عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۹۷۷۸۳
تاریخ انتشار : ۳۰ تير ۱۳۹۷ - ۲۱:۵۳
مادر شهید احمد شادکی گفت که دیگر کسی سراغ ما را نمی گیرد و مسئولین تابحال سری به ما نزده اند اما ماهم از مردم و مسئولین انتظار خاصی نداریم.
عقیق:ویژه برنامه «در کوی نیکنامان» پنج شنبه 28 تیرماه در فرهنگ سرای گلستان با هدف زنده نگهداشتن یاد و خاطره شهیدان و تجلیل از مقام شامخ خانواده های شهدای منطقه 8 برگزار شد.این برنامه با قرائت دعای توسل توسط حجت الاسلام رفیعی آغاز و در ادامه با مداحی حاج حسن مستخدمین زیارت پرفیض عاشورا زمزمه شد. بعد از ذکر توسل به اهلبیت(علیهم السلام)، خطیب ارجمند حجت الاسلام وحیدی در سخنانی به بیان نکات ارزشمندی پرداخت.

حجت الاسلام وحیدی در سخنان خود، با بیان اینکه امیدواریم توفیق استفاده از برکات شهدا نصیب ما بشود و قدردان خون همه‌ی عزیزان باشیم اظهارداشت: دهه کرامت مصادف با اول ماه ذی القعده ولادت حضرت معصومه(س) و تا یازدهم  ماه  ذی القعده ولادت با سعادت امام علی بن موسی الرضا(ع) می‌باشد. خوشحال و خرسندیم که در کشوری هستیم که حرم پاکشان در خاک ایران است و روز دختر مصادف با ولادت حضرت فاطمه معصومه(س) می باشد که در این هفته مناسبتش را داشتیم. حضرت محمد مصطفی (ص) در بین افرادی مبعوث شدند که افکار خرافاتی در بین آنها رواج داشت. عربهای بی‌سواد و جاهل تصور می‌کردند، داشتن فرزند پسر بهتر از فرزند دختر است.

خداوند متعال درآیه 58 و 59 سوره مبارکه نحل حال آنها را بیان می‌کند: "وَ إِذا بُشِّرَ أَحَدُهُمْ بِالْأُنْثی‏ ظَلَّ وَجْهُهُ مُسْوَدًّا وَ هُوَ کَظیمٌ؛ تَواری‏ مِنَ الْقَوْمِ مِنْ سُوءِ ما بُشِّرَ بِهِ أَ یُمْسِکُهُ عَلی‏ هُونٍ أَمْ یَدُسُّهُ فِی التُّرابِ أَلا ساءَ ما یَحْکُمُونَ"

در حالی که هر گاه به یکی از آنها بشارت دهند دختر نصیب تو شده ، صورتش ( از فرط ناراحتی ) سیاه می شود و به شدّت خشمگین می گردد ...؛بخاطر بشارت بدی که به او داده شده، از قوم و قبیله خود متواری می گردد ( و نمی داند ) آیا او را با قبول ننگ نگهدارد ، یا در خاک پنهانش کند؟! چه بد حکم می کنند!

در چنین قوم و ملتی پیامبر مبعوث شد. روایاتی که در باره‌ی دختر داریم در هیچ دینی نداریم. پیامبر (ص) فرمودند:  "نعم العبد البنات" فرزند دختر خوب است، اینها مبارکات هستند. پیامبر به صحابه هایشان می‌فرمودند: یک دختر را خوب تربیت کنید و روانه‌ی خانه همسر کنید، همین بس که بهشتی شوید.

حجت الاسلام وحیدی در ادامه گفت:‌ از لحظه‌ای که دختر دار می‌شوید، ملائکه مرتب می‌آیند و برای آن دختر عبادت یکسال را می‌نویسند. حضرت می‌فرمایند: هر کس یک دختر داشته باشد. این دختر او از هزار حج، هزار جنگ، هزار قربانی شتر و هزارمهمانی برایش بهتر است. پیامبر می‌فرمودند: دخترها را بر پسرها مقدم بدارید. هر کس دختری را شاد کند گویا برده‌ای را در دوره حضرت ابراهیم (ص) و اسماعیل(ص) در راه خدا آزادکرده. قدر دخترهایمان را بدانیم که دختر داری این برکات و ثوابها را دارد.

در بخش پایانی مراسم، مادر شهید احمد شادکی و پدر شهید محمد رضا کشاورزی خاطرات خود را از شهیدانشان بیان کردند.

مادر شهید شادکی در بخش دیگری از این مراسم با بیان ویژگی های ممتاز این شهید بزرگوار اظهار کرد: پسرم بسیار باوقار و در کار جدی بود تعصب زیادی نسبت به خانواده داشت. با اهل خانه و آشنایان خود بسیار مهربان بود، هرموقع صحبت از مرگ و شهادت به میان می‌آمد به من می‌گفت "اگر من شهید شدم سر خاکم گریه نکنید، بخندید و اصلا ناراحت نباشید" علاقه بسیاری به جبهه داشت و خواست قلبی خودش بود که به جبهه برود.  

مادر شهید با ذکر خاطره ای از دوران رزمندگی پسرش گفت:‌ چندبار مجروح شد ولی هیچگاه نمی‌گذاشت ما متوجه مجروحیتش بشویم. چندباری صبح زود از خانه بیرون رفت میپرسیدم پسرم کجا می‌روی میگفت نامه از دوستانم امده می برم به خانواده هایشان برسانم درصورتیکه مجروح بود و برای پانسمان به بیمارستان می رفت.و  هنگامیکه میخواست به جبهه برود می‌گفت مادر"تا دم در بدرقه من نیا که من برگردم و تو را نگاه کنم"، هنگام رفتن هم همیشه سفارش به نماز می‌کرد.

مادر شهید شادکی با بیان اینکه انتظاری از مسئولین ندارد گفت: این روزها هرکسی گرفتاری خودش را دارد و ما هم از مردم و مسئولین انتظار خاصی نداریم. دیگر کسی سراغ ما را نمی گیرد و مسئولین تابحال سری به ما نزده اند.
مادر شهید در پایان به جوانان توصیه کرد با پدر و مادر خود مهربان باشند و از کار خیر غافل نشوند و در انتها لوح سنگی منقش به عکس شهید و  هدیه‌ای به رسم یادبود از طرف مدیریت فرهنگی هنری منطقه 8  به خانواده مکرم شهید اهدا شد.

منبع:تسنیم

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین