت مطالبات رهبری، حرکت کند.

نماینده، ولی فقیه با بیان اینکه سازمان اوقاف در ارائه خدمات جدید، اطلاع‌رسانی و هماهنگی و کار مشترک با سایر دستگاه‌ها پیشرو خواهد بود، گفت: اوقاف با تمام توان از تولیدات ملی حمایت خواهد کرد و در این زمینه، تبلیغ و ترویج و انواع حمایت‌ها انجام خواهد شد؛ در این زمینه کار‌های دقیق کارشناسی انجام شده است تا از ظرفیت موقوفات و بقاع متبرکه در خدمت حمایت از کالای ایرانی استفاده شود و در این جریان به ابلاغیه بسنده نخواهیم کرد.



منبع:باشگاه خبرنگاران

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین