عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۹۷۸۱۰
تاریخ انتشار : ۳۱ تير ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۶
مبلغ اردوزبان:
یک مبلغ اردوزبان در جمع بانوان زائر هند و پاکستان نقش زنان در پیشرفت اهداف اسلام را تشریح کرد و گفت: نقش حضرت معصومه(س) در میان حامیان ولایت بسیار پررنگ است و ایشان می‌توانند الگوی مناسبی برای زنان مسلمان باشند.
عقیق:حجت‌الاسلام و المسلمین سید احتشام حیدرزیدی در سلسله جشن‌های ویژه دهه کرامت رضوی که به همت اداره امور زائران غیرایرانی برگزار شد، ضمن تفسیر آیاتی از کلام‌الله مجید عنوان کرد: این ودیعه در اسلام به مؤمنان داده شده که در صورتی که ایمان داشته باشند و عمل صالح انجام دهند، به جنسیت آن‌ها نگریسته نمی‌شود و زن ومرد همگی به یک اندازه پاداش می‌گیرند.
وی دلیل نام‌گذاری دهه کرامت رضوی را این‌گونه بیان کرد: مفهوم کرامت مفهوم فردی و اخلاقی نیست بلکه مفهوم مهم اجتماعی در نظام سازی ارتباطات دنیای معاصر است. بنابراین به دلیل حمایت‌های امام رضا(ع) و خواهر بزرگوار ایشان از جامعه و همراهی با تمامی ارکان آن در زمان خود، کرامتی بی‌شائبه را به مردم نثار می‌کردند و فاصله تولد این خواهر و برادر را به عنوان دهه کرامت رضوی می‌شناسند.
وی هم‌چنین اضافه کرد: مشرکان در صدر اسلام و حتی تاکنون درباره زنان چنان با حقارت می‌نگرند که از به دنیا آمدن فرزند دخترشان بسیار ناراحت می‌شدند و در همان اوضاع، پیامبر اسلام مبعوث شده و به زنان مسلمان شخصیت دادند.
این مبلغ دینی با اشاره به مقام ولای حضرت خدیجه(س) معیار فضیلت را ایمان و عمل صالح دانسته و تصریح کرد: در همان زمان که مشرکان در تمام اعضا و جوارح زندگی افراد رخنه کرده بودند، حضرت خدیجه آزادانه و با نگاهی عمیق با پیامبر اسلام همراهی کرده و نقش بسزایی در پیشرفت اسلام داشتند.
گفتنی است، این جشن با موضوع عفاف و حجاب فاطمی با اجرای مسابقه و اهدای جوایز به بزرگسالان و کودکان و هم‌چنین اهدای بسته‌های فرهنگی به غیرفارسی‌زبانان همراه بود.

منبع:آستان نیوز

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین