عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۹۷۹
تاریخ انتشار : ۲۶ شهريور ۱۳۹۱ - ۰۹:۳۱
حجت الاسلام فرحزاد از نرم خویی حکایت میکنند:
درزمان امام جواد و امام هادی (ع) دو برادر از طایفه ی آل فرج بودند . یکی از آنها محمد ابن فرج نام داشت که فردی بسیار خوب و شیعه ی مخلصی بود . بسیاری از محدثین از جمله شیخ مفید از ایشان روایاتی را نقل کرده اند . این فرد برادری داشت به نام عمر ابن فرج که انسانی پرخاشگر ، تند و خشن بود...
افراد بد اخلاق زیادی هستند که اهل خانه خود را آزار داده و آنها را کتک می زنند. روزی من یک منبری داشتم که آقایی هفتاد ساله بعد از اتمام آن نزد من آمده و شروع به گریه کرد . علت را از او جویا شدم . گفت : خانم من ، من را زیاد آزار می دهد . مسائل اخلاقی و تربیتی همیشه مورد نیاز مردم است .
در روایت داریم : درزمان امام جواد و امام هادی (ع) دو برادر از طایفه ی آل فرج بودند . یکی از آنها محمد ابن فرج نام داشت که فردی بسیار خوب و شیعه ی مخلصی بود . بسیاری از محدثین از جمله شیخ مفید از ایشان روایاتی را نقل کرده اند . این فرد برادری داشت به نام عمر ابن فرج که انسانی پرخاشگر ، تند و خشن بود . فردی می گوید: روزی من خدمت امام هادی (ع) آمدم . حضرت فرمودند: آیا برای طایفه ی آل فرج اتفاقی افتاده و کسی از آنها فوت کرده است ؟ گفتم : بله، عمر ابن فرج به تازگی از دنیا رفته است . حضرت بسیار خوشحال شدند و بیست و چهار بار فرمودند : الحمدالله. راوی می گوید: فکر نمی کردم خبر مرگ کسی شما را اینقدر خوشحال کند . اگر می دانستم ، با پای برهنه زودتر آمده و این خبر خوش را به شما می دادم .
حضرت فرمودند : روزی در مجلسی بین این فرد با پدرم امام جواد (ع) بگو و مگویی رخ داد. او عصبانی شد و به پدرم گفت تو مست هستی. با این حرف دل پدر من شکست . امام جواد (ع) بسیار ناراحت شدند و فرمودند : خدایا تو شاهد هستی که من امروز، روزه گرفته ام و لب به غذا و آب نزده ام . اگر تو شاهد هستی که من امروز روزه هستم ، طعم غارت شدن و ذلت اسارت را به این شخص بچشان . امام هادی (ع) می فرمایند : نفرین پدرم مستجاب شد و بعد از چند روز حکومت بر این فرد غضب کرد . اموال این فرد توسط حکومت مصادره شد ، مدتی نیز در زندان بود و بسیار او را آزار و اذیت کردند .
سپس فرمودند : خدا رحمت خود را شامل حال این فرد نکند . البته اگر این فرد در همان ابتدا از امام عذر خواهی می کرد ، حتماً حضرت او را در آغوش می گرفت .
منبع: سایت شبکه۳
212113

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین