عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۹۷۷۹۹
تاریخ انتشار : ۳۱ تير ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۸
تولیت آستان قدس رضوی:
تولیت آستان قدس رضوی گفت: «خدمت کریمانه» سیره همه ائمه اطهار(ع) است.
عقیق: حجت‌الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی در مراسم اهدای احکام خدام حرم مطهر رضوی که در آستانه میلاد باسعادت حضرت رضا(ع) در تالار ولایت برگزار شد، با بیان اینکه شعار دهه کرامت امسال به عنوان «خدمت کریمانه در محضر اهل بیت(ع)» نامگذاری شده است، اظهار کرد: از جلوه‌های «خدمت کریمانه» همین خدمتی است که امروز خادمان آستان قدس رضوی نسبت به مهمانان حضرت رضا(ع) دارند که ویژگی آن داشتن کرامت است.
وی با بیان اینکه بزرگواری به معنای داشتن جان، روح و درون بزرگ است، تصریح کرد: جان و روح متعالی در کالبد انسان‌هایی است که توانسته‌اند رابطه خود را با خداوند برقرار کنند و جز خدا را نبینند و جز به خدا نیاندیشند.
تولیت آستان قدس رضوی ادامه داد: فلسفه بعثت پیامبر(ص) پرورش انسان‌های بزرگوار است که نه اسیر شیطان درون و نفس شوند و نه اسیر شیاطین برون و مستکبرین عالم، بلکه انسان‌هایی دارای کرامت روح و نفس باشند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود به تبیین شاخص‌های خدمت کریمانه پرداخت و گفت: انجام کار با انگیزه الهی، هدف‌دار، اخلاق مدارانه، با بالاترین کیفیت، همراه با شناخت نیاز، همراه با پیگیری و اقدام و بدون مزد و منت است.
تولیت آستان قدس رضوی تصریح کرد: خدمت با هدف گره گشایی از مشکلات مخدومان، زائران و مردم و برای خدا انجام می‌شود که باعث تعالی خادم است.
عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه خدمت کریمانه سیره همه ائمه اطهار(ع) است، خاطرنشان کرد: حرم مطهر دانشگاه بزرگی است که معلم آن حضرت رضا(ع) است و برای همین باید فضا برای کسب معنویت آماده و آرام باشد.
وی افزود: راه صیانت از این جایگاه این است که نگذاریم معروفی در اینجا ترک و یا منکری انجام شود که این موضوع در گرو حساسیت همه خادمان است.

منبع:آستان نیوز

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین