عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۹۷۸۶۱
تاریخ انتشار : ۰۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۰:۵۷
مراسم ترحیم آیت‌الله مرتضی تهرانی طی دو روز در مسجد میرزا موسی و بیت ایشان برگزار خواهد شد.
عقیق: کرباسی یکی از اعضای بیت شریف مرحوم آیت‌الله مرتضی تهرانی درباره برگزاری مراسم تحریم آن عالم بزرگوار گفت:  روز چهارشنبه از ساعت 10 تا 12 در مسجد میرزا موسی واقع در بازار تهران مجلس ختمی برگزار می‌شود. گفتنی است مرحوم آیت‌الله تهرانی امام جماعت این مسجد بود. 

 همچنین روز 5 شنبه پس از نماز مغرب و عشاء نیز مراسم دیگری در بیت آن مرحوم واقع در نیاوران برگزار خواهد شد. 

آیت‌الله شیخ مرتضی تهرانی از شاگردان امام خمینی(ره) بود. وی همچنین در دروس خارج فقه آیت‌الله حسین طباطبایی شرکت می‌کرد. ایشان قبل از انقلاب از فعالان نزدیک امام راحل(ره) محسوب می‌شد. نزدیکی آیت‌الله مرتضی تهرانی به امام خمینی(ره) به‌حدی بود که حتی پس از تبعید امام به نجف، ایشان را همراهی کرد و در درس خارج فقه امام(ره) شرکت کرد.

آیت‌الله مرتضی تهرانی پس از پیروزی انقلاب اسلامی از سیاست کناره گرفت و از پذیرش پست حکومتی امتناع کرد، اما با این حال ایشان همواره به‌عنوان عالمی سیاسی شناخته می‌شد. حضور آیت‌الله ری‌شهری و محمدحسین رحیمیان در جلسات ایشان نشان‌دهنده این موضوع است.

مراسم تشییع و وداع با پیکر آیت‌الله مرتضی تهرانی استاد برجسته اخلاق تهران و شاگرد امام خمینی(ره) صبح امروز (دوشنبه اول مرداد) با حضور  اقشار مختلف مردم و همچنین علمای تهران مانند آیت‌الله دین‌پرور رئیس بنیاد نهج‌البلاغه، آیت‌الله شبیری زنجانی و محسن اسماعیلی عضو مجلس خبرگان رهبری در حسینیه آن مرحوم برگزار شد.


منبع:تسنیم

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین