عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۹۸۰۰۱
تاریخ انتشار : ۰۶ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۱:۵۹
نخستین وبگاه آموزش آنلاین تربیت مربی کودک و نوجوان با محوریت مبانی و اندیشه دینی از سوی گروه تبلیغی شهید علمدار راه‌اندازی شد.

عقیق:نخستین وبگاه آموزش آنلاین تربیت مربی کودک و نوجوان با محوریت مبانی و اندیشه دینی از سوی گروه تبلیغی شهید علمدار و با همراهی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم به مناسبت دهه کرامت راه‌اندازی شد.

گروه تبلیغی شهید علمدار با بیش از ۱۰ سال فعالیت و اجرای بیش از ۱۰۰ برنامه شاد دینی ویژه کودکان در سراسر کشور، تجربیات ۱۰ ساله خود را در این وبگاه بارگذاری کرده است. این گروه با  بهره‌گیری از نمایش‌های عروسکی، پرده‌خوانی، سرود، همراه با برش قیچی و کاغذ برای نشر معارف الهی میان کودکان و نونهالان تلاش می‌کند تا جریان حق و باطل را با شیوه‌‌ای کودکانه روایت کند.

وبگاه عمو اخوان با طرح اصول و فروعات دین در قالب طرح درس، پرده‌خوانی، برش کاغذ، طنزپردازی دینی، بازی و مسابقه و حتی مراحل اجرای یک مراسم جشن تکلیف شادانه برای نوگلان دختر به دنبال آن است که بیش از پیش نسل جدید را همراه خود سازد. به همین منظور این مبادی را در اختیار مربیان کودک و نوجوان به صورت آنلاین قرار داده است.

به طور مثال در بخش شعر کوتاه کودکانه و آموزنده درباره قطع نکردن سخن دیگران همراه با صوت و فیلم بیان می‌دارد: وقتی بزرگتری داره/ با کسی صحبت می‌کنه/ بچه خوب و با ادب/ حرفشو قطع نمی‌کنه یا در بخش نماز نیز این شعر را پیشنهاد می‌دهد:  وقتی صبح می‌شه/ خروس می‌خونه/ وقت نمازه/ کسی جا نمونه/ می‌پرم از جا/ وضو می‌گیرم/ می‌خونم نماز/ می‌خونم قرآن.

در بخش پرده‌خوانی نیز مفاهیمی نظیر اهمیت نماز، عفاف و حجاب، شباهت فوتبال به دنیا، تولدی دیگر، دشمن پنهان، کرامات شهدا، آیات ولایت، خداشناسی، خودسازی و تولد گنجانده شده است.

کارگاه جذاب‌سازی، کارت‌های آموزشی، مثال و روش‌ قصه‌گویی نیز برای مربیان کودک و نوجوان در این وبگاه قرار داده شده است.

علاقه‌مندان برای مشاهده این وبگاه می‌توانند از اینجا اقدام کنند.


منبع:فارس

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین