عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۹۷۸۵۶
تاریخ انتشار : ۰۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۳
در شهرستان شهرری نزدیک به ۴۰ امامزاده وجود دارد که تعدادی از آن‌ها در روستا‌های خالی از سکنه قرار دارند و امروز زائران کمی به زیارت آن‌ها می‌روند.
عقیق:حجت الاسلام خانی معاون فرهنگی اداره اوقاف شهرری در مورد برنامه‌های آستان امامزادگان آن منطقه در گفتگویی ابراز داشت: در دهه کرامت برنامه‌های مختلفی در امامزادگان شهرری برگزار می‌شود. برنامه اصلی این دهه در روز ۲۷ تیرماه در آستان امامزاده ابراهیم و اسماعیل برگزار شد که بیشتر مسئولان شهر در آن حضور داشتند و با حضور علما، غبارروبی و عطرافشانی ضریح مطهر انجام شد.

وی افزود: همچنین به مناسبت روز دختر آستان امامزاده هادی و بی بی زینب میزبان خانواده معزز شهدا بود و به نحو شایسته از این عزیزان تجلیل شد. همچنین به دختران برگزیده این شهر که نامشان معصومه بود جوایزی اهدا شد.

معاون فرهنگی اداره اوقاف شهرری در ادامه افزود: در ۳۱تیرماه مراسم غبارروبی امامزاده ابوالحسن شهرری بعد از نماز مغرب و عشا برگزار می‌شود ودر آن اعضای اصفاف و بازاریان شهر تهران حضور دارند.

خانی در ادامه افزود: در شهرری ۴۰ امامزاده وجود دارد که تعدادی از آن‌ها در روستا‌هایی است که دیگر امروز به دلایل مختلف خالی از سکنه شده اند و زائران کمی دارند. اداره اوقاف با تلاش مردم در تلاش است تا به ساخت و ساز و مرمت بقاع و آستان امامزادگان بپردازد که به لطف خدا و با همت مردم کار جلو خواهد رفت.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین