عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۹۷۸۸
تاریخ انتشار : ۱۵ تير ۱۳۹۲ - ۱۰:۳۱
حوزه هنری استان تهران در حال تهیه آلبوم موسیقی با موضوع «سبک زندگی زوج‌های جوان» است که این آلبوم با بهره از کتاب «مطلع عشق» حاوی منویات رهبر انقلاب و توصیه‌های ایشان به زوج‌های جوان، منتشر خواهد شد.

عقیق: حوزه هنری استان تهران در تقویم اجرایی خود برای سال 1392 برنامه‌های فرهنگی با رویکردی قابل اعتنا را پیش گرفته است.

این نهاد فرهنگی کارهای بزرگی را در دست اقدام دارد که یکی از آنها ورود به عرصه موسیقی است، از این رو طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته از سوی حوزه هنری استان تهران آلبوم موسیقی با موضوع «سبک زندگی زوج‌های جوان» بزودی رونمایی و وارد بازار هنر خواهد شد.

موضوع ترانه‌های این آلبوم با بهره از کتاب «مطلع عشق» توصیه‌های رهبر انقلاب به زوج‌های جوان تهیه و انتخاب شده است و سعی شده مواردی استخراج شود که برای زندگی زوج‌های جوان مهم شمرده می‌شود.

حوزه هنری استان تهران این مطالب و موارد کلیدی را در یک تعامل به ترانه‌سراها ارائه و در نهایت 8 قطعه تهیه شد و هم اکنون این آلبوم در مرحله انتخاب خواننده و آهنگساز است.

در بخشی از کتاب «مطلع عشق» رهبری با تاکید بر اینکه هیچ انسانی بی عیب نیست به زوج های جوانان توصیه می‌کنند: "اگر دیدید که همسرتان یک نقطه عیبی دارد- هیچ انسانی بی عیب نیست - و مجبورید او را تحمل کنید، تحمل کنید، که او هم همزمان، دارد یک عیبی را از شما تحمل می‌کند. آدم عیب خودش را که نمی‌فهمد، عیب دیگری را می‌فهمد. پس بنا را بگذارید بر تحمّل. اگر چنانچه قابل اصلاح است، اصلاحش کنید. اگر دیدید کاری نمی‌شود کرد، با او بسازید. "

"زن و شوهر باید راز هم را حفظ کنند، زن نباید راز شوهرش را پیش کسی بازگو کند. مرد هم مثلاً نرود پیش رفقایش در باشگاه یا مثلاً فلان مهمانی و ... راز همسرش را باز گو کند، حواستان جمع باشد، اسرار هم را محکم نگاه دارید تا زندگی ان شاءالله شیرین و مستحکم شود."

"من همیشه به مردهای جوان توصیه می‌کنم که شما در معاشرت با نامحرم و حتی محارم کاری نکنید که زنان خود را وادار به حسادت کنید. به دختران جوان هم سفارش می‌کنم که در برخوردشان با مردهای بیگانه، کاری نکنند و حرفی نزنند که حس حسادت و غیرت شوهرانشان را تحریک نمایند. این حسادت‌ها بدبینی می‌آرود و پایه‌های محبت را سست می کند و ریشه می‌سوزاند."


منبع:فارس

211001


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین